راهنمای انبار مجازی IMED - بارگذاری اسناد فروش تجهیزات پزشکی در سامانه انبار مجازی

لیست مطالب

راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع، بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع IMED

راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع تجهیزات پزشکی

الزام ثبت اطلاعات توزیع در سامانه انبار مجازی توزیع تجهیزات پزشکی

در راستای اجرای بند 1 و 6 مصوبات جلسه ستادی اقتصادی دولت ابلاغی به شماره 64854 مورخ 1397/5/18 رئیس جمهور برای پایشفرآیند تامین و توزیع کالاهای اساسی تا مصرف کننده نهائی و اجرای ضوابط اختصاصی اقلام داروئی و تجهیزات و ملزومات پزشکی ماده 2دستورالعمل تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که فروش کالاهای تجهیزات و ملزومات پزشکی در زنجیره تامین تا مصرف می باشد.

باتوجه به الزام استفاده از سامانه توزیع کالای مشمول دریافت ارز نرخ رسمی توسط تامین کنندگان و توزیع کنندگان مرتبط با تجهیزات وملزومات پزشکی این امکان فراهم گردیده است که کاربران تمامی مراکز درمانی، موسسات پزشکی ، آزمایشگاه ها، دندانپزشک ولابراتورهای دندانپزشکی کالاهای دریافتی خود را در کارتابل مشاهده نموده و در صورت تایید کالاهای اعلام شده “کلید تایید اطلاعات” ودر صورت عدم صحت درستی، با زدن “کلید رد اطلاعات” ، آنرا به کارتابل ارسال کننده فروشنده برگردانند.

فرایند توزیع الکترونیکی کالاهای مشمول دریافت ارز رسمی

راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع، بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع IMED

فرایند ثبت اطلاعات توزیع کالاها درسامانه انبار مجازی آیمد

تمامی اطلاعات ترخیص شده از گمرک که در سامانه تیتک ثبت اطلاعات داشته اند بصورت هفتگی در سامانه انبار مجازی توزیع کالاهای تجهیزات پزشکی بروزرسانی می شود.

در حال حاضر در کارتابل تامین کننده وارداتی به ازای شماره اظهار گمرکی وIRC ، تعداد ترخیص شده در کارتابل شرکت واردکننده قرار گرفته است که در آینده به علاوه برموارد ذکر شده تعداد به ازای سری ساخت/بچ هر فراورده افزوده خواهد شد.

نوع نرخ ارز تامین بانکی / نیمایی … از سوی سامانه جامع تجارت ایران مشخص و بصورت وب سرویس به اداره کل تجهیزات ارسال می شود.

تمامی شرکتهای واردکننده و توزیع کننده می بایست نسبت به تکمیل دقیق اطلاعات ثبت در سامانه انباز مجازی توزیع اقدام نمایند.

اطلاعات سند توزیع ثبت شده فاکتور فروش توسط تامین کننده / توزیع کننده به کارتابل تمامی مراکز درمانی، موسسات پزشکی، آزمایشگاه ها، دندانپزشک و لابراتورهایدندانپزشکی بصورت آنلاین افزوده می شود.

تمامی مراکز درمانی، موسسات پزشکی، آزمایشگاه ها، دندانپزشک و لابراتورهای دندانپزشکی موظف هستند مطابق قانون و رضد زنجیره چرخه تامین تا مصرف، اطلاعاتفاکتورهای فروش خود را ثبت نمایند.

سامانه مدیریت توزیع کالاهای تجهیزات پزشکی انبار مجازی توزیع ثبت سند فاکتورهای فروش در کارتابل آزمایشگاه ها.

نحوه ثبت اطلاعات توزیع کالاها در سامانه انبار مجازی IMED:

  • ابتدا در سایت IMED وارد شده و در بخش ویژه ها روی لینک سامانهIMED کلیک نمایید. در اینصفحه گزینه توزیع کالای مشمول دریافت ارز رسمی را انتخاب کنید.

  • سپس از لینک Register.imed.ir با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سامانه شوید.

  • بعد از ورود به سامانه از منوهای بالا لینک مدیریت اطلاعات توزیع کالای مشمول ارز را انتخاب کنید

  • ورود به وب سایت: www.imed.ir

  • بر روی لینک سامانه توزیع کالاهای مشمول دریافت ارز رسمی کلیک نمایید

  • از لینک Register.imed.ir ، با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سامانه شوید.

  • نحوه ثبت اطلاعات توزیع کالاها درسامانه انبار مجازی آیمد در کارتابل آزمایشگاه ها

  • از منوی توزیع کالاهای وارداتی/ تولیدی بر روی گزینه توزیع کالاهای وارداتی کلیک کنید سپس لیست توزیع صادره برای آزمایشگاه را انتخاب نمایید

  • در این بخش لیست اطلاعات توزیع که تامین کنندگان، توزیع کنندگان و اصناف تمام کشور در سامانه توزیع کالای مشمول ارز ثبت نموده و این آزمایشگاه را به عنوان متقاضی و محل فروش معرفی نموده اند، نمایش داده می شود.

راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع، بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع IMED

در جدول لیست توزیع صادره برای آزمایشگاه:

در قسمت شرکتهای تامین کننده نام صادر کننده سند مشخص می شود.

در قسمت شماره توزیع و تاریخ توزیع، کد رهگیری سند توزیع صادر شده به همراه تازیخ صدور سند توزیع مشخص می شود.

آخرین وضعیت سند توزیعی مشخص می شود.

مشاهده جزییات: جزییات لیست کالا و اعلام وصل آزمایشگاه می باشد.

راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع، بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع IMED

منوی لیست سندهای توزیع شده :

پس از زدن کلید مشاهده جزییات : تمامی اطلاعات سندهای ثبت شده توزیع در این جدول نمایش داده می شود.

راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع، بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع IMED

در قسمت مشاهده سند توزیع :

نوع متقاضی ، دریافت کننده  آزمایشگاه دریافت کننده کالا، شرکت صادر کننده سند توزیع ، شماره سند توزیعی صادره مشخص شده است.

در جدول لیست کالاهای اظهار شده شرکت در سند توزیع کالاهای مشمول ارز تمامی اطلاعات مرتبط با IRC و تعداد توزیع و فی قیمت ریالی ثبت شده است .

همچنین اطلاعات سند فاکتور فروش و فایل الصالق شده فاکتور فروش نیز قابل مشاهده و دانلود می باشد.

نکته مهم :

توصیه می شود قبل از زدن کلید تایید اطلاعات دریافتی، حتما در قسمت مشاهده جزییات و مشاهده اسناد، مستندات و جزییات سند دریافتی ملاحظه شود و اطلاعات فاکتور فروش ثبت شده توسط تامین کننده یا توزیع کننده بررسی شود. زیرا پس از زدن تایید سند توزیع، تمامی اطلاعات به کارتابل دریافت کننده آزمایشگاه منتقل خواهد شد و قابل برگشت نیست.

اقدامات لازم در صورت عدم مشاهده کوتاژ شرکت در سامانه انبار مجازی

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه شرکت های واردکننده می رساند در صورتی که ترخیص های انجام شده از ابتدای سال 1397 در انبار مجازی شرکت مشاهده نمی شوند در اسرع وقت نسبت به اعلام شماره کوتاژ مربوطه به همراه شماره ثبت سفارش از طریق سامانه پاسخگویی الکترونیکی (تیکت) با عنوان “امور سامانه ها و وب سایت” اقدام نمایند.

راهنمای ارسال تیکت برای IMED

در خصوص کوتاژهای انجام شده با نرخ ارز غیرترجیحی، تاریخ تامین از 1399/10/01 مد نظر می باشد و کوتاژهای قبلی (ارز غیرترجیحی) نیاز به اعلام ندارند.

 

مطالعه بیشتر: راهنمای جامع انبار مجازی برای توزیع کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی

XML زنجیره توزیع کالا برای سامانه IMED، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع، بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، راهنمای سامانه انبار مجازی توزیع IMED
فایل xml زنجیره تامین تجهیزات پزشکی، پروتکل xml انبار مجازی تجهیزات پزشکی

فایل XML زنجیره توزیع تجهیزات پزشکی

فایل XML زنجیره توزیع کالای سامانه IMED چیست ؟

توسط این فایل و پروتکل جدید بجای ورود دستی اطلاعات فاکتور فروش و توزیع تجهیزات پزشکی شامل ارز دولتی می توان اطلاعات تعداد بسیار زیادی از فاکتورهای فروش را به یکباره اظهار نمود و نیازی به آپلود فاکتور هم نخواهد بود این روال جدید خصوصا میزان کار شرکت های بزرگ تامین کننده و توزیع کننده تجهیزات پزشکی را بسیار سبک و سریع خواهد کرد.

بر طبق آخرین قوانین، شركتهای تجهیزات پزشكی و همچنین توزیع كنندگان و اصناف میبایست اطلاعات تمامی فاكتورهای فروش خود در حوزه تجهیزات پزشكی را در سامانه imed و در بخش حواله های توزیع درج نمایند.

عدم وجود امكان بارگذاری گروهی فاكتورها بر مبنای خروجی اطلاعاتِ سامانه فروش و انبار متقاضی، همواره به عنوان یكی از نیازمندی های مهم توسط شركت ها و توزیع كنندگان بزرگ و فعال در این زمینه مطرح می گردید.

فایل xml زنجیره توزیع کالای سامانه IMED به عنوان پروتكلی جهت ایجاد امكان تبادل اطلاعات مابین سیستم های اطلاعاتی شركتهای تامین كننده و توزیع كننده تجهیزات پزشکی و سامانه صدور حواله های كالای مشمول ارز در IMED می باشد.

 

(راهنمای ذیل برای تمام شرکت های حوزه تجهیزات پزشکی مشتمل بر واردکنندگان تجهیزات پزشکی و توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی است.)

 

راهنمایی و پشتیبانی :‌ 09910801525

راهنمای تصویری ساخت فایل XML زنجیره توزیع برای IMED

امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت