۱- مرجع اطلاعات ترخیص سامانه تیتک و مرجع اطلاعات ارسالی وضعیت تأمین به ازای هر ثبت سفارش سامانه جامع تجارت ایران میباشد.
۲- کالاهایی که دارای سیاست توزیع و صدور حواله توسط اداره کل میباشد، در این لیست نمایش داده نخواهد شد و شرکت از کارتابل خود قادر بهثبت سند توزیع نمیباشد.
۳- الصاق سند تعهد توزیع کالای مشمول دریافت ارز رسمی برای یکبار الزامی میباشد.
۴- الصاق فاکتورهای فروش هر سند توزیع الزامی میباشد.
صحت و درستی اطلاعات مستندات فرم تعهدنامه توزیع کالای مندرج در سامانه توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی که در سامانه تعهدات تکمیل و بارگذاری شده است، الزامی میباشد.
از تاریخ 21-10-1402 تمامی شرکتهای تامین کننده تجهیزات پزشکی، موظف به درج سری ساخت (شماره بچ یا لات نامبر) در فاکتورهای ثبت شده برای کالاها ی وارداتی خود می باشند. شرکت دراین فرم پس از افزودن ای ارسی –اظهار مورد نظر به لیست ایتم های یک فاکتور سیستمی و ذخیره موقت، اقدام به تعیین تعداد توزیع به تفکیک سری ساخت /بچ /لات نامبرهای نمایش داده شده می نماید. اطلاعات سری ساخت (شماره لات /بچ) ، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه سازمان غذا و دارو، به صورت هفتگی در سامانه IMED بروز می گردد.
می دانیم که کلیه اطلاعات ترخیص کالاهای مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی شرکت ، به عنوان انبار مجازی شرکت معرفی می شود.
لیست اطلاعات انبار مجازی هر شرکت به تفکیک IRC-اظهار به همراه تعداد موجودی انبار در فرم مربوط به صدور سند توزیع کالای مشمول ارز با نرخ ارز رسمی در دسترس شرکت ها می باشد.
طبق قوانین ، شرکتها می بایست با ثبت سند توزیع ، موجودی انبار مجازی خود را صفر نمایند به عبارتی می بایست اطلاعات فاکتور فروش مربوط به این اقلام را در سامانه “توزیع کالای مشمول ارز نرخ رسمی” ثبت نمایند.
هر سند توزیع را میتوان مشابه یک فاکتور در نظر گرفت که شامل نام خریدار، لیست کالاها، تعداد هر قلم کالا و فی قیمت ریالی هر یک از اقلام می باشد .
در فرم “توزیع کالای وارداتی مشمول ارز نرخ رسمی” شرکت می تواند پس از جستجو و یافتن کالای مورد نظر یا بدون انتخاب فیلتر خاص ، با انتخاب چک باکس کنار هر ردیف ، آن را به لیست سبد توزیع اضافه نماید. سپس برای هر یک از ردیف های اضافه شده، تعداد و فی قیمت ریالی را ثبت نماید. در صورت طولانی بودن لیست کالاهای هر سند ، بهتر است در فواصل مختلف کلید”ذخیره موقت لیست کالا” توسط کاربر انتخاب شود.
نام خریدار مرتبط با سند توزیع، در بخش نوع توزیع انتخاب می شود. در بخش نوع توزیع ،بر اساس آیتم انتخابی ممکن است اطلاعات متفاوتی از شرکت دریافت گردد .
در صورت نیاز اسناد مرتبط با توزیع نیز الصاق گردیده و سپس با انتخاب کلید ثبت نهایی سند توزیع ، سند توزیع از جانب شرکت صادر میگردد. بلافاصله به تعداد ثبت شده در سند توزیع از موجودی انبار مجازی هر یک از کالاهای موجود در سند توزیع، کسر شده و موجودی بروز می شود .
حال جهت تسهیل در ورود اطلاعات توزیع کالاهای مشمول ارز توسط شرکتهای تجهیزات پزشکی و بر اساس پیشنهادات دریافتی از کاربران، مقرر گردیده است تا امکانات جدیدی به این بخش اضافه شود .
در این سند، امکان اپلود یا بارگزاری لیست کالاهای موجود در هر سند توزیع به عنوان اولین امکان ایجاد شده ، شرح داده شده است. بنابراین برای استفاده از این امکان و آشنایی با قوانین و محدودیت های آن ، لطفا طبق گام های زیر اقدام نمایید:
گام اول:
دانلود فایل حاوی اطلاعات انبار مجازی:
با انتخاب کلید “دانلود فایل خروجی اکسل جهت ثبت اطلاعات توزیع” فایلی در قالب اکسل دانلود خواهد شد .
این فایل حاوی اطلاعات موجود در انبار مجازی شرکت می باشد. هر ردیف از این فایل، به یک کد IRC- اظهار شرکت اشاره می کند. لطفا این فایل اکسل را در قالب اکسل xlsx. ذخیره نمایید .
ممکن است به دلیل حجم بالای ردیف های کالایی موجود در انبار مجازی شرکت، دانلود این فایل زمانبر باشد . پیشنهاد می شود ابتدا با استفاده از کلید جستجو، خروجی اطلاعات را محدود نموده و سپس فایل اکسل را دانلود نمایید
گام دوم :
تکمیل فایل جهت بارگزاری
در این مرحله فایل دانلود شده تکمیل می شود. همانطور که قبلا ذکر شد این فایل شامل اطلاعات کاملی از ردیف های موجودی انبار مجازی شرکت می باشد که مشمول دریافت ارز دولتی بوده اند و از طرفی موجودی انها صفر نشده است. از جمله اطلاعاتی که در این فایل نمایش داده می شود تعداد موجودی اولیه ، تعداد باقی مانده و تعداد توزیع شده می باشد. تنها دو ستون جهت تکمیل در نظر گرفته شده و می بایست توسط شرکت تکمیل گردد: ستون تعداد و فی قیمت ریالی .
گام سوم :
بارگزاری اپلود فایل تکمیل شده
با انتخاب کلید اپلود فایل اکسل ، بخش زیر به کاربر نمایش داده می شود:
کاربر با انتخاب کلیدchoose fileانتخاب فایل ، فایل تکمیل شده را از مسیر مورد نظر انتخاب نموده و کلید “بارگزاری فایل اکسل در سامانه” را انتخاب می نماید.
پس از بارگزاری کامل –که ممکن است زمانبر باشد – تمام کالاهای فایل انتخابی در لیست کالاهای سند توزیع نمایش داده می شود .بخش پایین فرم
گام چهارم :
تکمیل سایر اطلاعات سند توزیع
پس از اطمینان از تکمیل لیست کالاهای موجود در سند توزیع ، خریدار کالا در بخش نوع توزیع انتخاب می شود. در صورت نیاز اسناد لازم الصاق شده و کلید “صدور نهایی سند توزیع” انتخاب می شود .
نکات مهم :
ممکن است به دلایل زیر بارگزاری فایل با موفقیت انجام نشود:
همانطور که می دانید در سامانه ریجستر شرکتهای مختلف منویی تحت عنوان “(XML) زنجیره توزیع کالا ” اضافه شده اشت توسط فایل XML زنجیره توزیع می توان اطلاعات توزیع تعداد زیادی فاکتور فروش مشمول ارز دولتی را بدون نیاز به بارگزاری فایل فاکتور فروش و بسیار سریع و بدون اتلاف زمان در قالب فایل XML که ما آن را برای شما تولید میکنیم به IMED اظهار نمایید و از آمار انبار مجازی شما کم شود.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب در نوشته زیر مراجعه نمایید.
ثبت توزیع کالا مشمول ارز دولتی توسط فایل (XML) زنجیره توزیع کالا
1. تا دو هفته پس از ثبت سند توزیع، در صورت عدم وصول (تایید) توسط دریافت کننده سند توزیع ؛ امکان ابطال سند و بازگشت کلیه موجودی کالای داخل سند توزیع به انبار مجازی شرکت وجود دارد. این امکان برای برخی از انواع توزیع (مانند تک نسخه ای/مطب ها /مراکز تصویر برداری/ حواله های اداره کل غیر از مراکز درمانی ) همیشه برقرار بوده و محدودیت 2 هفته ای ندارد.
2. ثبت مرجوعی از جانب صادر کننده سند فاکتور فقط برای نوع توزیع تک نسخه ای و مطب وجود داشته و برای مابقی انواع توزیع ، درخواست مرجوعی از جانب دریافت کننده سند حواله ثبت و برای صادر کننده ارسال خواهد شد. برای انواع توزیع تک نسخه ای و مطب ، در صورتی که قصد مرجوع نمودن بخشی از کالای یک سند را دارید لطفا به بخش مشاهده جزییات هر سند مراجعه نموده و لينک مرجوعی را انتخاب نمایید. با ثبت تعداد و دلیل مرجوع نمودن کالا ؛ آن را ذخیره کنید . به این ترتیب به تعداد مرجوعی به انبار مجازی شما بازگشت داده می شود.
3. در صورتی که سند در وضعیت عدم تایید سند توزیع توسط دریافت کننده باشد ؛ تعداد حواله شده برای تمام ردیف کالای موجود در سند ؛ به موجودی انبار شما بازگردانده شده است . در واقع بروزرسانی انبار مجازی در زمان عدم تایید سند توزیع توسط متقاضی اجرا می شود.
امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.
مشتمل بر:
برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.
راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC