راهنمای جامع شناسه تجاری کالا یا شناسه GTIN

لیست مطالب

راهنمای کد GTIN
شناسه کالا چیست؟، دریافت شناسه کالا، راهنمای شناسه کالا
شناسه کالا چیست؟، دریافت شناسه کالا، راهنمای شناسه کالا

شناسه GTIN چیست ؟

Global Trade Item Number

شناسه جهانی قلم کالای تجاری

شناسه جهانی قلم کالای تجاری ( GTN / GTIN )، شناسه بین المللی است که توسط سازمان جهانی GS1 ارائه می‌شود، این شناسه ی اختصاصی برای هر فراورده در سطح جهان می باشد که از آن برای شناسایی محصول مورد نظر در سراسر جهان استفاده می شود. این شناسه عموما توسط تولیدکننده از این سازمان یا نماینده قانونی آن در ایران یعنی ایرانکد خریداری می‌شود و سالانه باید تمدید گردد. کد GTIN یک کد یکتا با تعداد ارقام به‌طور معمول بین 8 تا 14 رقم است و در ایران نیز معمولاً کد 13 رقمی است که با 626 شروع می‌شود.

کد GTIN (Global Trade Item Number) یک استاندارد بین‌المللی است که برای شناسایی محصولات در سیستم‌های تجارت جهانی استفاده می‌شود. این کد برای تمامی محصولات استفاده می‌شود و شامل یک سری ارقام است که هر کدام اطلاعات خاصی را نمایان می‌کنند.

طول ثابت این کد در طرح برچسب اصالت کالا، 14 رقم می باشد که رقم اول این شناسه بیانگر سطح بسته بندی فراورده می باشد و بسته به سطح بسته بندی می تواند عددی بین 0 تا 9 را شامل شود.معمولا در کوچکترین واحد بسته بندی SP0 یا سطح صفر لحاظ می گردد. بنابراین عدد صفر قبل از GTIN ، معرف سطح بسته بندی محصول خواهد بود و می تواند عددی از صفر تا 9 را در برگیرد.

در طرح برچسب اصالت ساختار GTN را 5 بخش تشکیل خواهد داد:

راهنمای دریافت شناسه GTIN و بارکد برای محصولات

بخش اول : سطح بسته بندی رقمی بین 0 تا 9

بخش دوم : کد کشور که عددی سه رقمی است و برای مثال این عدد برای کشور ایران مقدار ۶۲۶ ثبت شده است.

بخش سوم : کد شرکت  عددی پنج رقمی می باشد و برای هر شرکت تولید کننده کارکتر ثابتی می باشد.

بخش چهارم: سریال کالا  عددی رندوم و یونیک می باشد و طول آن چهار رقم می باشد.

بخش پنجم : رقم کنترل رقم كنترل آخرين رقم سمت راست GTIN است. اين عدد از طريق همه ارقام ديگر محاسبه میشود، به‌منظور اطمينان حاصل از اينكه باركد به‌صورت صحيح اسكن شده باشد يا كه آن عدد به‌درستی تشکیل‌شده است.

GTIN شامل انواع مختلفی از استانداردهاست که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

1. **GTIN-12 (UPC-A)**: این نوع GTIN دارای 12 رقم است و برای استفاده در ایالات متحده و کانادا معمولاً بر روی بسته‌بندی‌ها و محصولات قرار می‌گیرد.

2. **GTIN-13 (EAN-13)**: این نوع شامل 13 رقم است و در اکثر کشورهای جهان استفاده می‌شود. معمولاً در سراسر اروپا و بسیاری از مناطق جهان استفاده می‌شود.

3. **GTIN-14 (EAN/UCC-128 or ITF-14)**: این نوع شامل 14 رقم است و برای شناسایی پالت‌ها یا کارتن‌های حمل و نقل استفاده می‌شود.

 

دریافت شناسه GTIN و بارکد برای محصولات

تعداد ارقام شناسه تجاری کالا به طور معمول ۸ ، ۱۲ ، ۱۳ یا ۱۴ رقم است. در ایران شناسه تجاری کالا معمولا به شکل سیزده رقمی رایج است و با پیش شماره ۶۲۶ شروع می گردد.راهنمای تصویری gs1

سایت ایرانکد

GS1 يک مجمع بين‌المللی غيرانتفاعی است كه از اجتماع سازمان‌های عضو در بيش از ۱۰۰ كشور شكل گرفته است و هدف آن طراحی و پياده‌سازی استانداردها و راه‌كارهای جهانی به منظور بهبود كارايي و شفافيت زنجيره تامين جهانی و در بين بخش‌های مختلف می باشد و در زمینه استانداردهای جهانی شناسایی کالا بیش از ۳۰ سال تجربه عملیاتی دارد.

استفاده از کدهای GTIN به این دلایل مفید است:

  • ردگیری محصولات: با استفاده از کدهای GTIN، می‌توان محصولات را از مراحل تولید تا رسیدن به مصرف‌کننده نظارت کرد و مسیر آنها را ردیابی کرد. این امر برای مدیریت موجودی، پیگیری واحدهای حمل و نقل و همچنین بررسی ایمنی محصولات بسیار حیاتی است.
  • مدیریت موجودی: کدهای GTIN می‌توانند در مدیریت موجودی و انبارداری به صورت دقیق کمک کنند. از طریق اسکن کردن این کدها، می‌توان بهبود فرایند تأمین و مدیریت موجودی را داشت.
  • تسهیل در فروش و بازاریابی: این کدها به فروشندگان و خرده فروشان کمک می‌کنند تا محصولات را بهتر بازاریابی کنند و به سرعت شناسایی کنند.
  • بهبود دقت و کارایی: با استفاده از این کدها، اشتباهات دستی کمتر می‌شود و داده‌های دقیق‌تری برای سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریت فراهم می‌شود.

کد GTIN فرآورده، به صورت بارکد میله ای بر روی جعبه آن حک می‌شود.

راهنمای دریافت شناسه تجاری کالا

 

با بررسی بارکد GTN به راحتی می توان فهمید که مثلا جنس خریداری شده چینی است یا در کشور دیگری ساخته شده است.این کد قابل جعل یا اشتباه نیست و هیچ تولید کننده ای در هیچ کشوری نمی تواند آن را خلاف چیزی که هست اعلام نماید و یا با کد کشور دیگری بر روی محصول خود چاپ نماید. بنابراین می توان گفت که بارکد میله ای موجود بر روی کالاها فیلتر بسیار مطمئنی برای پی بردن به اصالت کالا و کشور تولید کننده آن فراورده می باشد از آنجائیکه در اکثر کشورها همانند ایران کدهای مورد استفاده 13رقمی و در موارد معدودی حتی 8 رقمی می باشد در اینگونه موارد با گذاشتن  1 یا 6 عدد صفر قبل از طول آن میبایست به 14 رقم تبدیل گردد.

در این کد 14 رقمی، رقم اول نشانگر سطح بسته بندی می باشد که با توجه به ارتباط این کد در این سطح (Unit Of Use) رقم مربوطه می بایست صفر بوده و شرکتهای مجری در سطوح بسته بندی بعدی خود می بایست نسبت به ارتقا این رقم بصورت پله ای هماهنگ با الگوی تعریف شده در بخش تجمیع اطلاعات تجمیع داده ها (Data Aggregation) یا ایجاد توالی نَسَبی (Parent-child relationship)  بین سطوح مختلف فرآوردهای سلامت اقدام نمایند.

ساختار GTIN

 

مراحل دریافت کد GTIN

دریافت شناسه GTIN و بارکد برای محصولات

  • گرفتن یک پیش‌شماره شرکتی GS1
  • اختصاص دادن شماره به هر نوع از کالاها
  • انتخاب روش چاپ
  • تعیین محیط اسکن و خواندن بارکدها
  • انتخاب نوع بارکد
  • تعیین اندازه بارکد و پیش‌بینی محل آن در طرح بسته‌بندی
  • تعیین قالب و فرمت شماره‌های زیر بارکد
  • تعیین رنگ مناسب برای میله‌ها و زمینه بارکد
  • تعیین محل قرار گرفتن بارکد بر روی بسته‌بندی کالا
  • کنترل مستمر بارکدها و نظارت بر حفظ کیفیت چاپ آن‌ها
 

تهیه مدارک دریافت کد GTIN

  • تصویر مدارک شناسایی
  • شخص حقوقی : کارت ملی مدیرعامل + تصویر آگهی تاسیس و آخرین تغییرات مربوط به سمت اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل
  • شخص حقیقی: کارت ملی مالک
  • ارائه اسناد مربوط به فعالیت : از آنجا که دریافت کد GTIN پیش نیاز سایر سامانه های ملی می باشد، لذا اگر شرکت یا شخصی هنوز موفق به دریافت مجوزهای فعالیت نیز نشده است می تواند با تنظیم یک تعهدنامه عضویت، اقدام به ثبت نام نماید. لذا مجوز فعالیت جزء مدارک الزامی برای دریافت کد GTIN نیست.
  • ارائه اطلاعات آدرس و تماس: اطلاعات تماس شامل آدرس، کدپستی، شماره های ثابت و همراه و تاریخچه و زمینه فعالیت به فارسی و لاتین
  • تکمیل فرم لیست محصولات: فرم لیست محصولات که شامل اقلام اطلاعاتی الزامی برای هر قلم کالای دریافت کننده کد GTIN می باشد.

کارشناسی توسط نمایندگی: پس از تکمیل مدارک و اطلاعات، درخواست دریافت کد GTIN توسط کارشناس نمایندگی، بررسی شده و درصورتیکه با استاندارد اطلاعاتی مربوطه در سازمان مرکزی تطبیق داشته باشد، برای تایید نهایی و صدور کد عضویت به سازمان ارسال می گردد.

صدور پیش فاکتور دریافت کد GTIN: سازمان مرکزی پس از تایید نهایی اقدام به صدور پیشفاکتور خدمات، کرده و آنرا به اطلاع نماینده خواهد رساند. نماینده موظف است از طریق شناسه رهگیری تهیه شده و شناسه پرداخت مربوطه، متقاضی دریافت کد GTIN را به سامانه مربوطه جهت پرداخت راهنمایی کند.

صدور کد عضویت: پس از پرداخت پیش فاکتور دریافت کد GTIN، توسط درخواست کننده، کد عضویت 5 رقمی کالا صادر شده و به درخواست کننده دریافت کد GTIN، تخصیص می یابد.

سایت چک کردن  برای تعیین صحت رقم کنترلیGTIN فراورده ها:

http://www.gs1.org/check-digit-calculator

 

حتما بخوانید: استاندارد و قواعد چاپ GTIN

یکی از خدمات ما به شرکتهای تولیدکننده و واردکننده اخد تجاری کالا یا GTIN می باشد. جهت دریافت مشاوره برای اخذ کد GTIN می توانید با پشتیبان مجموعه در ارتباط باشید.

مشاوره اخذ کد تجاری مکان GTIN

پیشرو سلامت پارس، قیمت چاپ برچسب اصالت کالا، برچسب اصالت کالا تجهیزات پزشکی، قیمت چاپ لیبل اصالت کالا، راهنمای چاپ برچسب اصالت کالا

ویدیو آموزش نحوه ثبت نام و اخذ کد GTIN

نحوه تكميل فرم هاي عضويت و ويرايش

خروجی نهایی فرآیند دریافت کد GTIN و ایرانکد در قالب یک فایل PDF به صورت زیر می باشد.

ایرانکد چیست ؟

ایرانکد نمادی است که بر مبنای دو مفهوم طبقه بندی و توصیف، اطلاعات اساسی کالاها و خدمات ، استانداردهای خاص تدوین می کند.ازجمله این استانداردها می توان به ساختار طبقه بندی ملی کالاها و خدمات، استانداردهای نام گذاری، کدگذاری و ژنریک سازی اشاره کرد. ایرانکد شماره ای منحصر به فرد را که بیانگر اطلاعات یک کالا یا خدمت خاص است تحت عنوان کدملی کالا یا خدمت به هر کالا یا خدمت تخصیص می دهد.

 

ایرانک چیست؟، راهنمای ایرانکد، دریافت ایرانکد، دریافت ایران کد کالا، استعلام ایران کد کالا

 

این کد شامل 16 رقم و برای خدمات 17 رقم است که هر یک از سه بخش جایگاه کالا یا خدمت در ساختار طبقه بندی با نام کلاس کد، شماره ثبت ارائه کننده کالا یا خدمت با نام کد مرجع عرضه و سریال معرف ویژگی های کالا یا خدمت با نام سریال کالا یا خدمت تشکیل شده اند.

هدف ایرانکد

ایرانکد به دنبال چه کاری است؟

  1. علاوه بر لزوم ایجاد تناظر بین سیستم های کدگذاری مختلف، موارد زیر را در مورد ضرورت طراحی نظام ملی طبقه بندی و کدگذاری کالاها و خدمات می توان مطرح نمود.
  2. با نگاهی به موضوع تجارت سه موجودیت اصلی در آن قابل تشخیص است: فروشنده، محصول وخریدار.
  3. به طور خلاصه میتوان گفت که ایرانکد به دنبال مبنایی مشترک و مطمئن است که همه ذی نفعان ، به عنوان مرجع اطلاعاتی از آن استفاده نمایند.
  4. ایرانکد به دنیال توانمندسازی تامین کنندگان،خریداران و دولت در حوزه اطلاع رسانی محصولات در سطح کشور است بخصوص اینکه هر تامین کننده را باید توانمند ساخت تا اطلاعات خود ومحصولاتش را در قالبی استاندارد به مخاطبین برساند.

شناسه کالا چیست؟

شناسه کالا چیست؟، دریافت شناسه کالا، راهنمای شناسه کالا


شناسه کالا یک کد ۱۳ رقمی است که بر روی کالاهای مختلف به چشم میخورد. شناسه کالا به مجموعه‌ای از خصوصیات یک کالا (از قبیل جنس، نوع، مدل، نام تجاری و نوع کاربری) و به عبارت بهتر شناسنامه کالا، نسبت داده می‌شود. این خصوصیات به ازای هر کالا، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های تخصصی مربوطه استخراج می‌گردد

بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مطابق ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت مورخ 1396/03/31 واردکنندگان اولین مشمولان این طرح بوده و تولیدکنندگان با فاصله زمانی چند ماهه مشمول دریافت شناسه کالا می‌گردند؛ کلیه فرآیندهای تجاری اعم از ثبت‌ سفارش، ترخیص کالا، انبارش و حمل تنها با شناسه کالا امکان ‌پذیر خواهد بود.

بدین منظور واردکنندگان و تولیدکنندگان کالاهای مختلف باید مطابق زمان ‌بندی مشخص‌ شده در دستورالعمل‌های مصوب، به سامانه شناسه کالا مراجعه و شناسه کالای مورد نظر خود را اخذ و بر روی بسته ‌بندی کالا نصب نمایند

برای تعیین این کد ۱۳ رقمی، پارامترهای مشخصی از طرف سامانه مدیریت شناسه کالا یا همان وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است. این شناسه‌ها به شناخته شدن سریع کالاها کمک می‌کنند. این شناسه به چند نوع مشخص تقسیم می‌شود. بعضی از شناسه‌ها داخلی هستند و بعضی از آن‌ها بین‌المللی و خارجی هستند. پارامترهایی که برای تعیین انواع شناسه کالا در نظر گرفته شده است، عبارت هستند از:  نوع ، جنس، نام تجاری، نوع کاربری و …

مدل شناسه کالا انواع مختلفی دارد از جمله:

انواع شناسه کالا

  1. شناسه  IRC 
  2. شناسه  IVC
  3. شناسه  GTIN
  4. شناسه  IMEI
  5. شناسه  VIN

شناسه IRC 

وجود شناسه IRC به معنای تاییدیه از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. در واقع مجوزی است که از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به داروها و فرآورده‌های حوزه سلامت و پزشکی تعلق می‌گیرد.

شناسه IVC

این نوع شناسه توسط سامانه سازمان دامپزشکی کشور برای کالاهای دارویی، افزودنی‌ها و مکمل‌ها، مواد اولیه و جانبی، ملزومات و تجهیزات دامپزشکی، فرآورده‌های بهداشتی،فرآورده‌های زیستی، سموم دامپزشکی و داروهای گیاهی و طبیعی که مصارف حیوانی دارند صادر می‌شود.

شناسه GTIN

این شناسه یک شناسه بین‌المللی است که توسط سازمان جهانیGS1  ارائه شده که بیش از 110 کشور دنیا از آن استفاده می‌کنند. شناسه‌ای یکتا که به طور معمول تعداد رقم‌های آن 8، 12، 13 یا 14 است.در ایران این شناسه دارای 13 رقم است که با پیش شماره 626 شروع می‌شود و مشخص کننده کالا است.

این کد در سامانه تجهیزات و ملزومات پزشکی در قسمت اضافه کردن GTIN باید درج شود و برای برچسب اصالت کالا، دریافت کدهای جداگانه برای تمامی سایزهای کالا ضروری است.

جهت دریافت GTIN می‌توانید با شماره 09910801525 در روز های کاری و ساعات اداری تماس حاصل فرمایید.

شناسه IMEI

همه‌ تجهیزاتی که دارای سیم کارت هستند و از شبکه ارتباطات سیار استفاده می‌کنند، دارای شناسه‌ای بین ‌المللی 15 رقمی به نام IMEI است. این شناسه توسط تولید کننده روی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری نصب و درج می‌شود، که می‌توان اطلاعاتی مانند شرکت تولیدکننده، برند، مدل، کشور تولید کننده، بازار هدف و شماره سریال هر تجهیز را استعلام گرفت.

شناسه VIN 

این شناسه دارای ۱۷ کاراکتر از اعداد و حروف است و برای شناسایی خودرو است و از مهم‌ترین اطلاعات یک خودرو به شمار می‌آید. این شناسه در زمانی که خودرو برای اعمال تغییراتی به کارخانه بازگردانده می‌شود یا حتی در زمانی که به سرقت می‌رود اهمیت دارد.

نرم افزار اندرویدی ساخت کجاست؟

 
اگه همیشه می‌خواستی بدونی هر کالایی از کجا اومده و کشور سازنده‌اش کجاست، دیگه بهترین راه رو پیدا کردی! 🌍 توسط نرم افزار اندرویدی “ساخت کجاست؟” به راحتی میشه این کار رو انجام داد.
ساخت کدوم کشوره؟،تشخیص کشور تولید کننده کالا از روی بارکد GTIN محصول




Prefix Description
0000000 Used to issue Restricted Circulation Numbers within a company
0000001 - 0000099 Unused to avoid collision with GTIN-8
00001 – 00009
0001 – 0009
001 – 019
GS1 US
020 - 029 Used to issue Restricted Circulation Numbers within a geographic region (MO defined)
030 - 039 GS1 US
040 - 049 Used to issue GS1 Restricted Circulation Numbers within a company
050 - 059 GS1 US reserved for future use
060 - 139 GS1 US
200 - 299 Used to issue GS1 Restricted Circulation Numbers within a geographic region (MO defined)
300 - 379 GS1 France
380 GS1 Bulgaria
383 GS1 Slovenija
385 GS1 Croatia
387 GS1 BIH (Bosnia-Herzegovina)
389 GS1 Montenegro
400 - 440 GS1 Germany
450 - 459 & 490 - 499 GS1 Japan
460 - 469 GS1 Russia
470 GS1 Kyrgyzstan
471 GS1 Chinese Taipei
474 GS1 Estonia
475 GS1 Latvia
476 GS1 Azerbaijan
477 GS1 Lithuania
478 GS1 Uzbekistan
479 GS1 Sri Lanka
480 GS1 Philippines
481 GS1 Belarus
482 GS1 Ukraine
483 GS1 Turkmenistan
484 GS1 Moldova
485 GS1 Armenia
486 GS1 Georgia
487 GS1 Kazakstan
488 GS1 Tajikistan
489 GS1 Hong Kong, China
490 - 499 & 450 - 459 GS1 Japan
500 - 509 GS1 UK
520 - 521 GS1 Association Greece
528 GS1 Lebanon
529 GS1 Cyprus
530 GS1 Albania
531 GS1 Macedonia
535 GS1 Malta
539 GS1 Ireland
540 - 549 GS1 Belgium & Luxembourg
560 GS1 Portugal
569 GS1 Iceland
570 - 579 GS1 Denmark
590 GS1 Poland
594 GS1 Romania
599 GS1 Hungary
600 - 601 GS1 South Africa
603 GS1 Ghana
604 GS1 Senegal
605 Managed by GS1 Global Office for future MO
606 Managed by GS1 Global Office for future MO
607 GS1 Oman
608 GS1 Bahrain
609 GS1 Mauritius
610 Managed by GS1 Global Office for future MO
611 GS1 Morocco
613 GS1 Algeria
614 Managed by GS1 Global Office for future MO
615 GS1 Nigeria
616 GS1 Kenya
617 GS1 Cameroon
618 GS1 Côte d'Ivoire
619 GS1 Tunisia
620 GS1 Tanzania
621 GS1 Syria
622 GS1 Egypt
623 Managed by GS1 Global Office for future MO
624 GS1 Libya
625 GS1 Jordan
626 GS1 Iran
627 GS1 Kuwait
628 GS1 Saudi Arabia
629 GS1 Emirates
630 GS1 Qatar
631 GS1 Namibia
640 - 649 GS1 Finland
680 - 681 & 690 - 699 GS1 China
700 - 709 GS1 Norway
729 GS1 Israel
730 - 739 GS1 Sweden
740 GS1 Guatemala
741 GS1 El Salvador
742 GS1 Honduras
743 GS1 Nicaragua
744 GS1 Costa Rica
745 GS1 Panama
746 GS1 Republica Dominicana
750 GS1 Mexico
754 - 755 GS1 Canada
758 Managed by GS1 Global Office for future MO
759 GS1 Venezuela
760 - 769 GS1 Schweiz, Suisse, Svizzera
770 - 771 GS1 Colombia
773 GS1 Uruguay
775 GS1 Peru
777 GS1 Bolivia
778 - 779 GS1 Argentina
780 GS1 Chile
784 GS1 Paraguay
786 GS1 Ecuador
789 - 790 GS1 Brasil
800 - 839 GS1 Italy
840 - 849 GS1 Spain
850 GS1 Cuba
858 GS1 Slovakia
859 GS1 Czech
860 GS1 Serbia
865 GS1 Mongolia
867 GS1 North Korea
868 - 869 GS1 Türkiye
870 - 879 GS1 Netherlands
880 - 881 GS1 South Korea
883 GS1 Myanmar
884 GS1 Cambodia
885 GS1 Thailand
888 GS1 Singapore
890 GS1 India
893 GS1 Vietnam
894 Managed by GS1 Global Office for future MO
896 GS1 Pakistan
899 GS1 Indonesia
900 - 919 GS1 Austria
930 - 939 GS1 Australia
940 - 949 GS1 New Zealand
950 GS1 Global Office
951 Global Office - General Manager Number, see Note 2
952 Used for demonstrations and examples of the GS1 system
955 GS1 Malaysia
958 GS1 Macau, China
960-969 Global Office - GTIN-8, see note 3
977 Serial publications (ISSN)
978 - 979 Bookland (ISBN)
980 Refund receipts
981 - 983 GS1 coupon identification for common currency areas
99 GS1 coupon identification
چاپ برچسب اصالت کالا-سفارش برچسب اصالت کالا-ازادسازی برچسب اصالت
امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت