راهنمای ثبت مرجوعی تجهیزات پزشکی، راهنمای مرجوعی در انبار مجازی تجهیزات پزشکی

راهنمای مرجوعی تجهیزات پزشکی در انبار مجازی تجهیزات پزشکی
لیست مطالب

پیاده سازی روال مرجوعی فاکتور فروش تجهیزات پزشکی

پیرو نامه شماره 55254/664 مورخ 03/07/1402 در خصوص تغییر وضعیت اسناد صادر شده در انبار مجازی در صورت عدم تعیین تکلیف از طرف متقاضی دریافت کننده، به استحضار می رساند با توجه به اینکه امکان ابطال و یا رد سند تایید شده وجود ندارد، لذا روال مرجوعی برای اسناد تایید شده در سامانه انبار مجازی ایجاد شده است. و هم اکنون امکان مرجوع کالا برای فاکتورهای توزیع ثبت شده در سامانه انبار مجازی، در کارتابل شرکتها / اصناف / موسسات پزشکی و مراکز درمانی فعال می باشد.

دستورالعمل مرجوعی فقط برای اسناد تایید شده می باشد و متقاضی دریافت کننده کالا امکان ثبت مرجوعی را دارد.

لازم به ذکر است در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی مراکز درمانی و موسسات پزشکی، پس از گذشت سه ماه، درخواست به صورت خودکار تایید و کالا به انبار مجازی شرکت تامین کننده اضافه خواهد شد.

و در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی شرکت توزیع کننده / صنف، پس از گذشت دو هفته، درخواست به صورت خودکار رد و کالا به انبار مجازی شرکت توزیع کننده / صنف بازگشت داده خواهد شد.

///

راهنمای مرجوع تجهیزات پزشکی در انبار مجازی سامانه IMED کارتابل شرکت های توزیع کننده و اصناف 

بخش اول: مرجوع کالا به شرکت واردکننده/تولیدکننده/پخش سراسری

  • ابتدا در سامانه imed.ir از طریق منوی “توزیع کالای وارداتی/تولیدی” وارد بخش “مرجوعی” سپس “ثبت مرجوعی فاکتورهای تایید شده” شوید.

 در قسمت “شماره سند توزیع” شماره مورد نظر را درج نموده و کلید جستجو را بزنید: (لیست شماره سند توزیع از منوی ” لیست تمام سندهای توزیع دریافتی” قابل احصا میباشد).

دقت شود در این فرم فقط شماره سندهایی که وضعیت آنها تایید شده می باشد نمایش داده می شود، وضعیت های دیگر همانند رد سند یا ثبت توزیع توسط شرکت مشمول فرایند مرجوعی نمی شوند .

  • در صفحه ظاهر شده، به ازای هر ردیف IRC-Lot Num، تعداد کالا جهت مرجوع را تکمیل نمایید. (این تعداد نباید بیشتر از تعداد دریافتی برای همین سند و موجودی فعلی در انبار مجازی باشد).

مثال:

  • شرکت توزیعی برای کد IRC/lot تعداد ١٠٠ عدد کالا در این شماره سند دریافت نموده است و موجودی باقیمانده در انبار مجازی (در همین شماره سند) ١٠٠ میباشد .بنابراین شرکت میتواند حداکثر تا تعداد ١٠٠ کالا مرجوع نماید.
  • شرکت توزیعی برای کد IRC/lot تعداد ١٠٠ عدد کالا در این شماره سند دریافت نموده است و موجودی باقیمانده در انبار مجازی (در همین شماره سند) ٥٠ میباشد .بنابراین شرکت میتواند حداکثر تا تعداد ٥٠ کالا مرجوع نماید.

  • پس از تکمیل اطلاعات، کلید “ثبت نهایی درخواست مرجوعی” را کلیک نمایید. در این مرحله درخواست یک کد رهگیری(شماره سند مرجوعی) دریافت نموده و برای صادرکننده سند اصلی( تامین کننده یا شرکت توزیع کننده سراسری) ارسال میشود.

توجه: آخرین وضعیت تمامی اطلاعات سندهای مرجوعی، در بخش “آرشیو درخواستهای مرجوعی” وجود دارد.

  • در این فرم لیست کلیه درخواستهای مرجوعی ثبت شده و آخرین وضعیت آنها قابل پیگیری و رصد میباشد .
  • در صورت تایید درخواست مرجوعی توسط تامین کننده (یا شرکت توزیع کننده سراسری) ، موجودی به انبار مجازی صادر کننده سند توزیع بازگشته و از تعداد توزیع در انبار مجازی شرکت توزیع کننده/صنف کسر میشود.
  • دقت شود در صورتی که درخواست مرجوعی، بعد از دو هفته توسط تامین کننده (یا شرکت توزیع کننده سراسری) بررسی و تعیین تکلیف نشود، به صورت سیستمی رد شده و به انبار مجازی شرکت توزیع کننده/صنف بازگشت داده خواهد شد.

بخش دوم: درخواستهای مرجوع شده از مراکز درمانی و موسسات پزشکی

منوی “کارتابل درخواستهای مرجوعی”: این منو در کارتابل شرکتهای توزیع کننده/صنف، کالاهایی که توسط مرکز درمانی و موسسات پزشکی مرجوع شده را نمایش میدهد که میبایست توسط شرکت توزیعی/صنف بررسی و تعیین تکلیف شود .

  • ابتدا درخواست مورد نظر را انتخاب نموده و بر روی گزینه “مشاهده جزئیات” کلیک نمایید:

  • درخواست مرجوعی مورد نظر را انتخاب و بررسی نمایید.(تایید و یا رد)

نکات مهم

  • تمامی گروه های دریافت کننده سند توزیع (فاکتور)، همانند بیمارستان/مرکز درمانی و موسسات پزشکی به جز نوع توزیع مطب و تک نسخه ای، پس از تایید سند توزیع، امکان ثبت درخواست مرجوعی برای کالاهای دریافتی را در اختیار دارند .
  • در این فرم کلیه درخواستهای مرجوعی ثبت شده توسط مراکز و سایر دریافت کنندگان کالا، نمایش داده میشود.
  • برای درخواستهای مرجوعی از طرف مراکز درمانی و موسسات پزشکی ،در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست توسط شرکت توزیعی/صنف، پس از گذشت سه ماه، درخواست به صورت سیستمی تایید خواهد شد و کالا به انبار مجازی شرکت توزیعی/صنف اضافه می شود.
///

راهنمای مرجوع تجهیزات پزشکی در انبار مجازی سامانه IMED کارتابل شرکت های تامین کننده 

بخش اول:بررسی درخواستهای مرجوع شده از طرف مراکز درمانی و سایر دریافت کنندگان حواله توزیع

  • جهت مشاهده درخواست های مرجوعی ثبت شده توسط مراکز درمانی و سایر دریافت کنندگان حواله توزیع (همانند شرکت های توزیعی) در سامانه imed.ir از طریق منوی “توزیع کالای وارداتی/توزیعی” / قسمت مرجوعی وارد بخش کارتابل درخواستهای مرجوعی” شوید (مطابق با شکل ذیل:)

  • در این فرم کلیه درخواستهای مرجوعی ثبت شده توسط مراکز درمانی، توزیع کنندگان، اصناف و سایر دریافت کنندگان سند توزیع، نمایش داده می شود .

جهت ثبت نظر برای هر درخواست می بایست وارد بخش “مشاهده جزییات” درخواست مرجوعی شوید .

  • درخواست مرجوعی مورد نظر را انتخاب و بررسی نمایید.(تایید و یا رد)

نکته مهم:

  • در صوت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی مراکز درمانی و موسسات پزشکی ،پس از گذشت سه ماه، درخواست به صورت سیستمی تایید و کالا به انبار مجازی شرکت تامین کننده اضافه خواهد شد.
  • در صوت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی شرکت توزیع کننده/صنف ،پس از گذشت دو هفته، درخواست به صورت سیستمی رد و کالا به انبار مجازی شرکت توزیع کننده/صنف بازگشت داده خواهد شد.

بخش دوم: ثبت مرجوعی برای نوع توزیع تک نسخه ای و مطب

در صورتی که قصد مرجوع نمودن بخشی از کالای یک سند را (برای انواع تک نسخه ای و مطب)  دارید می بایست از طریق منوی “لیست توزیع ثبت شده کالا” به بخش “مشاهده جزییات” سند مورد نظر مراجعه نموده و لینک “مرجوعی” را انتخاب نمایید. با ثبت تعداد و دلیل مرجوع نمودن کالا (مطابق با شکل ذیل)، آن را ذخیره کنید. به این ترتیب مطابق با تعداد مرجوعی، کالا به انبار مجازی شرکت تامین کننده بازگشت داده میشود و میتوانید مجدد ثبت سند توزیع جدید داشته باشید .

برای ثبت مرجوعی از منوی”لیست توزیع ثبت شده کالا” ، شماره سند توزیع را جستجو نموده و سپس از جدول فراخوانی شده برروی”مشاهده جزییات” کلیک نمایید.

دقت شود حتما نوع توزیع تک نسخه ای یا مطب باشد و وضعیت سند ” ثبت توزیع توسط شرکت “باشد.

سپس

سپس

تفاوت ابطال و مرجوعی

  • دقت شود درصورت استفاده از روال ابطال کل سند ابطال میشود و کلیه موجودی کالای داخل سند توزیع به انبار مجازی شرکت بازگشت داده میشود .
  • در ثبت سند مرجوعی میتوانید کل سند یا بخشی از سند را مرجوع نمایید و اطلاعات همان بخش انتخاب شده به انبار مجازی شرکت بازگشت داده میشود .

برای ثبت ابطال از منوی”لیست توزیع ثبت شده کالا”، شماره سند توزیع را جستجو نموده و سپس از جدول فراخوانی شده برروی کلمه “ابطال” کلیک نمایید .

پس از زدن کلید ابطال جمله ذیل مشاهده می شود و در صورت تایید کل این سند انتخابی ابطال شده و تعداد آن به موجودی اولیه برگشت داده می شود .

“در صورت موافقت، حواله انتخابی به ابطال تغییر وضعیت داده و تعداد توزیع شده برای تمام اقلام موجود در حواله به موجودی انبار مجازی شما بازگشت داده می شود . آیا از ابطال اطمینان دارید؟” دقت شود حتما نوع توزیع تک نسخه ای یا مطب باشد و وضعیت سند ” ثبت توزیع توسط شرکت “باشد.

///

راهنمای مرجوع تجهیزات پزشکی در انبار مجازی سامانه IMED کارتابل مراکز درمانی و موسسات پزشکی   

در کارتابل مراکز درمانی:

پس از ورود به سامانه import.imed.ir با دسترسی کلی مرکز که با حرف H شروع میشود در منوی “مدیریت اطلاعات توزیع کالای مشمول ارز”، در بخش “ثبت مرجوعی حواله های تایید شده”، کلیه مراکز درمانی میتوانند نسبت به ثبت اطلاعات مرجوعی اقدام نمایند .

  • در این منو مراکز درمانی میتوانند برای تمامی حواله ها (فاکتور /سند توزیع) دریافتی که قبلا تایید کردهاند، درخواست مرجوعی ثبت نمایید.
  • به همین منظور باید شماره سند توزیع را در این بخش درج نموده و کلید جستجو را کلیک نمایند.
  • امکان درج تعداد مرجوعی مورد نظر برای تمامی ردیف های موجود در فاکتور (یک یا چند ردیف یا تمامی ردیف ها) وجود دارد .
  • پس از تکمیل اقدام به انتخاب کلید ثبت نهایی درخواست مرجوعی نمایید.
  • پس از ثبت نهایی ،درخواست برای صاحب سند ارسال میشود .

 شما میتوانید از بخش “آرشیو درخواستهای مرجوعی” از آخرین وضعیت سندهای مرجوعی کارتابل خود آگاه شوید.

در صورت رد درخواست مرجوعی توسط شرکت تامین کننده یا توزیع کننده، موجودی به کارتابل شما بازگشت داده میشود .

///

ویدیو راهنمای ثبت مرجوعی تجهیزات پزشکی در سامانه انبار مجازی IMED

امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی
  9.  و سایر امکانات کاربردی دیگر

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت