چک لیست انبار تجهیزات پزشکی، چک لیست واحد تولید تجهیزات پزشکی، چک لیست برچسب اصالت کالا

چک لیست بازدید از انبار تجهیزات پزشکی، چک لیست واحد تولید تجهیزات پزشکی

اهمیت انبارش تجهیزات پزشكی

نحوه انبارش و نگهداری اقلام پزشكی نقش موثری در ارتقاء سطح ایمنی و عملكرد و تجهیزات پزشکی ایفا می كند. در پروسه نگهداشت تجهیزات پزشكی انبارداری صحیح یكی از اركان نگهداشت می باشد . چرا كه امروزه شاهد وجود اقلام بسیاری از تجهیزات پزشكی هستیم كه در انبارها نگهداری می شوند به طوری كه % 35 ارزش دارایی های مندرج در ترازنامه سازمانها را موجودی انبار تشكیل می دهد. بنابراین نگهداری صحیح موجودی در انبارو توزیع و تحویل به موقع آنها نقش كلیدی در ثبات سازمان و تامین نقدینگی و حفظ سهم بازار دارد .

لیست مطالب
چک لیست انبار تجهیزات پزشکی، چک لیست واحد تولید تجهیزات پزشکی، چک لیست برچسب اصالت کالا
انبار تجهیرات پزشکی

از جمله اقلام موجود در انبار میتوان قطعات یدكی و متعلقـات دسـتگاه ها، در بعضی اوقات خود دستگاهها و مواد دارویی مرتبط با تجهیزات (مانند هالوتـال و ایزوفلورال ) را می توان نام برد . نگهداری صحیح در انبارها منجر بـه داشـتن تجهیزات ایمن و دارای عملكرد مناسـب حـین اسـتفاده خواهـد شـد. متأسـفانه نحوه انبارداری تجهیـزات پزشـكی امـروزه در شـركتهای تجهیـزات پزشـكی، مراكز درمانی، توزیع كنندگان تجهیـزات پزشـكی مطـابق روالهـای اسـتاندارد نمیباشد.

تعاریف

انبار

محل و فضایی كه وسایل و تجهیزات، مواد اولیه و قطعات یدكی بر اساس سیستم صحیح طبقه بندی و نگهداری می شوند.

انبار داری

دریافت كالا، نگهداری صحیح و تحویل به موقع آنها به مصرف كننده با رعایت مقررات و دستورالعملهای سازمان به نحوی كه با اعمال كنتـرل دقیـق از میـزان موجودی كالا در انبار و مقدار مصرف آن، از انباشته شدن بیش از حد موجـودی جلوگیری شود.

چیدمان كالاهای پزشكی

اگر از Pallet استفاده می شودو كارتن هـا یـا جعبـه هـای مـورد نیـاز می بایست:

  • حداقل 10 سانتی متر از كف فاصله داشته باشد .
  • حداقل 30 سانتی متر از دیوار و دیگر جعبه ها فاصله داشته باشد.
  • بیش از 5/2 متر ارتفاع نداشته باشند (قانون عمومی)

سیستم كدینگ كالا

تعریف كدگذاری از نقطه نظر انبارداری :كدگذاری عبارت است از اختصاص یك علامت و یا نشانه قراردادای به صورت حرف یا عدد یا تركیب كردن آن دو به كالا و یا جنس مورد نظر

هدف از كدگذاری

هدف از كدگذاری در انبار عبارت است از تفكیك و تشخیص اقلام مختلف از یكدیگر و ایجاد سیستمی سهل در مراجعه و نگهداری اطلاعات و ارائه آمارهای مختلف و صرفه جویی در زمان جهت نوشتن شرح اجناس.

انواع روش های كدگذاری

  • روش اعداد : مخصوص انبارهایی كه كالاهای آن از 700 قلم تجاوز نكند.
  • روش حروفی یا الفبا : مخصوص انبارهای كوچك و محدود .
  • روش الفبا و شماره ( حروف و عدد ) : در این روش حرف اول نام كالا همراه با یك شماره ردیف مربوط به آن ملاك كدگذاری می باشد .
  • روش اعشاری

نقطه سفارش (Order Point) و مقدار سفارش

نقطه سفارش = ذخیره احتیاطی +مدت تهیه كالا( واحد: ماه )× متوسط مصرف ماهانه

مثال: متوسط مصرف (فروش)ماهانه الكتروكوتر = 6دستگاه

مدت تهیه كالا = 2 ماه

ذخیره احتیاط = 7 دستگاه

نقطه سفارش= 19دستگاه

به این معنی كه اگر موجودی درانبار برای این كالا به این مقدار(نقطه سفارش)برسد،بایستی سفارش تهیه این كالا داه شود.

 

میزان سفارش = فاصله زمانی بین دو سفارش × متوسط مصرف ماهانه

به عنوان مثال میزان سفارش الكتروكوتر برای مثال ذكر شده برابر خواهد بود با:

فاصله زمانی بین دو سفارش: 6 ماه میزان

سفارش = 36 دستگاه الكتروكوتر

ثبت كالا در انبار

حداقل اطلاعاتی كه باید هنگام ثبت كالا جمع آوری شود عبارتند از :

  • نام محصول / توضیح
  • شماره سریال یا Lot number
  • كد كالا
  • شرایط خاص نگهداری مثلاً دمای خاص
  • تاریخ تحویل
  • تاریخ انقضاء

چک لیست انبار تجهیزات پزشکی

چک لیست انبار تجهیزات پزشکی، چک لیست واحد تولید تجهیزات پزشکی، چک لیست برچسب اصالت کالا

آیتم های مورد ارزیابی بازرسان اداره کل تجهیزات پزشکی یا معاونت غذا و دارو برای ممیزی انبار شرکت توزیع تجهیزات پزشکی و بطور کلی ممیزی انبار تجهیزات پزشکی به شرح زیر می باشد. آیتم های چک لیست انبار تجهیزات پزشکی به شرح زیر است:


چك ليست بازديد از انبارهاي متقاضیان مجوز توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی

 (فهرست پايه)

نگارش 1.2

            الف:فرم ثبت اطلاعات  :                                                                                   

 

نام  متقاضی شرکت توزیعی/صاحب پروانه کسب:

آدرس:                                                                                                                                                 شماره تلفن :                                    ایمیل:

تلفن همراه مدیر عامل شرکت/دارنده پروانه کسب:

آدرس و شماره تلفن انبار/انبار ها به تفکیک:

 

نام و نام خانوادگی مسئول فنی:

متراژ انبار/انبارها به تفکیک:                                                                               

تاریخ بازدید:                                                     نام کارشناسان بازدید کننده:                                                                                تلفن :

تلفن همراه کارشناسان بازدید کننده:

 

 

                 ب:چک لیست ارزیابی:

 

رديف

 

موضوع

شرايط /شاخص بازرسی

 

توضیحات/ثبت مشاهدات

شامل نمی شود(N/A)

حداکثر امتیاز

 

امتیاز کسب شده

1

محل قرارگيري انبار مناسب است.

دسترسی به کالا ها به سهولت انجام میشود در انبار های طبقاتی آسانسور جهت حمل کالا ها وجود دارد.

 

 

2

 

2

 

ديوارها وسقف ها از مصالح غير قابل اشتعال ساخته شده است واز بكاربردن چوب وپلاستيك ومواد قابل اشتعال در انبارها اجتناب شده است.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

2

 

3

*

تهويه انبار مناسب مي باشد.

وجود سیستم تهویه و سلامت آن (از نظر سالم بودن و صدای مناسب) بررسی شود

 

 

2

 

4

درب /درب های انبار داراي ابعاد مناسب و جنس مقاوم (به غير از چوب)  مي باشد.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

2

 

5

درب /درب ها مجهز به قفل، جهت ايمني و جلوگیری از ورود افراد غیر مسئول مي باشد.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

2

 

6

درب ها به طور کامل به منظور جلوگيري از ورود جانوران وحشرات موذي به طور خودكار بسته مي شوند.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

2

 

7

 

ظرفيت انبار/انبار ها متناسب با كالاهاي نگهداري شده مي باشد.

متراژ ،نام محصولات موجود در انبار و حجم  حدودی بصورت ابعادی ثبت شود.

 

 

 

 

 

3

 

8

سقف و دیورا های انبار جهت جلوگيري از تبادل گرما و سرما عايق بندي شده است.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

سقف و دیوار ها از نظر آسیب دیدگی بررسی شود.

 

 

1

 

9

كف ،ديوارها و سقف انبار صاف، فاقد هرگونه منفذ و روزنه و قابل نظافت  مي باشد.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

از نظر ترک خوردگی بررسی شود.جنس کف دیوار ها و سقف قید گردد.

 

 

1

 

10

*

ميزان نور و روشنايي در انبار كافي است.

از فاصله نیم متری لیبل کالاها قابل مشاهده باشد.(از قبیل شماره lotو سریال و..)

میزان نورو روشنایی در تمام مناطق انباریکسان باشد.

 

 

 

 

 

 

1

 

11

*

از تابش مستقيم نور آفتاب به اقلام موجود در انبار جلوگيري   مي شود.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

2

 

12

سيستم سيم كشي برق درداخل انبارها توكار واز داخل لوله هاي مخصوص انجام گرفته است.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

در صورت روکار بودن دارای داکت باشد و کالا مجاورت یا بر روی داکت نباشد

 

 

2

 

13

*

لامپهاي روشنائي داراي حفاظ جهت جلوگیری از آسیب دیدگی و آتش سوزی مي باشد.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

1

 

14

 

وسائل ودستگاههاي حرارتي شعله بازدرداخل انبار استفاده نمي شود.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

اجاق های گازسوز و چراغ های نفتی وجود نداشته باشد.

 

 

1

 

15

برچسب استعمال دخانيات درداخل انبارممنوع قابل رویت مي باشد .

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

1

 

16

*

پنجره انبارها فلزي ومجهز به حفاظ وتور جهت جلوگیری از حشرات مي باشد.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

1

 

17

از فضای انبار جهت آبدارخانه وآسايشگاه استفاده نمیشود.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

در صورت وجود مستقل باشد.

 

 

2

 

18

انباردارای وسيله ارتباطي(شامل تلفن ، بي سيم آيفون و ) مي باشد.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

1

 

 

 

 

19

مشخصات کالاهای وارد شده یا خارج شده از انبار ثبت و نگهداری مي شود.

بررسی مستندات انجام شود.(الکترونیکی و فیزیکی هر دو مورد قبول است)

 

 

2

 

20

*

كپسول آتش نشاني با تاریخ معتبر شارژ به تعداد كافي در انبار موجود مي باشد.

حداقل یک کپسول و به ازاء هر 50 متر مربع موجود باشد.

 

 

2

 

21

کالاهای موجود در انبار داراي كد اختصاصي مي باشند.

بررسی مستندات انجام  شود.هر کالا می بایست بایست دارای کد باشددر صورت الزام اداره کل به داشتن کد خاص لازم است رعایت گردد.

 

 

2

 

22

الزامات سازنده كالا درخصوص نحوه و شرایط حمل و نقل ، نگهداری و چیدمان رعايت مي شود.

نحوه قرارگیری دستگاهها بررسی شود با علائم روی آن مطابقت داشته باشد.

 

 

1

 

23

*

دما توسط تجهيزات مناسب كنترل مي شود.

دماسنج رویت شود.دمای مناسب  بین 20 تا 25 درجه مورد قبول است.ثبت دما بررسی شود.

 

 

1

 

24

*

مدارک خریدو مستندات تمام کالاها شامل فاکتور،قبض انبار و حواله انبار و درخواست های خرید و توزیع موجود مي باشد.

بررسی مستندات انجام شود.(الکترونیکی یا فیزیکی مورد قبول است)

 

 

1

 

 

25

نظافت و بهداشت محیط در انبار رعايت مي گرددو مسئول انبار بر آن  نظارت دارد.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

1

 

26

نحوه چيدمان وتوزيع با رعايت تاریخ انقضاء

(First to  Expire- First out) انجام مي شود.       

در خصوص کالاهای تاریخ دارچیدمان بر اساس تاریخ انقضا می بایست صورت  پذیرد.

 

 

2

 

27

فاکتور های خريد و فروش کالاها حداقل تا 5 سال نگهداري مي شود.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود. .(الکترونیکی یا فیزیکی مورد قبول است)

 

 

1

 

28

*

کلیه اقلام موجود در انبار از شبکه قانونی توزیع تهیه و تامین گردیده اند.(تولید کننده داخلی/وارد کننده یا نمایندگی های  توزیع مجاز)

 

حداقل 20 درصد از انواع کالاها انتخاب و مرد بررسی قرار گرفته و اشکالات ثبت شود.

 

 

2

 

29

*

امکان اخذ گزارش  موجودي  انبار به تفكيك کالاها و تاريخ انقضاء وجود دارد.

بررسی مستندات انجام شود.

 

 

1

 

30

*

یخچال اختصاصی جهت نگهداری کالاهای حساس به دما در انبار وجود دارد.

وجود یجچال سالم دارای سیستم کنترل دما بررسی  شود.

 

 

1

 

31

متقاضی مجوز توزیع دارای ماشين هاي يخچال دار جهت رعایت زنجیره سرد در هنگام توزیع میباشد.

دمای داخل کانکس یخچال کنترل شده و قابل رویت میباشد.

نیاز یا عدم نیاز ثبت شود.

 

 

1

 

32

سازماندهی و تفکیک نوعی کالاها  جهت دسترسی سریع و آسان به آنها صورت گرفته است.

مشاهدات میدانی انجام و ثبت شود.

 

 

 

2

 

33

*

تمام کالاها در قفسه های انبار نگهداری و چیدمان شده است در غیر اینصورت از پالت استفاده شده است.

کالاها روی زمین نباید چیدمان گردند.

 

 

 

2

 

34

دستورالعمل مکتوب به منظور خروج فوری کالاهای ضایعاتی در انبار وجود دارد.

دستورالعملی در خصوص نحوه ثبت و خروج کالاهای ضایعاتی میبایست وجود داشته باشد.

 

 

3

 

35

انبار گردانی به صورت سالیانه انجام می شود.و مستندات آن نگهداری می گردد.

مستندات مربوط به اقدامات پس از انبار گردانی از قبیل رفع عدم انطباق موجودی بررسی شود .

 

 

2

 

 

 

 

 

36

*

شرکت / واحد صنفی دارای مسئول فنی میباشد.

مدرک مسئول فنی رویت گردد.

 

 

3

 

37

مسئول فني جهت  ورود و خروج کالاهای انبار حضور و نظارت دارد.(مستندات را تایید و امضاء نماید)

 

 

 

3

 

38

مسئول فني بر رعايت كليه ضوابط ابلاغی درحوزه تهیه،توزیع و عرضه  از وزارت بهداشت و درمان نظارت دارد.

نسبت به شبکه قانونی شناخت کامل دارد.

 

 

3

 

39

مسئول فني بر رعايت كليه الزامات سازنده كالا در مورد کالاهای انبار نظارت  دارد.

 

 

 

3

 

40

نظارت در خصوص شرایط نگهداری و رعایت شرایط محیطی بر اساس چک لیست تنظیمی توسط مسئول فنی انجام میگردد.(مسئول فنی چک لست را تایید و امضاء نماید)

چک لیست و مستندات بررسی گردد.

 

 

3

 

41

نظارت بر امحاء محصولات ضايعاتي (کالاهای منقضی شده و آسیب دیده)براساس دستورالعمل ها صورت مي گيرد.

آگاهی مسئول فنی در خصوص ضوابط و شرایط امحاء ارزیابی گردد.

 

 

3

 

42

نظارت بر انبارگردانی و انطباق موجودی واقعی با مدارک و مستندات موجودی انجام می پذیرد.

 

 

 

 

3

 

 

 

 

                            نام و نام خانوادگي كارشناسان بازديد كننده و امضاء: 

 

تذکرات مهم:

1-مشاهدات ممیزین در کلیه موارد ثبت شود.  

2-امتیازات به صورت اعداد صحیح 0 تا 3 بر اساس هر  شاخص و نظر کارشناسان ممیزی کننده  تخصیص داده شود و از امتیازات اعشاری پرهیز گردد.

3- در مواردی از شاخص ها که بی ارتباط با انبار میباشند(Not Application)  امتیاز کامل با درج N/A در نظر گرفته شود.

4-موارد ستاره دار جزء الزامات ضروری بوده و در صورت عدم احراز انبار با موارد مذکور(حتی جهت یک مورد)  امتیازی به کل انبار تعلق نمی گیرد(Fail). لذا لازم است پس از رفع مشکل مجددا نسبت به ارزیابی انبار اقدام گردد.

5-در خصوص آیتم 36 تا 42 تعهد 6 ماهه مبنی بر رعایت موارد فوق ممهور به مهر با امضای مدیر عامل / دارنده پروانه کسب اخذ گردد.و امتیاز آنها در فاز اول ارزیابی کامل در نظر گرفته میشود.همچنین  با توجه به موارد فوق در فاز اول ارزیابی امتیاز 60 از 100 قابل قبول بوده و در مراحل بعد متعاقبااز طریق اداره کل اطلاع رسانی خواهد شد.

6-امتیاز کسب شده شرکت از 100 میباشد.                                                                                       امتیاز نهایی

7-پس از پایان مدت زمان تعهد(6 ماه) و انجام تعهدات (معرفی مسئول فنی آموزش دیده) لازم است مجددا نسبت به ارزیابی انبار و تکمیل چک لیست توسط دانشگاه اقدام گردد.

8-در بازرسی های انبار میبایست حداقل 2 نفر از کارشناسان دانشگاه یا اداره کل حضور داشته باشند و پس از بازدید چک لیست میبایست توسط هر دو نفر تایید و امضاء گردد.

 

چک لیست بازدید شرکت تولید تجهیزات پزشکی

چک لیست انبار تجهیزات پزشکی، چک لیست واحد تولید تجهیزات پزشکی، چک لیست برچسب اصالت کالا

بررسی آیتم های مورد ارزیابی بازرسان اداره کل تجهیزات پزشکی یا معاونت غذا و دارو برای ممیزی شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی شرح زیر می باشد. آیتم های چک لیست شرکت تولید تجهیزات پزشکی به شرح زیر می باشد:

اهداف :

چک ليست گزارش بازدید از واحد های تولیدی  تجهیزات پزشکی

 

 

 

 نام شرکت:

نام وسیله/تجهیزات پزشکی تولیدی توسط واحد:

آدرس مکان تولید:

 تاریخ بازدید فعلی:

تاریخ بازدید قبلی :

 کارشناسان بازدید کننده:

مدیر عامل:

مسئول فنی:

 

 

الزامات

مشاهدات

نتيجه

1- الزامات عمومي

 

 

نمودار سازماني و شرح وظايف کارکنان ؟

 

 

1-1- مسئوليت مديريت

 

 

آيا منابع به اندازه کافي در دسترس مي باشد:

تجهيزات و سخت افزار

نرم افزار

معیارهاي مرجع

تعداد نيروي انساني

فضاي کار

 

 

1-2- کارکنان

 

 

نام پرسنل محوري

مدير عامل

مسئول فنی

مدير توليد

مدير کنترل کيفيت

مدير آموزش

 

 

آيا مدير توليد و مسئول فنی دو شخص جداگانه هستند؟

 

 

آيا پرسنل محوری داراي جانشین مي باشند تا در غياب آنها وظايف را عهده دار شوند؟

 

 

2- کنترل مدارک و سوابق

 

 

مسئوليت ثبت و نگهداري مستندات با چه کساني است و مدت نگهداري آنها چقدر تعيين شده است؟

 

 

3- کنترل خريد

 

 

آيا کارکنان خريد مواد اولیه واجد شرايط ميباشند و از آگاهي کامل برخوردارند؟

 

 

4- کنترل فرآيند

 

 

آيا کارکنان توليد از تخصص و آگاهي کامل برخوردارند؟

 

 

رديابي مواد اوليه از تامين کننده تا محصول نهايي

 

 

توليد محصولات غير پزشكي در خط توليد

 

 

برون سپاری فرايند هاي توليدي

 

 

5- شناسايي و رديابي

 

 

رد يابي محصول نهايي و كنترل سوابق رديابي

 

 

6- شرايط محيطي و زير ساختها برای کالاهاي مصرفي سترون يا يکبار مصرف

 

 

سرویس بهداشتی

خارج از سالن تولید

 

وضعیت مناسب نظافتی

 

 

 

ورودی سالن تولید

سکوی کفش کنی مناسب و استفاده از دو نوع دمپایی

 

پرده هوای فعال در ورودی سالن تولید

 

وجود مواد ضدعفونی کننده دست و استفاده از آن

 

رختکن منظم و جداگانه جهت پرسنل قبل از سالن تولید

 

سالن تولید

 

 

وضعیت فیزیکی مناسب سقف/کف/دیوار/پنجره(بسته)

 

تهویه معمولی کارخانه ای/سیستم هواساز فعال

 

سیستم روشنایی مناسب

 

پوشش مناسب پرسنل

 

وجود برنامه نظافت مشخص بر روی دیوار

 

عملکرد مناسب جک نصب شده روی درب ها جهت بسته شدن خودکار

 

سیستم روشنایی مناسب

 

 

 

انبار

تفکیک مواد اولیه-نیمه ساخته- آماده

 

نگهداری کلیه محصولات بر روی قفسه یا پالت

 

نظافت محوطه انبار و بدون درز بودن کلیه درب های ورودی و خروجی

 

برچسب گذاری کلیه محصولات آماده با برچسب(Lable) مورد تایید اداره کل

 

کنترل دماو رطوبت

 

 

 

آزمایشگاه

فضای فیزیکی مناسب و تمیز

 

انجام تمامی آزمایشات مربوطه

 

نگهداری مدارک مربوط به آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه

 

نگهداری نمونه شاهد در محل مناسب

 

مدارک مربوط به کالیبراسیون دوره ای دستگاههای مستقر در آزمایشگاه

 

عملکرد صحیح دستگاههای مستقر در آزمایشگاه

 

7- بخش کنترل کيفيت

 

 

آيا واحد توليدي داراي بخش كنترل كيفيت مي باشد؟

 

 

تاييد هرآزمون توسط امضاي مسوول بخش كنترل کيفيت و مسئول فنی

 

 

مجزا بودن فضاي آزمايشگاه بيولوژيکي و ميکروبيولوژيکي از ساير نواحي

 

 

وجود  فضاهاي مناسب و کافي براي نگهداري نمونه‌ها ومعیارهاي مرجع و گزارشات

 

 

8 - كاليبره كردن و تنظيم دستگاههاي اندازه گيري و آزمون

 

 

مشخص بودن مستندات كاليبراسيون،  شناسايي و مشخصات هر دستگاه، تاريخ انجام كاليبراسيون، نام افراد مجری و تاریخ انجام کالیبراسیون

 

 

9- آموزش پرسنل

 

 

آيا مسئول فنی آموزش GMP را ديده است؟

 

 

آگاهي پرسنل شاغل در اتا‌ق‌هاي تميز از آموزشهاي ويژه و مناسب مسووليت‌هاي خود

 

 

10 بسته بندي

 

 

  در مورد كالاهاي مصرفي استريل:

-          وقتي كه بسته بندي باز شود سيل كردن(Seal) مجدد آن براحتي امكان پذير نباشد.

-          تحت كنترل بودن فرايند سترون سازی طبق ضوابط ابلاغی.

 

 

11 ضوابط برچسب گذاري تجهیزات پزشکي

 

 

-          الصاق برچسب مطابق استاندارد محصول و الزامات برچسب گذاري ابلاغی

 

 

12- محصول نهايي

 

 

نگهداري كالاي سترون شده با روش اتيلن اكسايد ( به منظور از بين رفتن باقيمانده مجاز گازهاي ETO )

 

 

تاييد محصول نهايي قبل از عرضه به بازار توسط  مسئول فنی

 

 

13- کنترل محصول نامنطبق

 

 

آيا سوابق ارزيابي محصول نامنطبق شامل بررسي، رسيدگي و اطلاع افراد يا سازمانهاي مسوول آن عدم انطباق باشد و هر گونه رسيدگي و تحقيقات بعمل آمده  مستند و ثبت مي گردد؟

 

 

14- مواد و محصولات نامنطبق يا برگردانده شده

 

 

علامت گذاري و نگهداري مواد يا محصولات نامنطبق بطور واضح در نواحي کنترل شده و طور مجزا

 

 

مواد يا محصولات نامنطبق  تحت کار مجدد قرار گرفته يا از بين برده مي شوند؟ در هر صورت  به تائيد فرد مسوول صلاحيت دار رسانده شده و مراحل ثبت مي گردد؟

 

 

تاييد بازگشت مجدد محصول به خط توليد تحت شرايط استثنايي توسط مدير توليد

 

 

آيا آزمون‌هاي لازم بر روي محصول نهايي که مجدداً تحت فرآيند قرار گرفته‌ ثبت مي گردد و توسط واحد کنترل کيفيت مورد بررسي و رسيدگي قرار مي گيرد؟

 

 

 

                                                                                       

 

15- سوابق توليد محصول ( DHR )

 

 

كنترل سوابق توليد و نگهداري آن براي هر سري ساخت محصول براي مدت حداقل دوسال پس از مدت عمر محصول

 

 

كنترل سوابق توليد شامل:

تاريخ توليد

میزان توليد شده

تعداد ترخيص شده براي توزيع

اطلاعات مربوط به سوابق کنترل کيفي محصول

      شماره کنترل جهت شناسايي و رديابي محصول  در واحد توليد

 

 

16- سيستم بازخورد

 

 

كنترل وتحليل سوابق اندازه گيري رضايت مشتريان  توسط سازمان.

 

 

ثبت سيستم شكايات مشتريان

 

 

كنترل ثبت سوابق شکايات کتبي و شفاهي نام محصول ، تاريخ دريافت شکايت، علت شکايت و نقص و نام شاکي و جزئيات آن و تاريخ و نتايج رسيدگي به شکايات و پاسخ به شاکي  يا هرگونه اقدام اصلاحي بعمل آمده

 

 

17 ارايه خدمات پس از فروش

 

 

- نحوه تامين تجهيزات نصب ،تعمير، سرويس، كاليبراسيون و اعتبار كالبيراسيون تجهيزات تست و اندازه­گيري

- تهيه مستندات علمي و فني ( User Manual،  Service Manual، Spare Part List)

- چگونگي تأمين قطعات يدكي ( شامل موجودي و برنامه ريزي تأمين قطعه در آينده)

- چك ليست PM و نگهداري ( قراردادها ، بازديدهاي ادواري و )

- نحوه ثبت تقاضا،‌ اولويت بندي ، رسيدگي، و گزارشات مربوطه

- نحوه ارزيابي رضايت مشتريان(فرمهاي مربوطه، گزارشات ادواري و...)

- نمايندگي سرويس وخدمات پس از فروش در مراكز استانها يا شهرستانها

- آموزشهاي لازم پرسنل فني  در خصوص نحوه نصب،تعمير،نگهداري و کاليبراسيون

 

 

 

 

      

شواهد و نتیجه کلی بازدید :

 

 

 

 

 

 

مهر وامضاء مدیر عامل و مسئول فنی شرکت

امضاء کارشناسان اداره کل

دستور رئیس اداره تولید

 

 

 

 

چک لیست برچسب اصالت کالا

چک لیست انبار تجهیزات پزشکی، چک لیست واحد تولید تجهیزات پزشکی، چک لیست برچسب اصالت کالا

آیتم های مورد ارزیابی بازرسان اداره کل تجهیزات پزشکی یا معاونت غذا و دارو برای ممیزی شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی و شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی و شرکت توزیع تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی شرح زیر می باشد. آیتم های چک لیست برچسب اصالت به شرح زیر می باشد:

چک لیست بازرسی طرح الصاق برچسب اصالت تجهیزات و ملزومات پزشکی

نام شرکت: …………. نام مدیر عامل: ………………… نام مسئول فنی:…………………. تعداد نمایندگی های ثبت شده:…………………… شماره تلفن مدیرعامل:…………. شماره تلفن مسئول فنی:………………………  آدرس شرکت و شماره تلفن:……………………………………

1 –آیا شرکت در سامانه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی WWW.IMED.IR با مشخصات کامل ثبت شده است؟

  • کلیه مشخصات شرکت مطابق با مشخصات ثبت شده در سامانه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی است.
  • آدرس و شماره تلفن شرکت/ انبار تغییر کرده و طی نامه رسمی جهت بروزرسانی در سامانه شناسنامه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام گردیده است.
  • آدرس و شماره تلفن شرکت/ انبار تغییر کرده و لی جهت بروزرسانی در سامانه شناسنامه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام نگردیده است.
  • لیست اقلام پزشکی شرکت توزیع کننده به صورت کامل در سامانه شناسنامه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام نگردیده است.
  • شرکت در سامانه شناسنامه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی ثبت نشده است.

2 –آیا کلیه کالاهای مشمول، دارای برچسب اصالت می باشند؟

  • کالا برچسب اصالت دارد، پیام احراز اصالت صحیح می باشد و از طریق شبکه توزیع قانونی به فروش رسیده است.
  • کالا برچسب اصالت دارد، پیام احراز اصالت صحیح می باشد و خارج از شبکه توزیع قانونی به فروش رسیده است.
  • کالا برچسب اصالت دارد، پیام احراز اصالت اشتباه می باشد و از طریق شبکه توزیع قانونی به فروش رسیده است.
  • کالا برچسب اصالت دارد، پیام احراز اصالت اشتباه می باشد و خارج از شبکه توزیع قانونی به فروش رسیده است.
  • کالا دارای برچسب اصالت نمی باشد.

3 –آیا برچسب اصالت مطابق فرم ابلاغ شده طی بخشنامه ها چاپ شده است؟ (اعم از شکل ظاهری برچسب، سری ساخت، تاریخ انقضاء، کدهای تولید شده، بارکد دوبعدی، کیفیت قسمت قابل خراشیدن)

  •  کلیه موارد ابلاغ شده در خصوص فرمت برچسب اصالت رعایت شده است.
  •  80 درصد موارد ابلاغ شده در خصوص فرمت برچسب اصالت رعایت شده است.
  •  60 درصد موارد ابلاغ شده در خصوص فرمت برچسب اصالت رعایت شده است.
  •  40 درصد موارد ابلاغ شده در خصوص فرمت برچسب اصالت رعایت شده است.
  •  کمتر از 40 درصد موارد ابلاغ شده در خصوص فرمت برچسب اصالت رعایت شده است.

4 –آیا اطلاعات درج شده بر روی برچسب اصالت با اطلاعات بسته بندی کالا مطابقت دارد؟ (جهت ارزیابی می بایست UID کالا استعلام گردد)

  •  80 درصد اطلاعات درج شده دبر روی برچسب اصالت با اطلاعات بسته بندی مطابقت دارد.
  •  60 درصد اطلاعات درج شده دبر روی برچسب اصالت با اطلاعات بسته بندی مطابقت دارد.
  •  40 درصد اطلاعات درج شده دبر روی برچسب اصالت با اطلاعات بسته بندی مطابقت دارد.
  • کمتر از 40 درصد اطلاعات درج شده دبر روی برچسب اصالت با اطلاعات بسته بندی مطابقت دارد.

5 –آیا سامانه های استعلام اعلام شده بر روی برچسب با سامانه های استعلام استاندارد مطابقت دارد؟ (تلفن 0216185، سایت ttac.irو یا پیام کوتاه 20008822)

  • سامانه پیامکی، تلفن ثابت و آدرس سایت به درستی درج شده است.
  • سامانه پیامکی و تلفن ثابت صحیح است ولی آدرس سایت به درستی درج نشده است.
  • سامانه پیامکی صحیح است و تلفن ثابت ولی آدرس سایت به درستی درج نشده است.
  • تلفن ثابت صحیح است ولی سامانه پیامکی و آدرس سایت به درستی درج نشده است.
  • هیچ کدام از موارد صحیح نمی باشد.

6 –آیا شرکت/واحد صنفی نسبت به طرح الصاق برچسب اصالت اطلاع کامل دارد و کالاهای مشمول را صرفا با برچسب اصالت خریداری می نماید؟

  • شرکت/واحد صنفی نسبت به طرح الصاق برچسب اصالت اطلاع کامل دارد و کالاهای مشمول را صرفا با برچسب اصالت خریداری می نماید.
  • شرکت/واحد صنفی نسبت به طرح الصاق برچسب اصالت اطلاع کامل ندارد و کالاهای مشمول را بدون برچسب اصالت خریداری می نماید.
  • شرکت/واحد صنفی نسبت به طرح الصاق برچسب اصالت اطلاع کامل دارد اما کالاهای مشمول را بدون برچسب اصالت خریداری می نماید.
  • شرکت/واحد صنفی نسبت به طرح الصاق برچسب اصالت اطلاع کامل ندارد و برچسب اصالت کالاهای مشمول را بررسی نمی نماید.
  • شرکت/واحد صنفی نسبت به طرح الصاق برچسب اصالت اطلاع کامل دارد ولی کالاهای مشمول بررسی نمی نماید.

نام کارشناسان بازرسی کننده با ذکر سمت و امضاء و تاریخ بازدید:

1- نام و نام خانوادگی ……………………… سمت………………… شماره تماس………………….. امضا و تاریخ بازدید ………………..

2- نام و نام خانوادگی ……………………… سمت………………… شماره تماس………………….. امضا و تاریخ بازدید ………………..

3- نام و نام خانوادگی ……………………… سمت………………… شماره تماس………………….. امضا و تاریخ بازدید………………..

امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی
  9.  و سایر امکانات کاربردی دیگر

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت