راهنمای کد مکان GLN انبار شرکت و کد انبار تجهیزات پزشکی

لیست مطالب

کد gln را از کجا دریافت نماییم

کد مکان یا GLN چیست؟

Global Location Number

 

کد مکان یا GLN به عنوان یک شناسه منحصر به فرد برای مکان‌های فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این به شما اجازه می‌دهد تا مکان یک کالا یا خدمات را به دقت تشخیص دهید.شماره جهانی مکان (GLN)، شناسه‌ای 13 رقمی است که برای شناسایی هر نوع از موقعیت‌های مختلف در زنجیره تأمین (موقعیت‌های فیزیکی، دیجیتالی، عملیاتی یا حقوقی) که لازم است به‌صورت یکتا در سراسر دنیا شناسایی شوند، استفاده می‌شود.

دریافت کد مکان (کد GLN): در بسیاری از موارد، به‌منظور مدیریت بهتر زنجیره‌های تأمین و تقاضا، لازم است مکان فیزیکی طرفین تجاری، موقعیت محموله‌ها در مسیر حمل‌ونقل، آدرس فایل‌ها در فضای مجازی یا محل قرارگیری محصولات در قفسه‌های انبار، شناسایی شده و در سیستم‌های اطلاعاتی ثبت و اطلاع‌رسانی شود. در سیستم‌های مبتنی بر استانداردهای GS1، این کار به کمک یکی از مهمترین کلیدهای شناسایی GS1 به‌ نام شماره جهانی مکان (GLN) انجام می‌شود. در واقع از کدهای GLN برای شناسایی هر نوع از موقعیت‌های مختلف در زنجیره تأمین (موقعیت‌های فیزیکی، دیجیتالی، عملیاتی یا حقوقی) که لازم است به‌صورت یکتا  در سراسر دنیا شناسایی شوند، استفاده می‌شود.

ویژگی های کد مکان GLN

  • کد GLN به‌عنوان یک استاندارد بین‌المللی در سرتاسر دنیا شناخته و پذیرفته شده است و بسیار راحت می‌توان با استفاده از آن، موقعیت‌های مکانی را با دیگر شرکت‌های بین‌المللی به اشتراک گذاشت.
  • با استفاده کدهای GLN، هر شرکت می‌تواند تمامی مکان‌های خود را در سطح ملی یا بین‌المللی به صورت یکتا و یکپارچه شناسایی کرده و تحت کنترل خود درآورد.
  • کد GLN در سرتاسر دنیا منحصر بفرد است و قابلیت استعلام از سایت جهانی GS1 را دارد.
  • با به‌کارگیری کد‌ GLN در سیستم‌های اطلاعاتی سازمان‌ها و شرکت‌ها، بخش مهمی از بستر ردیابی و رهگیری در فرآیند‌های داخلی، بین سازمانی و بین‌المللی فراهم می‌شود.
  • این کد، مانند کدپستی و کد اقتصادی در سطح بین‌المللی عمل می‌کند و اعتبار جهانی دارد.

یکی از مهمترین قابلیت‌های کد GLN این است که فرقی ندارد بزرگی سازمان یا پیچیدگی سیستم‌های کاری شما چقدر باشد. اگر شما مالک یک کارگاه تولیدی کوچک یا یک مغازه زیرپله‌ای هستید که هنوز از سیستم‌های آی‌تی استفاده نکرده‌اید یا اگر سازمانی با صدها شعبه در ایران و سراسر دنیا را مدیریت می‌کنید که با چندین سیستم رایانه‌ای مختلف در ارتباط است، می‌توانید با استفاده از کدهای GLN، فرایندهای مختلف در ارتباطات تجاری خود مانند کنترل موجودی، ارسال و دریافت بار، حمل‌ونقل و لجستیک، ارتباط با تأمین‌کنندگان مواد اولیه و … را بهتر و ساده‌تر و دقیق‌تر مدیریت کنید.

سازمان متقاضی کدهای GLN باید به نماینده GS1 در کشور خود مراجعه نماید و یک پیش‌شماره شرکتی جهانی (GCP) دریافت نماید تا با استفاده از آن بتواند مکان‌های فیزیکی و دیجیتالی و همچنین فرایندها و شخصیت حقوقی خود را به کمک کدهای GLN کدگذاری کند.

کد مکان و کد انبار را از کجا پیدا کنیم؟

در مورد شرکت های تامین کننده تجهیزات پزشکی یا به عبارتی شرکتهای واردکننده و تولید کننده تجهیزات پزشکی پس از ورود به کارتابل شرکت در زیر سامانه ریجستر IMED با مراجعه به بخش (XML) زنجیره توزیع کالا و سپس دریافت لیست آخرین کدینک نوع و مراکز دریافت کننده فاکتور، میتوان در انتهای صفحه لیست انبارها و GLNs را مشاهده نمود و در صورت عدم مشاهده آن می توانید از پشتیبان مجموعه ما جهت تخصیص کد GLN مشاوره دریافت نمایید.

لیست انبارها و GLNs شرکت تجهیزات پزشکی

جهت مطالعه بیشتر:

https://www.gs1.org/standards/id-keys/gln

XML زنجیره توزیع کالا برای سامانه IMED، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع، بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع IMED

کد مکان برای تامین کننده و کد انبار برای توزیع کننده تجهیزات پزشکی برای تهیه فایل XML زنجیره توزیع مشمول ارز دولتی الزامی است.

امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت