شرایط و وظایف مسئول فنی تجهیزات پزشکی

مسئول فنی تجهیزات پزشکی، رشته های مجاز مسئول فنی تجهیزات پزشکی، استخدام مسئول فنی تجهیزات پزشکی
لیست مطالب

 مقدمه

 به منظور نظارت علمی و فنی بر فرآیندهای تأمین، توزیع و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی، حضور مسئولین فنی و واحدهای تولیدکننده، واردکننده و توزیع کننده تجهیزات پزشکی امری ضروری میباشد. لذا براساس ماده 13 آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی، این دستورالعمل به منظور تعیین الزامات و شرح وظایف مسئولین فنی تجهیزات پزشکی تدوین و ابلاغ میگردد.

هدف و دامنه کاربرد:

این دستورالعمل در خصوص کلیه اشخاص حقیقی که متقاضی فعالیت به عنوان مسئول فنی در حوزه تولید، واردات و توزیع تجهیزات پزشکی میباشند، کاربرد دارد.

تعاریف و اختصارات

  • اداره کل: منظور اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی میباشد.

21 مسئول فنی: به اشخاص حقیقی دارای تخصص مرتبط اطلاق میگرددکه دوره های آموزشی مسئولین فنی را طی نموده و صلاحیت ایشان توسط اداره کل بر اساس این دستورالعمل تأیید و در واحدهای تولیدکننده، واردکننده و توزیع کننده تجهیزات پزشکی، به صورت تمام وقت در هر شیفت کاری شاغل میباشد.

31 واحد: به هر یک از واحدهای تولیدکننده، واردکننده و یا توزیع کننده تجهیزات پزشکی به اختصار واحد گفته میشود.

  • شرایط احراز صلاحیت مسئول فنی

شرایط احراز صلاحیت مسئول فنی به شرح ذیل میباشد:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط مطابق با پیوست 1
  • طی دوره های آموزشی مقدماتی، بازآموزی ،تخصصی و تکمیلی ابلاغی اداره کل
  • الزامات کلی:

3-1-هر واحد به منظور انجام فعالیت های خویش موظف به معرفی مسئول فنی با تخصص مرتبط با آن حیطه میباشد.

  • مسئول فنی مجاز به فعالیت در بیش از یک واحد به عنوان مسئول فنی نمیباشد.
  • مسئولیت صحت کلیه اسناد و مدارک ارائه شده به اداره کل و مسئولیت احراز، اثبات و استمرار تطابق با الزامات قانونی و نظارت علمی و فنی بر حسن اجرای مفاد آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی و دستورالعملهای ابلاغی و سایر قوانین و مقررات در واحدهای مربوطه بر عهده مسئول فنی است. لیکن مسئولیت مسئول فنی نافی مسئولیت مدنی و کیفری مدیرعامل و سایر مدیران مربوطه نمیباشد.

4-3- با توجه به گستره وسیع تجهیزات پزشکی و طبقه بندی آنها در کلاسهای خطر متفاوت و لزوم نظارت مسئولین فنی بر حسن اجرای ضوابط و مقررات حوزه تجهیزات پزشکی در تمامی واحدها، اداره کل براساس دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشکی به شماره 15MA-WI به منظور تأیید تناسب دانش، تجربه و توانمندی مسئولین فنی با حیطه کاری ایشان اقدام مینماید.

  • مسئول فنی میبایست مطابق با دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشکی به شماره 15MA-WI نسبت به اخذ رتبه اقدام نماید.
  • مسئول فنی میبایست با توجه به حیطه فعالیت، حداقل رتبه تعیین شده در دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی تجهیزات پزشکی به شماره 15MA-WI  طبق جدول حوزه فعالیت مجاز براساس رتبه مسئول فنی را اخذ نماید .
  • فعالیت مدیرعامل واحد تجهیزات پزشکی به عنوان مسئول فنی ممنوع میباشد.
  • در صورتیکه فعالیت واحد به نحوی باشد که اجرای این دستورالعمل توسط یک مسئول فنی میسر نباشد از جمله تعدد خطوط تولید و تنوع و گستردگی حیطه فعالیت، واحد مکلف به معرفی بیش از یک مسئول فنی میباشد. تشخیص این امر بر عهده مدیر عامل واحد میباشد.

3-9-واحد مکلف به معرفی مسئول فنی جهت هر یک از شیفت های کاری خود میباشد و هر شیفت کاری در یک روز 8 ساعت متوالی در نظر گرفته میشود.

تبصره: مسئول فنی میتواند حداکثر در دو شیفت کاری یک واحد مشخص فعالیت نماید. چنانچه واحد دارای سه شیفت کاری باشد معرفی حداقل دو مسئول فنی الزامی است.

3-10- در صورت عدم تمایل به ادامه همکاری از سوی مسئول فنی یا واحد، هر یک از طرفین میبایست ضمن رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه، حداقل یک ماه پیش از قطع همکاری، طرف مقابل را از درخواست خود مطلع نمایند.

3-11-در صورت عدم حضور تمام وقت مسئول فنی به مدت بیش از 3 روز متوالی یا 5 روز در ماه، واحد ملزم است برای وی یک جانشین دارای صلاحیت با مدرک تحصیلی مرتبط مطابق با پیوست 1 در نظر گیرد .در مدت فوق مسئولیت اجرای این دستورالعمل بر عهده مسئول فنی جانشین و واحد می باشد. کلیه مدارک و مستندات مرتبط با فعالیت مسئول فنی جانشین میبایست در واحد ثبت و نگهداری گردد.

3-12- در صورت قطع همکاری مسئول فنی با واحد، واحد ملزم به معرفی مسئول فنی جدید به اداره کل میباشد.

3-13-مسئول فنی با توجه به حیطه فعالیت تخصصی خود، ملزم به طی دورههای آموزشی تعیین شده توسط اداره کل میباشد.

3-14-با توجه به اینکه مسئول فنی رابط واحد با اداره کل میباشد، تمامی مدارک و مستندات فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی میبایست توسط مسئول فنی در سامانه های الکترونیکی بارگذاری و یا به صورت حضوری به اداره کل ارائه گردد.

3-15-اعتبار گواهی طی دورههای آموزشی صادر شده به مدت 3 سال از تاریخ صدور میباشد. مسئول فنی مکلف به طی دوره های بازآموزی که توسط اداره کل برگزار میگردد میباشد. تمدید گواهی مسئول فنی منوط به رعایت دستورالعملهای ابلاغی اداره کل میباشد.

3-16-واحد مکلف به فراهم نمودن امکانات و زیرساختهای لازم جهت حسن اجرای وظایف مسئول فنی میباشد.

  • اهم وظایف مسئول فنی تجهیزات پزشکی

14– وظایف مسئول فنی در واحد تولیدکننده

مسئول فنی موظف است ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه، کلیه اطلاعیه و دستورالعملهای اداره کل در مورد تولید محصولات مشتمل بر مراحل ساخت، کنترل کیفی، تضمین کیفیت، استریل، بسته بندی، نگهداری و … و گزارش های بازرسی های دورهای کارشناسان را به واحدهای ذیربط ابلاغ و بر حسن اجرای آنها نظارت نماید و در صورت مشاهده هرگونه نقض مقرارت و دستورالعمل ها، موارد را به صورت گزارش کتبی یا شفاهی به اداره کل اطلاع دهد.

لازم به ذکر است مدیرعامل مسئولیت پیشبرد اجرائی اصلاحات و رفع نواقص را عهده دار است.

 اهم وظایف مسئول فنی در حوزه تولید به شرح ذیل میباشد:

  1. نظارت بر روند تولید بر اساس پرونده فنی 1هر محصول و نگهداری سوابق به نحوی که کلیه اطلاعات تولید شامل مراحل ساخت، کنترل کیفی، تضمین کیفیت، استریل، بسته بندی، نگهداری و … را در برگیرد.
  2. هرگونه تغییر و اصلاح در فرآیند تولید که تأثیر در ایمنی و عملکرد محصول دارد، بدون کسب مجوز از مسئول فنی ممنوع است و وی موظف است مجوز تغییرات به وجود آمده در خط تولید را با کسب نظر موافق مدیرعامل با ارائه اطلاعات مکفی از اداره کل درخواست و گزارشهای مربوطه را در بازه های زمانبندی مشخص به اداره کل ارائه نماید.
  3. نظارت بر حسن اجرای ضوابط سیستم مدیریت کیفیت
  4. نظارت بر اجرای ضوابط تولید محصول بر اساس پرونده فنی محصول تأیید شده توسط اداره کل
  5. نظارت بر تهیه و بهروزرسانی پرونده فنی محصول شامل شرح محصول، برچسب گذاری، بررسی های بالینی، مدیریت ریسک، آنالیز ریسک و… بر اساس دستورالعمل اداره کل و ثبت و حفظ سوابق مربوطه
  6. نظارت بر اجرای فرآیند رسیدگی به شکایات و مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی و حفظ و نگهداری سوابق مربوطه
  7. اعلام فراخوان 2تجهیزات پزشکی دارای اشکال و انجام اقدام اصلاحی تأیید شده توسط اداره کل
  8. مشارکت در برنامه ریزی به منظور اصلاح و بهبود مداوم محصول و فرآیندهای تولید
  9. ارائه مدارک و مستندات لازم برای اثبات اعمال نظارت های پیشبینی شده در این دستورالعمل بنا به درخواست اداره کل
  10. پاسخگویی به کارشناسان و بازرسان اداره کل
  11. نظارت بر اجرای بخشنامه های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  12. نظارت بر فرآیند خدمات پس از فروش مطابق با دستورالعملهای ابلاغی اداره کل
  13. آموزش دستورالعمل های ابلاغی اداره کل به نمایندگی ها و معرفی آنها به اداره کل

24 وظایف مسئول فنی در واحد وارد کننده

  1. رابط اداره کل و واردکننده و انتقال آخرین اطلاعات و آموزشها به واحد متبوع
  2. نظارت بر اجرای دستورالعملهای ابلاغی اداره کل از جمله توزیع، انبارش، نگهداشت و…
  3. نظارت بر شرایط مناسب مستندسازی و ثبت سوابق و مستندات
  4. بررسی، تکمیل و تایید و ارائه کلیه مدارک و تاییدیه های تجهیزات پزشکی حیطه فعالیت جهت ارائه به اداره کل و نگهداری آنها
  1. بررسی، تکمیل و تایید و ارائه کلیه مدارک ورود و ترخیص هر محموله از تجهیزات پزشکی حیطه فعالیت به تفکیک شماره سریال/سری ساخت/لات، و نگهداری آنها
  2. پیگیری مکاتبات اداره کل با تولید کننده
  3. نظارت بر پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت
  4. نظارت بر اجرای فرآیند رسیدگی به شکایات و مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی و حفظ و نگهداری سوابق
  5. اعلام فراخوان تجهیزات پزشکی دارای اشکال و انجام اقدام اصلاحی تأیید شده توسط اداره کل
  6. پاسخگویی به کارشناسان و بازرسان اداره کل
  7. نظارت بر شرایط مناسب حمل و انبارش
  8. آموزش دستورالعمل های ابلاغی اداره کل به نمایندگی ها و معرفی آنها به اداره کل
  9. نظارت بر فرآیند خدمات پس از فروش بر اساس دستورالعمل ابلاغی
  10. نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل سازنده در خصوص تبلیغ، فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی از نظر ایمنی و عملکرد

34 وظایف مسئول فنی در واحد توزیع کننده و پخش های سراسری

  1. رابط اداره کل و توزیع کننده و انتقال آخرین اطلاعات و آموزشها به واحد متبوع
  2. نظارت بر اجرای دستورالعملهای ابلاغی اداره کل از جمله توزیع، انبارش، نگهداشت و…
  3. نظارت بر شرایط مناسب مستندسازی و ثبت سوابق و مستندات خرید و فروش تجهیزات پزشکی
  4. نظارت بر پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت
  5. نظارت بر اجرای فرآیند رسیدگی به شکایات و مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی و حفظ و نگهداری سوابق
  6. اعلام فراخوان تجهیزات پزشکی دارای اشکال و انجام اقدام اصلاحی تأیید شده توسط اداره کل
  7. پاسخگویی به کارشناسان و بازرسان اداره کل
  8. نظارت بر شرایط مناسب حمل و انبارش
  9. نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل سازنده در خصوص تبلیغ و فروش تجهیزات پزشکی از نظر ایمنی و عملکرد

5 تخلفات

1-5- عدم اجرای آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی و دستورالعملهای ابلاغی اداره کل تخلف محسوب میگردد و با توجه به نوع تخلف، براساس آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی با متخلف برخورد خواهد شد .

2-5- عدم حضور مسئول فنی در واحد به منزله تخلف مسئول فنی و واحد لحاظ میگردد.

3-5- حضور مسئول فنی در بیش از یک واحد به عنوان مسئول فنی تخلف محسوب میگردد.

این دستورالعمل در 5 بند و در تاریخ 19/01/98 به تصویب اداره کل رسیده است و جایگزین کلیه دستورالعمل های قبلی میباشد و از تاریخ  ابلاغ لازم الاجرا است.

رشته های تحصیلی مجاز جهت مسئولین فنی تجهیزات پزشکی

جدول شماره 1: رشته های تحصیلی مجاز مسئولین فنی در حوزه تجهیزات پزشکی دستگاه ها

جدول شماره 2:رشته های تحصیلی مجاز مسئولین فنی در حوزه ملزومات پزشکی

رشته های تحصیلی مجاز

گروه کالایی

ردیف

در حوزه واردات و توزیع: مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مهندسی پرتو پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، مهندسی مواد، پزشکی ،

پرستاری، کارشناسی اتاق عمل، زیست شناسی، هوشبری، مامایی، مهندسی مکانیک ،مهندسی صنایع ،مهندسی مکاترونیک

در حوزه تولید: مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، پزشکی، مهندسی مکانیک

 

قلب و عروق اورولوژی بیهوشی- تنفسی جراحی عمومی

پوست و مو، زیبایی، ترمیمی مغز و اعصاب اطفال و نوزاد اندوسکوپی و اندوسرجری زنان و زایمان گوارش

سایر ملزومات پزشکی با کلاس خطر C و D

 1

 

در حوزه واردات و توزیع: مهندس پزشکی، مهندسی برق، مهندسی مواد ،پزشکی، پرستاری، کارشناسی اتاق عمل، مهندسی پرتوپزشکی، شیمی ،زیست شناسی، فیزیک، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی مکاترونیک

در حوزه تولید: مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، پزشکی، مهندسی مکانیک

انواع باند و گاز و آتل  انواع دستکش  مصرفیهای دیالیز انواع سرنگ انواع سوند انواع فشارسنج

فیزیوتراپی و نوانبخشی

سایر مصرفی های کلاس خطر A وB 

 2

در حوزه واردات و توزیع: رشته های ردیف 1 در حوزه ملزومات پزشکی به علاوه اعضای مصنوعی، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکاترونیک و مهندسی صنایع

  

در حوزه تولید: مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، پزشکی، مهندسی مکانیک

 

ارتوپدی

 3

در حوزه واردات و توزیع: رشته های ردیف 1 در حوزه ملزومات پزشکی به علاوه رشتههای بینایی سنجی، مهندسی الکترواپتیک، مهندسی اپتیک و

  

لیزر

در حوزه تولید: مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، پزشکی، بینایی سنجی، مهندسی مکانیک

 

چشمی

 

 4

 

در حوزه واردات و توزیع: رشته های ردیف 1 در حوزه ملزومات پزشکی به علاوه رشته دندانپزشکی، پروتزهای دندانی و دکترای زیست مواد دندانی

  

در حوزه تولید: دکترای زیست مواد دندانی اولویت، مهندسی پزشکی ،مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، پزشکی

 

دندانپزشکی

 

 5

در حوزه واردات و توزیع: رشته های ردیف 1 جدول ملزومات پزشکی به-علاوه پرتو شناسی، رادیولوژی،  پرتو درمانی و مهندسی پرتو پزشکی

  

در حوزه تولید: مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، پزشکی، پرتو شناسی، رادیولوژی، پرتو درمانی و مهندسی پرتو پزشکی

 

تصویربرداری، رادیوتراپی و پزشکی هستهای

 

 6

در حوزه واردات و توزیع: رشته های ردیف 1 جدول ملزومات پزشکی به-

  

علاوه  شنوایی شناسی  

در حوزه تولید: مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، پزشکی، شنوایی شناسی، مهندسی مکانیک

 ENT

 7

در حوزه واردات و توزیع: رشته های ردیف 1 جدول ملزومات پزشکی به علاوه کاردرمانی، فیزیوتراپی، مهندسی مکانیک، مهندسی ورزش، مهندسی

  

رباتیک

در حوزه تولید: مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، شیمی، پزشکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، مهندسی ورزش، مهندسی رباتیک، مهندسی مکانیک

توانبخشی- فیزیوتراپی

 8

جدول شماره 3: رشته های تحصیلی مجاز مسئولین فنی در حوزه کیت و سایر فرآورده های آزمایشگاهی

واحدهای واردکننده و توزیع کننده کیت و فرآورده های آزمایشگاهی

واحدهای تولیدکننده کیت و فرآورده های آزمایشگاهی

رشته تحصیلی

ردیف

رشته تحصیلی

ردیف

متخصص آسیب شناسی بالینی و تشریحی

 1

متخصص آسیب شناسی بالینی و تشریحی

 1

متخصص علوم آزمایشگاهی

 2

متخصص علوم آزمایشگاهی

 2

کارشناس در رشتههای علوم آزمایشگاهی، سلولی مولکولی، میکروبیولوژی، شیمی

 3

دکترای علوم آزمایشگاهی

 3

دکترای پزشکی

 4

دکترای پزشکی

 4

داروسازی

 5

داروسازی

 5

دکترای تک رشته ای یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته های بیوشیمی، خون شناسی، ایمونولوژی، میکروب شناسی، باکتری شناسی، قارچ شناسی، ژنتیک، بیوتکنولوژی، سم شناسی و شیمی

 

 6

دکترای تک رشته ای یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته های بیوشیمی، خون شناسی ،ایمونولوژی، میکروب شناسی، باکتری شناسی ،انگل شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی ،ژنتیک، بیوتکنولوژی، سم شناسی و شیمی

 6

                    

جدول شماره 4 : رشته های تحصیلی مجاز مسئولین فنی در حوزه دستگاه های آزمایشگاهی

واحدهای وارد کننده و توزیع کننده دستگاه های آزمایشگاهی

واحدهای تولید کننده دستگاه های آزمایشگاهی

رشته تحصیلی

ردیف

رشته تحصیلی

ردیف

مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی

 1

مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی برق

 1

متخصص آسیب شناسی بالینی و تشریحی

 2

متخصص آسیب شناسی بالینی و تشریحی 

 2

متخصص علوم آزمایشگاهی

 3

متخصص علوم آزمایشگاهی

 3

کارشناسی علوم آزمایشگاهی، سلولی مولکولی، میکروبیولوژی

 4

دکترای علوم آزمایشگاهی

 4

دارو سازی

 5

داروسازی

 5

دکترای تک رشته ای یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته-های بیوشیمی، خون شناسی، ایمونولوژی، میکروب شناسی، انگل شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی، ژنتیک، بیوتکنولوژی

 6

دکترای تک رشته ای یا کارشناسی ارشد در یکی از رشتههای بیوشیمی، خون شناسی ،ایمونولوژی، میکروب شناسی، باکتری شناسی ،انگل شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی ،ژنتیک، بیوتکنولوژی

 6

راهنمای کاری مسئول فنی تجهیزات پزشکی

 

گام اول:  ثبت نام و دریافت کد کاربری از طریق فرم موجود در سایت اداره کل و دریافت کد کاربری و رمز عبور

 http://import.imed.ir/dist/addtechnicalofficer.aspx

گام دوم:  لاگین در درگاه زیر با استفاده از کد کاربری و رمز عبور دریافتی

Register.imed.ir

گام سوم:  دسترسی های مسئول فنی درسامانه جدید

 

 امور مربوط به احراز صلاحیت

  • منوی احراز صلاحیت
  • ثبت درخواست احراز صلاحیت

جهت ثبت درخواست احراز صلاحیت و ارسال به دانشگاه برای بررسی این بخش انتخاب می شود.

  • ثبت درخواست احراز صلاحیت اصلاحیه :

در صورتی که پس از تایید و احراز صلاحیت به هر دلیل نیاز به تغییر در اطلاعات مسئول فنی باشد، این بخش انتخاب می شود و با ویرایش اطلاعات مورد نظر، درخواست جهت بررسی به دانشگاه ارسال خواهد شد. پس از تایید درخواست اصلاحیه،اطلاعات جدید برای مسئول فنی ثبت خواهد شد   .

  • پیگیری درخواست احراز صلاحیت :

نمایش اخرین وضعیت درخواست جدید/اصلاحیه و همچنین امکان رفع نقص و پرداخت هزنیه بررسی در پایان روال، در این فرم دیده شده است .

  • ویرایش اطلاعات عمومی:

دراین بخش امکان ویرایش چند قلم از اطلاعات عمومی که نیازی به احراز صلاحیت مجدد ندارد وجود دارد. در صورتی که درخواست احراز صلاحیت در گردش باشد، تغییرات در این ذخیره نخواهد شد.

 

توضیحات : 

  1. مسئول فنی تنها یک بار امکان ثبت نام با کد ملی خود را داشته و در زمان احراز صلاحیت امکان تغییر کد ملی وجود ندارد . 
  2. استان و شهر محل زندگی خود را باید انتخاب نماید تا پرونده احراز صلاحیت پس از ثبت نهایی در کارتابل دانشگاه علوم پزشکی همان استان قابل بررسی باشد . نیازی به چاپ درخواست و حضور فیزیکی در محل دانشگاه نمی باشد .
  3. در صورتی که استان و شهر محل زندگی به درستی انتخاب نشده باشد، درخواست باید توسط کارشناس رد شود تا مجددا درخواست احراز صلاحیت از جانب مسئول فنی ثبت شده و در دانشگاه علوم پزشکی مرتبط بررسی شود .
  4. مسئول فنی بدون مدرک و رشته قابل ثبت نام نمی باشد. طبق قوانین دیگر امکان ثبت مسئول فنی با سابقه کاری 11 سال و بدون مدرک تحصیلی وجود نخواهد داشت . در آینده نزدیک محدودیت در رشته های تحصیلی و مقاطع نیز اعمال خواهد شد . 
  5. 1. در فرم پیگیری در صورت اعلام نواقص امکان رفع نقص وجود دارد و پرونده با رفع نقص مجددا در اختیار کارشناس اعلام نواقص کننده قرار خواهد گفت .
  6. جهت الصاق مستندات نیازی به رعایت استاندارد نام گذاری نیست ولی بهتر است که نام فایل با نام مدرک تطابق داشته باشد .
  7. اگر درخواست احراز صلاحیت به هر دلیلی رد شد، امکان ثبت مجدد درخواست توسط مسئول فنی وجود داشته و محدودیت وجود ندارد .
  8. تا قبل از تایید احراز صلاحیت، مسئول فنی امکان انتخاب شدن توسط توزیع کنندگان را ندارد. بنابراین به صرف ثبت نام در سامانه نمی توان انتظار داشت که کد ملی مسئول فنی در سامانه توسط شرکت یا صنف انتخاب شود.
  9. بررسی درخواست احراز صلاحیت و همچنین درخواست اصلاحیه، مشمول هزینه خواهد بود و در صورت تایید درخواست، مبلغ هزینه در بخش پیگیری به مسئول فنی نمایش داده می شود. در این حالت لینک ورود به درگاه بانک نیز برای کاربر فعال خواهد شد .

 امور مربوط به قراردادهای همکاری با شرکتها و اصناف: 

 

منوی مدیریت مراکز طرف قرارداد

  • درخواست قطع همکاری

در صورتی که مسئول فنی قصد قطع همکاری با توزیع کننده ای را داشته باشد و توزیع کننده جهت معرفی مسئول فنی جدید اقدام نکرده و کد ملی وی را  آزاد ننماید، مسئول فنی می تواند در بخش قطع همکاری درخواست خود را ثبت نماید. به محض نهایی نمودن درخواست ،نام مسئول فنی از اطلاعات توزیع کننده حذف و پیامک مرتبط برای مدیریت توزیع کننده ارسال می شود. در این بخش نیازی به تایید دانشگاه یا اداره کل نمی باشد  و به نوع قرارداد مابین توزیع کننده و مسئول فنی باز می گردد. طبیعی است که مسئولیت حقوقی استفاده بدون دلیل از این امکان بر عهده مسئول فنی می باشد .

  • آرشیو درخواست های قطع همکاری

در این بخش لیست کلیه درخواستهای قطع همکاری ثبت شده توسط مسئول فنی نمایش داده می شود .

  • درخواستهای جدید همکاری

در سامانه جدید، در زمان تعریف شعبه اگر توزیع کننده کد ملی یک مسئول فنی واجد شرایط را عنوان مسئول فنی انتخاب نمایند، ابتدا باید تاییدیه آن را از مسئول فنی دریافت نمایند . به همین منظور فرم های درخواستهای جدید همکاری و آرشیو آن در کارتابل مسئول فنی ایجاد شده است. مسئول فنی در بخش درخواستهای جدید همکاری اطلاعات توزیع کننده درخواست دهنده را مشاهده نموده و در صورت تایید، اجازه می دهد که درخواست برای بررسی به سمت دانشگاه ارسال شود. در صورت رد درخواست همکاری توسط مسئول فنی، پرونده به توزیع کننده بازگردانده شده و عملا مختومه میشود .

  • آرشیو درخواستهای همکاری:

در این بخش کلیه درخواستهای همکاری نمایش داده می شود .

 

 صندوق پیام ها دریافتی

منوی پیام: 

توضیحات: 

دراین بخش مانند دسترسی درسامانه import اگر نامه یا پیامی در قالب اطلاع رسانی از سمت اداره کل برای مسئول فنی ارسال شده بود، در دسترس  می باشد.

 

 ویرایش اطلاعات مسئول فنی

توضیحات: 

مسئول فنی باید بتواند در هر زمان نسبت به تغییر اطلاعات خود شامل ادرس، رشته  و مقطع تحصیلی و همین طور مدارک الصاقی اقدام نماید. ویرایش برخی از اقلام اطلاعاتی نیازی به بررسی مجدد ندارد ولی برخی از اقلام باید در قالب درخواست ویرایش اطلاعات اصلاحیه احراز صلاحیت ،جهت بررسی برای دانشگاه مربوطه ارسال شود.

  1. اقلامی که بعد از ثبت نام ، اجازه ویرایش ندارد: کدملی و تاریخ تولد
  2. اقلامی که بدون نیاز به تایید می توان ویرایش نمود:

شماره تماس /شماره همراه /ایمیل /ادرس پستی /نام پدر /جنسیت /شماره شناسنامه 

** این امکان در فرم ویرایش اطلاعات عمومی در اختیار مسئول فنی می باشد .

اقلامی که باید در قالب درخواست ویرایشاصلاحیه احراز صلاحیت تغییر داد:

نام و نام خانوادگی / رشته و مقطع تحصیلی / استان و شهر محل زندگی 

*البته اقلام قابل ویرایش بدون محدودیت در بند 2  هم در درخواست ویرایش می توان ویرایش نمود . همچنین در صورت نیاز به تغییر مدارک باید درخواست ویرایش اصلاحیه احراز صلاحیتثبت گردد . 

*** مسئولین فنی که قبلا در سامانه ثبت نام نموده اند، به سامانه جدید منتقل شده و با همان اطلاعات کاربری فعال خواهند بود .

*** در صورتی که مسئول فنی در حال حاضر با یک توزیع کننده قرارداد همکاری داشته و مشغول به کار است، با اطلاعات توزیع کننده در قالب شعبه مرکزی توزیع کنندهبه سامانه جدید منتقل شده و مشکلی نخواهد داشت .

امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی
  9.  و سایر امکانات کاربردی دیگر

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت