راهنمای کامل تایید فاکتورهای فروش تجهیزات پزشکی به آزمایشگاه های تشخیص طبی در سامانه Register IMED

لیست مطالب
تایید فاکتورهای ثبت شده در سامانه imed توسط آزمایشگاه ها

الزام ثبت اطلاعات توزیع در سامانه انبار مجازی توزیع

در راستای اجرای بند 1 و 6 مصوبات جلسه ستادی اقتصادی دولت ابلاغی به شماره 64854 مورخ 1397/5/18 رئیس جمهور برای پایش فرآیند تامین و توزیع کالاهای اساسی تا مصرف کننده نهائی و اجرای ضوابط اختصاصی اقلام داروئی و تجهیزات و ملزومات پزشکی ماده 2دستورالعمل تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که فروش کالاهای تجهیزات و ملزومات پزشکی در زنجیره تامین تا مصرف می باشد.

باتوجه به الزام استفاده از سامانه توزیع کالای مشمول دریافت ارز نرخ رسمی توسط تامین کنندگان و توزیع کنندگان مرتبط با تجهیزات وملزومات پزشکی این امکان فراهم گردیده است که کاربران تمامی مراکز درمانی، موسسات پزشکی ، آزمایشگاه ها، دندانپزشک ولابراتورهای دندانپزشکی کالاهای دریافتی خود را در کارتابل مشاهده نموده و در صورت تایید کالاهای اعلام شده “کلید تایید اطلاعات” ودر صورت عدم صحت درستی، با زدن “کلید رد اطلاعات” ، آنرا به کارتابل ارسال کننده فروشنده برگردانند.

پیشرو سلامت پارس مجری چاپ لیبل اصالت کالا و انبار مجازی تجهیزات پزشکی

نحوه دریافت اطلاعات کاربری برای سامانه انبار مجازی برای اصناف مختلف

با توجه به الزام تعریف مراکز توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی در چرخه تامین تا مصرف کالا به اطلاع میرساند تعریف هر نوع مرکز در سامانه توزیع کالاهای تجهیزات پزشکی انبار مجازی به شرح ذیل تفویض شده است و توسط این اداره کل انجام نمیشود و هر گروه باید اطلاعات کاربری خود را از مجموعه های معرفی شده در ادامه دریافت نماید.

  • تعریف مراکز درمانی / موسسه پزشکی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه با توجه به حوزه جغرافیایی
  • تعریف داروخانه ها توسط اداره کل دارو و مواد تحت کنترل
  • تعریف آزمایشگاه ها توسط آزمایشگاه مرجع سلامت
  • تعریف لابراتوار دندانپزشکی و دندانپزشک توسط انجمن دندانپزشکان
تایید فاکتورهای ثبت شده در سامانه imed

نحوه ثبت اطلاعات توزیع کالاها درسامانه انبار مجازی آیمد در کارتابل آزمایشگاه ها

  1. از لینک Register.imed.ir ، با نام کاربری وکلمه عبور خود وارد سامانه شوید.
  2. از منوی توزیع کالاهای وارداتی/ تولیدی بر روی گزینه توزیع کالاهای وارداتی کلیک کنید
  3. سپس لیست توزیع صادره برای آزمایشگاه را انتخاب نمایید
  4. در این بخش لیست اطلاعات توزیع که تامین کنندگان، توزیع کنندگان و اصناف تمام کشور در سامانه توزیع کالای مشمول ارز ثبت نموده و این آزمایشگاه را به عنوان متقاضی و محل فروش معرفی نموده اند، نمایش داده می شود.
تایید فاکتورهای ثبت شده در سامانه imed توسط آزمایشگاه ها

جدول لیست توزیع صادره برای آزمایشگاه

  • در قسمت شرکتهای تامین کننده نام صادر کننده سند مشخص می شود
  • در قسمت شماره توزیع و تاریخ توزیع، کد رهگیری سند توزیع صادر شده به همراه تاریخ صدور سند توزیع مشخص می شود.
  • آخرین وضعیت سند توزیعی مشخص می شود.
  • مشاهده جزییات: جزییات لیست کالا و اعلام وصل آزمایشگاه می باشد.

منوی لیست سندهای توزیع شده

پس از زدن کلید مشاهده جزییات : تمامی اطلاعات سندهایثبت شده توزیع در این جدول نمایش داده می شود.

در قسمت مشاهده سند توزیع :

  1. نوع متقاضی ، دریافت کننده آزمایشگاه دریافت کننده کالا، شرکت صادر کننده سند توزیع ، شماره سند توزیعی صادره مشخص شده است.
  2. در جدول لیست کالاهای اظهار شده شرکت در سند توزیع کالاهای مشمول ارز تمامی اطلاعات مرتبط با IRC و تعداد توزیع و فی قیمت ریالی ثبت شده است .
  3. همچنین اطلاعات سند فاکتور فروش و فایل الصالق شده فاکتور فروش نیز قابل مشاهده و دانلود می باشد.
تایید فاکتورهای ثبت شده در سامانه imed توسط آزمایشگاه ها

نکته مهم

توصیه می شود قبل از زدن کلید تایید اطلاعاتدریافتی، حتما در قسمت مشاهده جزییات و مشاهده اسناد، مستندات و جزییات سند دریافتی ملاحظه شود و اطلاعات فاکتور فروش ثبت شده توسط تامین کننده/توزیع کننده بررسی شود. زیرا پس از زدن تایید سند توزیع، تمامی اطلاعات به کارتابل دریافت کننده آزمایشگاه منتقل خواهد شد و قابل برگشت نیست.

تایید فاکتورهای ثبت شده در سامانه imed توسط آزمایشگاه ها

راهنمای ثبت مرجوعی تجهیزات پزشکی

دستورالعمل مرجوعی فقط برای اسناد تایید شده می باشد و متقاضی دریافت کننده کالا امکان ثبت مرجوعی را دارد.

لازم به ذکر است در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی مراکز درمانی و موسسات پزشکی، پس از گذشت سه ماه، درخواست به صورت خودکار تایید و کالا به انبار مجازی شرکت تامین کننده اضافه خواهد شد.

و در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی شرکت توزیع کننده / صنف، پس از گذشت دو هفته، درخواست به صورت خودکار رد و کالا به انبار مجازی شرکت توزیع کننده / صنف بازگشت داده خواهد شد.

مطالعه روال کامل و تصویری مرجوعی تجهیزات پزشکی در انبار مجازی اداره کل تجهیزات پزشکی

امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی
  9.  و سایر امکانات کاربردی دیگر

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت