شرکت های محترم تولیدکننده و واردکنندهی انواع اقلام سلامت محور جهت الصاق برچسب اصالت روی محصولات خود جهت توزیع در زنجیره تامین شامل توزیع مستقیم و غیرمستقیم (از قبیل اصناف، فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا و…) میتوانند طی مراحل زیر لیبل اصالت را دریافت و الصاق نمایند.
مرحله اول
تکمیل فایل سفارش و ارسال برای ما
مرحله چهارم
پرداخت فاکتور ما و چاپ و ارسال برچسب اصالت
مرحله دوم
دریافت فایل XML از ما و بارگذاری در TTAC
مرحله پنجم
آزادسازی برچسب توسط مسئول فنی
مرحله سوم
انتظار برای تایید فایل ها و پرداخت برای TTAC
مرحله آخر
الصاق لیبل اصالت روی محصولات
خلاصه و مفید 👇
بارگذاری فایلهای XML لیبل اصالت از طریق کارتابل مدیر عامل
آزادسازی فرآورده از طریق کارتابل مسئول فنی مجموعه
مفصل و تکمیلی 👇
فرم سفارش برچسب اصالت کالا، یک فایل اکسل است که باید اطلاعات شرکت و محصولات شرکت درخواست کننده برچسب اصالت در آن وارد گردد. شرکت، یا تولید کننده داخلی است یا وارد کننده، شرکت وارد کننده باید تمامی اطلاعات را دقیقا از روی اظهارنامه گمرگی وارد نماید.
اطلاعات شرکت شامل پیش کد، کدملی و اطلاعات محصولات شامل GTIN,IRC و تاریخ تولید و انقضا و لات نامبر و تعداد و کوتاژ در صورت وارداتی بودن محصولات میشود.
شبکه های اجتماعی
ارسال ایمیل
با توجه به تعدد راه های ارسال و دریافت فایل ها، در صورت امکان طی تماس یا ارسال پیامک نحوه ارسال فرم سفارش را اطلاع رسانی فرمایید.
0991-080-1525
فایل / فایل های xml توسط پشتیبان برای شما ارسال می گردد. (از طریق روبیکا، واتساپ و ایمیل)
پس از طی مراحل بالا اقدام به واریز فاکتور ارائه شده توسط ما نمایید و با ارسال آدرس پستی کامل، کدپستی، شماره تماس و نام تحویل گیرنده؛ برچسب ها چاپ و توسط پست، تیپاکس، اسنپ و ... ارسال می شود.
در نهایت مسئول فنی باید با اکانت شرکتی خود اقدام به آزداسازی برچسب اصالت نماید و تمام ...
یک کد 5 رقمی است که از طرف تیتک به شرکت ها تخصیص مییابد. برای مشاهده مقدار پیش کد باید با اکانت مدیرعامل در صفحه اول سامانه تیتک لاگین نماید و درین صفحه عنوان پیش کد را یادداشت نماید.
بعد از لاگین در تیتک،عنوان نام و پیش کد شرکت به چشم میخورد.
اگر جلوی پیش کد خالی بود بدین معناست که هنوز به شرکت شما پیش کد اختصاص داده نشده است و باید درخواست دهید.
در صفحه اول سامانه تیتک، به بخش سامانه پشتیبان و سپس به بخش مشکلات فایلهای شناسه رهگیری و ردیابی (XML) مراجعه نمایید و در آنجا یک تیکت برای سامانه تیتکت ارسال نمایید با این موضوع که درخواست تخصیص پیش کد نمایید. فرآیند تخصیص پیش کد ممکن است کمی زمان ببرد.
وارد سامانه پشتیبان تیتک شوید.
به قسمت مشکلات فایلهای شناسه رهگیری و ردیابی (XML) بروید.
درین پنجره در بخش موضوع، عنوان درخواست تخصیص پیش کد را وارد نمایید.
در بخش پیام شماره ملی شرکت را وارد نمایید و طی متنی درخواست تخصیص پیش کد نمایید.
متن تیکت، میتواند مشابه زیر باشد:
“با سالم احتراماً خواهشمند است نسبت به صدور پیش کد برای این شرکت ……………. با شناسه ملی، …………. اقدام لازم را مبذول فرمایید”.
در بخش پست الکترونیکی حتما یک آدرس ایمیل صحیح وارد نمایید.
در نهایت بازدن کلید ارسال تیکت، درخواست خود را ارسال نمایید.
شاید کد GTN را به صورت بارکد میله ای روی خیلی از محصولات دیده باشید.
طول کدتجاری کالا 13 رقم است. گاهی ممکن است عدد 0 قبل از کدتجاری کالا مشاهده نمایید که منجر به 14 رقمی شدن آن میشود.
برای مشاهده کدهای تجاری GTIN محصولات خود وارد سایت ایرانکد شوید.
پس از ورود به سامانه ایرانکد، در منوهای سمت راست سامانه به انواع امکانات سامانه و همینطور مشاهده GTIN های ثبت شده خود دسترسی خواهید داشت.
اگر محصول شما وارداتی است، این کد را از روی اظهارنامه گمرکی وارد نمایید. جهت مشاهده اظهارنامه گمرکی یا از طریق سامانه جامع تجارت و یا قسمت مجوز ترخیص گمرک سامانه تیتک استفاده نمایید.
کدی 11 رقمی است که موقع ثبت شرکت ها به آنها تخصیص داده میشود.
برای استعلام این کد چند روش وجود دارد.
1- سامانه اطلاعات فرآورده های تیتک
3- سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران
توجه: برچسب اصالت کالا با حوزه مسائلی چون مالیات و … در ارتباط نبوده و نیست و صرفا مربوط به حوزه وزارت بهداشت است.
شرکت وارد کننده باید تمامی اطلاعات را دقیقا از روی اظهارنامه گمرگی وارد نماید.
برای مشاهده اطلاعات اظهارنامه گمرکی چند راه وجود دارد:
1- جهت مشاهده اطلاعات اظهارنامه گمرکی مسئول فنی تجهیزات پزشکی باید در سامانه تیتک وارد بخش مجوز ترخیص گمرک شود (با اکانت شرکتی مسئول فنی، این اکانت از طرف تیتک برای مسئول فنی تعریف میگردد) و در بخش کارتابل اطلاعات اظهارنامه ای محصول را از روی آن وارد نماید.
با اکانت شرکتی مسئول فنی لاگین کنید و طبق تصویر زیر پیش برید تا کداظهارنامه رو مشاهده نمایید.
فرم ساختاری شماره کوتاژ یا شماره اظهارنامه به صورت 99000-xxxxxxxx است. این کد از سامانه جامع تجارت و همینطور بخش مجوز ترخیص گمرک (با اکانت شرکتی مسئول فنی لاگین کنید، این اکانت از طرف تیتک برای مسئول فنی تعریف میگردد) و در بخش کارتابل، شماره اظهارنامه را وارد نمایید.
آیکون “ویرایش” را کلیلک کنید تا وارد صفحه جدید شوید.
در صفحه جدید کل اطلاعات محموله ترخیص شده شامل تاریخ تولید، تاریخ انقضا، IRC، شماره اظهارنامه و تعداد ترخیص شده را مشاهده خواهید نمود.
2- ورود به سامانه جامع تجارت و مشاهده اطلاعات اظهارنامه
سطح مصرفی یعنی محصول نهایی که مصرف میشود و به عبارتی کوچکترین بسته بندی مصرفی محصول است. به سطح مصرفی عدد 0 تعلق میگیرد.
عدد 0 قبل از کدتجاری کالا مؤید و بیانگر سطح مصرفی کالاست.
سطح های بعدی و بالاتر بسته بندی محصول، سطوح تجمیعی نامیده میشود. و از 1 تا 9 به آنها تعلق میگیرد.
عددهای 1 تا 9 قبل از کد تجاری کالا (GTN) مؤید و بیانگر سطوح تجمیعی اول تا نهم است، یعنی محصول از 1 تا 9 سطح بسته بندی میتواند داشته باشد ولی بطور عمومی و عملی عموما تا 2 سطح تجمیعی و به عبارتی دو سطح بسته بندی در عموم محصولات را شاهد هستیم.
بطور مثال فرض کنید که یه بسته صددعددی از یک دارو داریم، این بسته 100 عددی همان سطح مصرفی نامیده میشود. و حال فرض کنید که تعداد 300 بسته این دارو در یک کارتن جای میگیرد. به این کارتن، سطح تجمیعی اولیه گفتع میشود یعنی عدد 1 به آن تعلق میگیرد و اگر این بسته بندی امتداد پیدا کند، سطوج تجمیعی دوم و سوم و … شکل میگیرد.
در مثال دیگر فرض کنید یک کارتن داریم که تعداد 60 عدد بسته ماسک 50 تایی داخل آن است. به کارتن سطح تمجیعی اولیه و به بسته 50 عددی ماسک ها سطح مصرفی گفته میشود.
ابتدا با اطلاعات اکانت مدیر عامل در سایت تیتک لاگین نمایید.
در منوی سمت راست گزینه بارگذاری فايلهای XML را انتخاب نمایید.
در پنجره بارگذاری فایلهای XML، گزینه انتخاب فایل ها را کلیک نمایید، در پنجره File Upload ، فایل های Xml را بارگذاری نمایید و آخرسر گزینه بارگذاری فایلها را کلیک نمایید.
در منوی سمت راست گزینه نمایش و مدیریت فایلها را کلیک نمایید.
در صفحهی مدیریت فایل های سفارش، چند فیلتر برای اعمال وجود دارد این فیلترها عبارتند از :
5. ابتدا فیلتر بارگذاری شده را انتخاب کنید و فایل های آپلود شده را تایید نمایید، درین مرحله یک پنجره که اطلاعات فایل را دربردارد نمایان میشود و با تایید این پیغام فایل ها وارد مرحله پردازش میشود.
6. با تغییر فیلتر فایل ها در بخش نمایش و مدیریت فایلها میتوانید شرایط بررسی فایلها را دنبال نمایید.
7. پس از تایید فایل ها، گزینه پرداخت در ردیف آن فایل فعال است و پس از واریز وجه ثبت اطلاعات لیبل ها در سامانه TTAC می توان اقدام به چاپ لیبل ها نمود.
بعد از تایید فایل XML و پرداخت در تیتک مسئول فنی شرکت میتواند از طریق کارتابل خود در سامانه تیتک اقدام به آزادسازی برچسب اصالت نماید.
برای این منظور باید مسئول فنی با اطلاعات اکانت شرکتی خود که از طرف تیتک برای وی تعریف و تولید شده است در صفحه اول تیتک لاگین کند و از بخش لیست فرآورده های آزاد نشده اقدام به انتخاب فایل و آزادسازی آن بنماید.
با اطلات اکانت شرکتی مسئول فنی لاگین کنید.
با انتخاب گزینه “نمایش” پنجره ای حاوی اطلاعات ردیف انتخاب شده نمایان میشود که در این پنجره باید گزینه آزادساز را انتخاب نمایید.
گزینه آزادسازی را انتخاب نمایید.
OK را انتخاب کنید تا فرآیند آزادسازی تکمیل شود.
دربخش لیست فرآورده های آزاد شده به آیتم های آزاد شده قبلی دسترسی خواهید داشت.
بعد از ساخت فایل XML برای یک یا چند ردیف سفارش، عموما این فایل در قالب فایل فشرده با فرمت zip یا rar برای گیرنده ارسال میشود. جهت آپلود فایل در سامانه ابتدا باید فایل های XML فشرده شده از حالت فشرده خارج شوند و برای این منظور باید نرم افزار WInRAR روی سیستم دریافت کننده فایل نصب باشد تا توسط آن عملیات Extract را انجام دهد.
فرض کنید فایلی با نام xml.rar یا xml.zip برای شما ارسال شده برای آپلود فایل های xml اول روی فایل کلیک راست کنید با استفاده از گزینه winrar در منوی کلیلک راست و سپس گزینه ی EXtract to اقدام به خارج سازی از حالت فشرده و بارگذاری فایل ها نمایید.
امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.
مشتمل بر:
برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.
راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC