پیرو نامه شماره 55254/664 مورخ 03/07/1402 در خصوص تغییر وضعیت اسناد صادر شده در انبار مجازی در صورت عدم تعیین تکلیف از طرف متقاضی دریافت کننده، به استحضار می رساند با توجه به اینکه امکان ابطال و یا رد سند تایید شده وجود ندارد، لذا روال مرجوعی برای اسناد تایید شده در سامانه انبار مجازی ایجاد شده است. و هم اکنون امکان مرجوع کالا برای فاکتورهای توزیع ثبت شده در سامانه انبار مجازی، در کارتابل شرکتها / اصناف / موسسات پزشکی و مراکز درمانی فعال می باشد.
دستورالعمل مرجوعی فقط برای اسناد تایید شده می باشد و متقاضی دریافت کننده کالا امکان ثبت مرجوعی را دارد.
لازم به ذکر است در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی مراکز درمانی و موسسات پزشکی، پس از گذشت سه ماه، درخواست به صورت خودکار تایید و کالا به انبار مجازی شرکت تامین کننده اضافه خواهد شد.
و در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی شرکت توزیع کننده / صنف، پس از گذشت دو هفته، درخواست به صورت خودکار رد و کالا به انبار مجازی شرکت توزیع کننده / صنف بازگشت داده خواهد شد.
در قسمت “شماره سند توزیع” شماره مورد نظر را درج نموده و کلید جستجو را بزنید: (لیست شماره سند توزیع از منوی ” لیست تمام سندهای توزیع دریافتی” قابل احصا میباشد).
دقت شود در این فرم فقط شماره سندهایی که وضعیت آنها تایید شده می باشد نمایش داده می شود، وضعیت های دیگر همانند رد سند یا ثبت توزیع توسط شرکت مشمول فرایند مرجوعی نمی شوند .
مثال:
توجه: آخرین وضعیت تمامی اطلاعات سندهای مرجوعی، در بخش “آرشیو درخواستهای مرجوعی” وجود دارد.
منوی “کارتابل درخواستهای مرجوعی”: این منو در کارتابل شرکتهای توزیع کننده/صنف، کالاهایی که توسط مرکز درمانی و موسسات پزشکی مرجوع شده را نمایش میدهد که میبایست توسط شرکت توزیعی/صنف بررسی و تعیین تکلیف شود .
نکات مهم
جهت ثبت نظر برای هر درخواست می بایست وارد بخش “مشاهده جزییات” درخواست مرجوعی شوید .
نکته مهم:
در صورتی که قصد مرجوع نمودن بخشی از کالای یک سند را (برای انواع تک نسخه ای و مطب) دارید می بایست از طریق منوی “لیست توزیع ثبت شده کالا” به بخش “مشاهده جزییات” سند مورد نظر مراجعه نموده و لینک “مرجوعی” را انتخاب نمایید. با ثبت تعداد و دلیل مرجوع نمودن کالا (مطابق با شکل ذیل)، آن را ذخیره کنید. به این ترتیب مطابق با تعداد مرجوعی، کالا به انبار مجازی شرکت تامین کننده بازگشت داده میشود و میتوانید مجدد ثبت سند توزیع جدید داشته باشید .
برای ثبت مرجوعی از منوی”لیست توزیع ثبت شده کالا” ، شماره سند توزیع را جستجو نموده و سپس از جدول فراخوانی شده برروی”مشاهده جزییات” کلیک نمایید.
دقت شود حتما نوع توزیع تک نسخه ای یا مطب باشد و وضعیت سند ” ثبت توزیع توسط شرکت “باشد.
سپس
سپس
برای ثبت ابطال از منوی”لیست توزیع ثبت شده کالا”، شماره سند توزیع را جستجو نموده و سپس از جدول فراخوانی شده برروی کلمه “ابطال” کلیک نمایید .
پس از زدن کلید ابطال جمله ذیل مشاهده می شود و در صورت تایید کل این سند انتخابی ابطال شده و تعداد آن به موجودی اولیه برگشت داده می شود .
“در صورت موافقت، حواله انتخابی به ابطال تغییر وضعیت داده و تعداد توزیع شده برای تمام اقلام موجود در حواله به موجودی انبار مجازی شما بازگشت داده می شود . آیا از ابطال اطمینان دارید؟” دقت شود حتما نوع توزیع تک نسخه ای یا مطب باشد و وضعیت سند ” ثبت توزیع توسط شرکت “باشد.
در کارتابل مراکز درمانی:
پس از ورود به سامانه import.imed.ir با دسترسی کلی مرکز که با حرف H شروع میشود در منوی “مدیریت اطلاعات توزیع کالای مشمول ارز”، در بخش “ثبت مرجوعی حواله های تایید شده”، کلیه مراکز درمانی میتوانند نسبت به ثبت اطلاعات مرجوعی اقدام نمایند .
شما میتوانید از بخش “آرشیو درخواستهای مرجوعی” از آخرین وضعیت سندهای مرجوعی کارتابل خود آگاه شوید.
در صورت رد درخواست مرجوعی توسط شرکت تامین کننده یا توزیع کننده، موجودی به کارتابل شما بازگشت داده میشود .
امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.
مشتمل بر:
برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.
راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC