تبدیل فاکتور فروش تجهیزات پزشکی به فایل XML زنجیره توزیع برای سامانه انبار مجازی IMED
شیوه جدید ثبت فاکتور فروش و کاهش آمار انبار مجازی تجهیزات پزشکی بدون نیاز به بارگذاری فایل فاکتورها
وقتی واردکننده تجهیزات پزشکی با ارز دولتی کالایی را وارد می کند پس از ترخیص کالا، اظهارنامه وارد شده و لیست کالاها و تعداد و بچ نامبرها در سامانه ای تحت نام انبار مجازی تجهیزات پزشکی که یکی از زیر سامانه های اداره کل تجهیزات پزشکی (Register) است به صورت سیستمی بارگذای می گردد و در صورت عدم بارگذاری و مشاهده باید به IT اداره کل تیتک ارسال کنیم تا این مشکل رفع شود.
وقتی واردکننده تجهیزات پزشکی طی فاکتوری محصولی را از طریق سامانه ثبت توزیع خود به توزیع کننده می فروشد، در صورت ثبت اطلاعات فروش در سامانه انبار مجازی از آمار ورودی انبار مجازی شرکت کاسته می شود.
وقتی واردکننده تجهیزات پزشکی طی فاکتوری محصولی را از طریق سامانه ثبت توزیع خود به توزیع کننده می فروشد، اطلاعات فروش و جزییات آن شامل نام محصول، IRC، بچ نامبر و … این بار در سامانه انبار مجازی شرکت توزیع کننده تجهیزات پزشکی قرار می گیرد و شرکت توزیع کننده تجهیزات پزشکی باید فروش کالای دریافتی را به عرضه کننده یا مصرف کننده نهایی در سامانه انبار مجازی ثبت کند تا از آمار ورودی انبار مجازی شرکت توزیع کننده تجهیزات پزشکی کم شود.
وقتی واردکننده تجهیزات پزشکی طی فاکتوری محصولی را از طریق سامانه ثبت توزیع خود به اصناف توزیع کننده تجهیزات پزشکی می فروشد، اطلاعات فروش و جزییات آن شامل نام محصول، IRC، بچ نامبر و … این بار در سامانه انبار مجازی اصناف توزیع کننده تجهیزات پزشکی قرار می گیرد و توزیع کننده باید فروش کالای دریافتی را به مصرف کننده نهایی در سامانه انبار مجازی ثبت کند تا از آمار ورودی انبار مجازی صنف توزیع کننده تجهیزات پزشکی کم شود.
جهت کاهش آمار انبار مجازی تجهیزات پزشکی و به عبارتی خالی کردن انبار مجازی تجهیزات پزشکی دو راه حل وجود دارد:
(فایل XML زنجیره توزیع برای همه شرکت های حوزه تجهیزات پزشکی مشتمل بر واردکنندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و اصناف تجهیزات پزشکی است.)
این امکان جهت سهولت شرکت های این حوزه به صورت یک منوی مجزا در سامانه Register از طرف IMED تعریف شده و از طرف پیشرو سلامت پارس اجرا می شود.
برای تهیه فایل XML زنجیره توزیع تجهیزات پزشکی به دو طریق امکان تولید این فایل و بارگذاری آن در سامانه IMED وجود دارد.
روش های ساخت فایل XML زنجیره توزیع:
نکات مهم پر کردن فرم سفارش:
فرم سفارش را حتما طبق توضیحات ارائه شده پر و ارسال فرمایید.
راه های ارسال فرم سفارش پر شده جهت پردازش: (بدلیل تعدد راه های ارسالی، پس از ارسال اطلاع رسانی نمایید)
واتساپ : 09910801525 | روبیکا | ایمیل | تلگرام | ایتا
در حالت ورود دستی اطلاعات فاکتور فروش و آپلود فایل فاکتور پس از انتخاب نوع توزیع و انتخاب نوع دسته بندی توزیع باید نام مرکز درمانی یا پزشک را وارد کنیم و دنبال آن بگردیم. در فایل کد یکتای دریافت کننده که از سمت اداره کل این فایل تهیه شده است لیستی از مراکز درمانی و دندانپزشکان و داروخانه ها و اصناف و … از کل کشور تهیه شده و به هر کدام یک کد 8 رقمی مجزا اختصاص داده شده است.
در حالت اظهار فروش با فایل XML در بعضی از انواع توزیع یا فروش مثل فروش به مراکر درمانی و آزمایشگاه ها و … باید علاوه بر نام مرکز دریافت کننده کالا، کد یکتای آن مرکز را هم وارد کنیم.
در لیست کدینگ مراکز دریافت کننده فاکتور توزیع برای مراکز زیر کد یکتا تعریف شده است:
این لیست به صورت دوره ای از طرف IMED به روزرسانی می شود و همیشه آخرین نسخه آن در وبسایت پیشرو سلامت پارس قرار می گیرد.
این فایل اکسل در سامانه ریجستر و از بخش زیر قابل دانلود است:
(XML) زنجیره توزیع کالا >> دریافت لیست آخرین کدینک نوع و مراکز دریافت کننده فاکتور >> خروجی اکسل لیست کدینگ کلیه مراکز دریافت کننده فاکتور توزیع
جهت پیدا کردن کد انبار مجازی در مورد تامین کنندگان تجهیزات پزشکی پس از ورود به کارتابل ریجستر شرکت در سامانه IMED با انتخاب بخش (XML) زنجیره توزیع کالا >> دریافت لیست آخرین کدینک نوع و مراکز دریافت کننده فاکتور
در انتهای صفحه می توان لیست انبارها و GLNs را مشاهده نمود.
در مورد توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی پس از ورود به کارتابل ریجستر شرکت در سامانه IMED با گزینه “جستجو” در بخش “ثبت سند توزیع کالا” از منوی “توزیع کالای وارداتی /تولیدی” می توان لیست کد انبارها را مشاهده نمود.
این مشکل به این خاطر هستش که در سامانه TTAC انباری رو معرفی نکردید و ابتدا باید اقدام به تعریف انبار و اظهار اطلاعات مرتبط با آن در سامانه TTAC نمایید.
در خصوص لزوم ثبت اطلاعات تبادلات مالکیتی و مکانی فرآورده ها، بدینوسیله به اطلاع می رساند تمامی شرکت ها می بایست نسبت به ثبت اطلاعات انبارهای خود در سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت (TTAC) و دریافت کد GLN مطابق با روال ذیل در اسرع وقت اقدام نمایند.
توجه: شرکتهای توزیع کننده سراسری و استانی که تا کنون در سامانه اشخاص حقیقی و حقوقی ثبت نام نکردهاند، ابتدا میبایست نسبت به ثبت نام به عنوان شرکت حقوقی اقدام نمایند.
همچنین شایان ذکر است اصناف تجهیزات پزشکی تا آماده سازی بستر لازم در سامانه TTAC، کماکان در سامانه IMED نسبت به درج اطلاعات و یا بهروزرسانی آن اقدام نمایند.
جهت ثبت اطلاعات انبار و جزییات مرتبط با ما در ارتباط باشید. شماره تماس و شبکه های اجتماعی (0991081525)
آشنایی کامل با فیلدهای قابل پر کردن در فرم سفارش فایل XML زنجیره توزیع کالای تجهیزات پزشکی
نام فارسی فیلد اطلاعاتی | توضیحات |
نوع توزیع | الزامی |
یعنی محصول به چه کسی فروخته شده است مثلا مطب یا داروخانه و … | |
نام دریافت كننده | این فیلد برای نوع توزیع تك نسخه ای و مطب الزامی است. |
كدملی / شماره پاسپورت | این فیلد فقط در نوع توزیع تك نسخه ای الزامی است. |
تعیین ملیت دریافت كننده | این فیلد فقط در نوع توزیع تك نسخه ای الزامی است و فقط دو مقدار 0 و 1 برای آن مجاز است. |
استان دریافت كننده | این فیلد فقط در نوع توزیع تك نسخه ای الزامی است |
شهر دریافت كننده | این فیلد فقط در نوع توزیع تك نسخه ای الزامی است |
آدرس دریافت كننده | این فیلد فقط در نوع توزیع تك نسخه ای الزامی است |
كد یكتای دریافت كننده | این فیلد برای انواع توزیع به جز نوع توزیع تك نسخه ای و مطب الزامی است . |
مقادیر مجاز از فرم لیست آخرین كدینك نوع و مراكز دریافت كننده فاكتور در كارتابل شركتهای متقاضی در سامانه IMED-منوی xml قابل دریافت است | |
IRC | كد IRC برای كالای موجود در انبار مجازی توزیع كننده |
تعداد توزیع شده | اعداد مثبت بزرگتر 0 قابل قبول هستند |
مبلغ ریالی توزیع شده | اعداد مثبت بزرگتر 0 قابل قبول هستند |
شماره فاكتور | شماره فاكتور كه میتواند تركیبی از عدد و حروف باشد. |
تاریخ فاكتور | حتما تاریخ شمسی به صورت زیر ارسال شود. |
YYYY/MM/DD | |
تاریخ قبل از سال 1395 غیر قابل قبول است. | |
مثلا 1402/02/25 | |
كد نظام پزشكی | فقط برای توزیع از نوع مطب الزامی است. |
كد انبار مجازی | كد صحیح انبار مجازی تجهیزات پزشکی |
کد انبار دقیق مربوط به هر محصول باید وارد شود |
(امکان تولید انبوه فاکتورها در سربرگ یا ساختار مخصوص هر شرکت نیز از طرف پیشرو سلامت پارس ارائه میگردد.)
توسط نرم افزار کدینگ XML زنجیره توزیع تجهیزات پزشکی به راحتی می توان فاکتورهای فروش را به صورت ماهانه یا فصلی یا در بازه دلخواه به XML زنجیره توزیع تبدیل کرد و در سامانه IMED بارگذاری نمود.
از مزیت های انجام این امر به صورت درونسازمانی می توان به سرعت و کاهش هزینه ها اشاره کرد. تمامی شرکتهای تامین کننده تجهیزات پزشکی و توزیع کننده تجهیزات پزشکی مشمول طرح بارگذاری فایل XML زنجیره توزیع می توانند هم به صورت برونسپاری و هم به صورت درونسازمانی اقدام به تولید و بارگذاری فایل XML زنجیره توزیع نمایند و این خدمت به هر دو صورت دورنسازمانی و برونسپاری توسط مجموعه پیشرو سلامت پارس در دسترس عموم می باشد.
اطلاعات ورودی درین نرم افزار برای تولید فایل XML به شرح ذیل می باشد.
اطلاعات صادر فاكتور:
اطلاعات دریافت کننده فاكتور:
اطلاعات فروش شركت شامل:
پس از ورود اطلاعات مورد نیاز اقدام به کدسازی فایل XML زنجیره توزیع می نماییم و هر خروجی در پوشه مجزا ذخیره می شود.
از ویژگی های نرم افزار کدینگ XML زنجیره توزیع می توان به موارد زیر اشاره نمود:
طی این مراحل پس از دریافت فایل XML از جانب ما و به شرح زیر می باشد:
(البته پس از سفارش تهیه فایل یا تهیه نرم افزار کدینگ زنجیره توزیع از مجموعه پیشرو سلامت پارس تمامی این موارد لحاظ می شود و صرفا جهت اطلاع رسانی این موارد را متذکر می شویم)
طبق تصویر زیر فایل / فایلهای XML را توسط گزینه انتخاب فایل، انتخاب نموده و سپس دکمه بار گذاری فایل xml در سامانه را بزنید.
پس از بارگذاری فایل XML زنجیره توزیع کالا در سامانه ریجستر IMED با پیام به صورت تصویر زیر روبرو می شویم.
در ادامه
در این بخش لیست تمامی فایل های xml فاکتور فروش تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی بارگذاری شده توسط متقاضی نمایش داده میشود. فایل های بارگذاری شده در ابتدا با وضعیت اپلود اولیه فایل XML توسط شرکت نمایش داده شده و در صف پردازش قرار دارند. پس از پردازش نتیجه رد یا تایید در ستون وضعیت نمایش داده خواهد شد. کاربر جهت اگاهی از دلایل و جزییات رد یک فایل ،میبایست وارد بخش جزییات شود .تا قبل از پردازش فایل، امکان حذف فایل توسط متقاضی وجود دارد.
جهت اگاهی دقیق تر و دسترسی به لیست و شرح انواع خطاهای سیستم، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.
و در ادامه با تصویر زیر روبرو می شویم.
با زدن دکمه ی دریافت خروجی اکسل لیست خطاهای فایل می توان موارد زیر را ملاحضه نمود:
وضعیت فایل XML زنجیره توزیع انبار مجازی تجهیزات پزشکی پس از بارگذاری به یکی از 3 حالت زیر خواهد بود:
فایلی است که طی آن می توان اطلاعات فاکتورهای فروش تجهیزات مشمول ارز دولتی را به صورت یکجا و خیلی سریع و راحت به سامانه آیمد اظهار کرد تا از آمار انبار مجازی شرکت به صورت یکباره کسر شود. در این حالت نیازی به آپلود فایل فاکتور در سامانه نمی باشد.
به طور خلاصه جایگزین بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی شده است تا سرعت کار بیشتر شود و نیازی به صرف وقت زیاد برای ثبت فاکتور در سامانه انبار مجازی و آپلود فایل فاکتورها نباشد.
فایل XML فاکتور فروش تجهیزات پزشکی، فایل ایکس ام ال زنجیره توزیع کالای سامانه IMED جهت تبدیل حجم انبوه فاکتورهای فروش تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی است که نهایتا منجر به کسر آمار از انبار مجازی شرکتهای تامین کننده و توزیع کننده تجهیزات پزشکی می شود.
توسط فایل ایکس ام ال زنجیره توزیع، اطلاعات وسیع فروش و توزیع تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی را می توان به سهولت به سامانه اظهار و از آمار انبار مجازی تجهیزات پزشکی کسر نمود ولی فایل فاکتور فروش را آپلود نکرد.
هدف اصلی این طرح افزایش زیاد سرعت اظهار فروش و توزیع کالای مشمول ارز دولتی و حذف بارگزاری فاکتور در سامانه است، چرا که تعداد فاکتورهای توزیع برخی شرکت ها زیاد بوده و امکان ورود اطلاعات توزیع به صورت دستی و الصاق فاکتور فروش آن بسیار وقت گیر و دارای روندی کند می باشد.
اینکار به دو صورت برونسپاری و درونسازمانی قابل انجام است.
در حالت برونسپاری با توجه به اینکه تامین کننده یا توزیع کننده هستید باید فرم سفارشی که برایتان ارسال میکنیم را پر نموده و برای ما ارسال نمایید و بعد از واریز فاکتور ارسالی از طرف ما فایل XML را دریافت و در آیمد بارگذاری نمایید.
در حالت درونسازمانی با سفارش نرم افزار کدینگ زنجیره توزیع و تهیه آن از ما می توانید اطلاعات تمامی فاکتورهای فروش را به صورت درونسازمانی به فایل XML تبدیل نمایید.
نهایتا فایل را در سامانه ریجستر بارگذاری می کنیم و پس از حداقل 3 روز نتیجه آن در سامانه معلوم می شود و پس از تایید فایل به یکباره از آمار انبار مجازی کسر می شود.
برای تامین کنندگان در بخش XML زنجیره توزیع قابل مشاهده است و برای توزیع کنندگان به ازای هر حواله دریافتی این کد متفاوت می باشد.
این هزینه به تعداد ردیف سفارش و وجود یا عدم وجود ایرادات و دفعات اصلاح فرم سفارش دارد.
بدلیل عدم کسر از آمار انبار مجازی بدلیل عدم ثبت فاکتورهای فروش به صورت دستی یا عدم اظهار توزیع یا همان فاکتور فروش توسط فایل XML
پس از واریز وجه لینک دانلود نرم افزار ارسال و پس از نصب، فعالسازی انجام می گیرد. و آموزش کار در اختیار شما قرار میگیرد.
بله، نرم افزار طی مدت سر رسید هر قسط در دسترس و فعال خواهد بود و پس از واریز هر قسط تا موعد بعدی در دسترس است.
امکان تقسیم واریز به 3 قسط وجود دارد.
بله، در یک سازمان چند کاربر می توانند مجزا نرم افزار را نصب و فعال داشته باشند.
خیر، به صورت ورود دستی اطلاعات و بارگذاری فاکتور و با صرف وقت زیاد می توان این امر را انجام داد.
بله، ولی هر یک باید مجزا هزینه ی اشتراک فعالسازی خود را پرداخت نمایند. یعنی فرضا اطلاعات فروش سه شرکت مجزا را با یک نرم افزار می توان به صورت تفکیک شده و منظم تبدیل به XML زنجیره نمود ولی سه هزینه مجزا باید واریز شود.
متقاضی، پس از لاگین به درگاه رجیستر در سایت اداره کل تجهیزات، در منوی زنجیره توزیع کالا، فرم آرشیو و پیگیری فایل های بارگذاری شده را انتخاب می نماید:
می دانیم که پس از بارگذاری موفق فایل XML زنجیرخ توزیع تجهیزات پزشکی در سامانه IMED، به هر فایل متقاضی یک کد رهگیری اختصاص داده می شود. در این بخش تمامی فایلهای xml بارگذاری شده توسط متقاضی نمایش داده میشود.
در آرشیو علاوه بر کد رهگیری ، تاریخ بارگذاری و آخرین وضعیت فایل نیز نمایش داده می شود.
فایلهای بارگذاری شده در ابتدا با وضعیت اپلود اولیه فایل XML توسط شركت در سامانه ذخیره شده و در صف پردازش قرار می گیرند.
پس از پردازش نتیجه رد /تایید در ستون آخرین وضعیت نمایش داده خواهد شد.لازم به ذکر است که تا قبل از پردازش فایل، امكان حذف آن توسط متقاضی وجود دارد. فایلهای تمامی شرکتهای توزیع کننده و تامین کننده بر اساس زمان و ساعت آپلود در سامانه، در صف پردازش قرار می گیرند. مدت زمان انتظار جهت پردازش هر فایل ممكن است مشمول چند روز کاری باشد. هر چند تلاش بر این است که مدت زمان انتظار کاهش یابد.
بخش مهم در فرم آرشیو و پیگیری فایل ها، لینك مشاهده جزییات می باشد. در بخش مشاهده جزییات ،سامانه اطلاعات بارگذاری شده در قالب فایل XML شرکت، را به صورت آیتم های قابل فهم و بر اساس اطلاعات کدینك های استفاده شده نمایش می دهد. به این صورت که هر یك از تگ های موجود در فایل XML یك رکورد از لیست را تشكیل خواهد داد. در صورتی که پردازش فایل توسط سامانه رد شده باشد ،وضعیت و دلایل رد فایل در دو ستون “نتیجه اعتبار سنجی اطلاعات رکورد” و “شرح خطا /خطای یافت شده” نمایش داده می شود.
لازم به ذکر است که حتی یك مورد ایتم نامعتبر در یک فایل، باعث رد کل فایل خواهد شد و شرکت می بایست مجددا با تصحیح و رفع خطاهای اعلام شده ، اقدام به بارگذاری فایل جدید نموده تا در صف پردازش توسط سامانه قرار گیرد. ممكن است یك ایتم در لیست، مشمول یك خطا یا چندین نوع خطا باشد که سعی شده است در ستون شرح خطا /خطای یافت شده، به صورت کامل موارد نمایش داده شود.
مطالعه بیشتر:
از بخش (XML) زنجیره توزیع کالا > آرشیو و پیگیری فایل های بارگذاری شده، می توان وضعیت تایید یا رد فایل XML زنجیره توزیع را پیگری کرد. با رفتن به بخش “مشاهده جزئيات” هر ردیف می توان شرح خطا /خطای یافت شده احتمالی را که بتعث رد شدن فایل میشود ملاحضه کرد و در فرم سفارش ارسالی برا ما اصلاح و مجدد ارسال نمایید تا کدسازی جدید انجام شود.
جهت آگاهی بیشتر متقاضی از دلیل اعلام خطاهای مهم ، جدول راهنما و شرح انواع خطاها به شرح زیر تهیه شده است.
راهنما و شرح انواع خطاها:
هر یك از ایتم های یك فایل ممكن است به یك یا چند دلیل از دلایل زیر معتبر شناخته نشده و رد شوند.
دلیل اعلام این خطا | متن پیغام خطا | ردیف |
دررکورد مرتبط، کد نوع توزیع کننده درج نشده است . | نوع توزیع را به صورت عدد وارد نمایید | 1 |
دررکورد مرتبط کد نوع توزیع کننده بر اساس اخرین لیست کدینك نوع دریافت کننده فاکتور درج نشده است. ممكن است به مرور زمان برخی از انواع کد نوع توزیع ، در سامانه غیر فعال شود. بنابراین همیشه باید آخرین کدینك از فرم مربوطه در کارتابل متقاضی درگاه رجیستر چك شود . | نوع توزیع را به درستی وارد نمایید | 2 |
برای رکورد مرتبط شماره فاکتور را بدون مقدار است. می بایست مقدار ثبت شود | شماره فاکتور توزیع را وارد نمایید | 3 |
برای رکورد مرتبط مقدار تاریخ فاکتور ثبت نشده است | تاریخ فاکتور توزیع را وارد نمایید | 4 |
برای رکورد مربوطه تاریخ فاکتور بر اساس فرمت مورد قبول در دستور العمل xml ثبت نشده است | تاریخ فاکتور توزیع را به درستی وارد نمایید | 5 |
برای رکورد مرتبط مقدار برای IRC ثبت نشده است. | مقدار IRC را وارد نمایید | 6 |
برای رکورد مرتبط مقداری برای تعداد توزیع ثبت نشده است. | تعداد توزیع را وارد نمایید | 7 |
برای رکورد مرتبط برای مقدار تعداد توزیع ، عدد صفر یا کمتر از صفردرج شده است | تعداد توزیع را به صورت عدد بزرگتر از صفر وارد نمایید | 8 |
برای رکورد مورد نظر فی ریالی ثبت نشده است | فی ریالی را وارد نمایید | 9 |
برای رکورد مورد نظر فی ریالی عدد صفر یا کوچكتر از صفر درج شده است | مبلغ فی ریالی را به صورت عددی بزرگتر از صفر وارد نمایید | 10 |
این پیام زمانی نمایش داده می شود که برای رکورد مورد نظر نوع توزیع عرضه کننده انتخاب شده است ، ولی کد ثبت شده به عنوان کددریافت کننده مربوطه به یك عرضه کننده یا عرضه کننده واجد شرایط نیست . عرضه کنندگان واجد شرایط در سایت اداره کل تجهیزات در بخش استعلام معرفی شده اند . | دریافت کننده حواله، در لیست عرضه کنندگان سایت ای مد نمی باشد | 11 |
IRC های حاصل از ثبت از نوع نمونه غیر قابل فروش است. این پیغام زمانی نمایش داده می شود که در رکورد مورد نظر شرکت IRC را از این گروه انتخاب کرده است. | آی ار سی ثبت نمونه است و اجازه فروش ندارد | 12 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است ولی تبعه بودن یا نبودن فرد بیمار مشخص نشده است. | برای توزیع تك نسخه ای ، تعیین ایرانی/تبعه بودن دریافت کننده الزامی است | 13 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است ولی تبعه بودن یا نبودن فرد بیمار بر اساس دستور العمل به درستی تعریف نشده است. | برای توزیع تك نسخه ای ، تعیین ایرانی/تبعه بودن دریافت کننده به صورت عددی درست 0 یا 1 الزامی است | 14 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است اما اطلاعات خواسته شده برای فرد بیمار ثبت نشده است. | برای توزیع تك نسخه ای ، کدملی/شماره پاسپورت و نام و نام خانوادگی دریافت کننده الزامی است. | 15 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است اما اطلاعات خواسته شده برای فرد بیمار ثبت نشده است. | برای توزیع تك نسخه ای ، نام و نام خانوادگی دریافت کننده الزامی است | 16 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است اما اطلاعات خواسته شده برای فرد بیمار ثبت نشده است. | برای توزیع تك نسخه ای ، کدملی/شماره پاسپورت دریافت کننده الزامی است | 17 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است اما کد ملی معتبر برای بیمار ثبت نشده است. | کد ملی وارد شده صحیح نیست. | 18 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است اما اطلاعات خواسته شده برای فرد بیمار ثبت نشده است. | برای توزیع تك نسخه ای ، استان دریافت کننده الزامی است | 19 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است اما اطلاعات خواسته شده برای فرد بیمار ثبت نشده است. | برای توزیع تك نسخه ای ، شهر دریافت کننده الزامی است | 20 |
رکورد مورد نظر حاوی اطلاعات فاکتور تك نسخه ای بوده است اما اطلاعات خواسته شده برای فرد بیمار ثبت نشده است. | برای توزیع تك نسخه ای ، آدرس دریافت کننده الزامی است. | 21 |
برای رکورد مورد نظر، کد دریافت کننده فاکتور به درستی و یا فرمتی به جز عدد ثبت شده است. کد دریافت کننده باید از لیست کدینگ اعلام شده انتخاب شود . | کد دریافت کننده را به صورت عددی وارد کنید | 22 |
برای رکورد مورد نظر، کد دریافت کننده فاکتور به درستی و یا فرمتی به جز عدد ثبت شده است. کد دریافت کننده باید از لیست کدینگ اعلام شده انتخاب شود. | کد دریافت کننده را به درستی وارد کنید | 23 |
ای ار سی در سامانه imed یافت نشده است | آی ار سی صحیح نمی باشد | 24 |
متن پیام کاملا مشخص است | حداقل یكی از کالاهای انتخابی در لیست 74 قلم لیست عرضه در حوزه تجهیزات پزشكی نمی باشد .لازم به ذکر است که جهت صدور حواله برای عرضه کننده، کالاها محدود به این لیست می باشند. جهت اطلاع و دانلود اخرین لیست 74 قلم تجهیزات حوزه عرضه، لطفا به استعلام عرضه کنندگان روی سایت اداره کل مراجعه نموده و یا از بخش هایلایت شده در ابتدای همین فرم فهرست کالای قابل عرضه دانلود نمایید | 25 |
برای نوع توزیع از نوع مطب ، نام پزشك یا مطب دریافت کننده درج نشده است. | نام دریافت کننده را وارد کنید | 26 |
این پیام زمانی نمایش داده می شود که نوع توزیع ثبت شده برای ایتم در لیست انواع توزیع فعال قابل قبول در سامانه نمی باشد . | لطفا کد دریافت کننده را به درستی و از لیست ارائه شده وارد کنید | 27 |
این پیام زمانی نمایش داده می شود که کدینگ دریافت کننده فاکتور از نظر ماهیت، با کد نوع توزیع کننده همخوانی ندارد .به عنوان مثال سند برای نوع توزیع دندان پزشك /لابراتوار دندان ثبت می شود ولی در کدینگ دریافت کننده ، کد دریافت کننده از نوع ازمایشگاه ثبت شده است. این باعث ایجاد خطا می شود . | لطفا کد دریافت کننده را به درستی و از لیست ارائه شده وارد کنید. به عنوان مثال اگر سند برای یك دندانپزشك ثبت می شود ، نباید کدینگ یك ازمایشگاه در ردیف مورد نظر درج شود. | 28 |
کالا با ماهیت مواد اولیه و قطعه ساخت، نمی تواند به دریافت کننده ای به جز شرکت تولید کننده حواله شود . به دلیل عدم دسترسی شرکت های توزیع کننده و عرضه کننده به نوع توزیع شرکت تولید کننده ، در صورتی که از قبل این کالا به توزیع کننده حواله شده و در انبار مجازی وی باشد ، باز هم نمی تواند ان را خارج نماید . | در لیست کالاهای موجود در سند توزیع ، حداقل یك کالا با ماهیت ماده اولیه خط و یا قطعه ساخت وجود دارد . برای این دو نوع ماهیت فقط اجازه توزیع به شرکت های تولید کننده وجود دارد. لطفا در ثبت اطلاعات دقت نمایید . | 29 |
شرکت ها در فرم ثبت حواله، برای هر سند فاکتور سیستمی ، برای یك کد انبار مجازی ، مجاز به معرفی یك مقدار فی ریالی هستند . در صورتی که در فایل xml این تجمیع توسط متقاضی صورت نگرفته باشد و اقدام به ثبت تكراری نموده باشد ، سیستم با توجه به کد دریافت کننده و شماره و تاریخ فاکتور یكسان ، اقدام به تجمیع ایتم های ثبت شده برای یك کد انبار مجازی در یك فاکتور می نماید. در این حالت اگر بیش از یك فی ریالی، برای یك کدانبار مجازی بیاید ، این پیغام خطا را نمایش خواهد داد. به صورت ساده یعنی متقاضی نمی تواند در یك فاکتور، یك کد انبار مجازی را با بیش از یك فی ریالی ثبت نماید. در صورتی که فروش انجام شده است، قطعا شماره و تاریخ فاکتورها باید متفاوت باشد که این موضوع حتما باید در تهیه فایل خروجی XML هم رعایت شده باشد . | یك کد انبار مجازی ، برای یك کد دریافت کننده در یك فاکتور، دارای دو قیمت فی ریالی است . تجمیع با خطا مواجه می شود. | 30 |
هر ایتم از انبار مجازی شرکت تامین کننده معادل یك کد انبار مجازی می باشد. از طرفی مشخص است که این ایتم دارای چه مقدار موجودی باقی مانده می باشد. این پیام زمانی نمایش داده می شود که که مجموع مقدار ثبت شده )تعداد توزیع (برای یك کد انبار مجازی درج شده در فایل، بیشتر از مقدار باقی مانده از موجودی کد انبار مجازی در انبار شرکت متقاضی می باشد. این کنترل بر اساس داده های موجود در زمان پردازش انجام می گیرد. | مجموع تعداد درخواستی در فایل برای کد انبار مجازی ، بیش از سقف موجودی برای این کد در انبار مجازی توزیع کننده متقاضی می باشد. | 31 |
هر کد از انبار مجازی شرکت توزیع کننده دارای یك مقدار موجودی باقیمانده مشخص می باشد .همچنین در صورت ارسال اطلاعات بچ توسط تامین کننده ،مشخص است که این ایتم شامل چه بچ/لات نامبر هایی می باشد. این پیام زمانی نمایش داده می شود که که مجموع مقدار ثبت شده )تعداد توزیع (برای یك کد انبار مجازی درج شده در فایل، بیشتر از مقدار باقی مانده از موجودی کد انبار مجازی در انبار مجازی شرکت متقاضی می باشد. این کنترل بر اساس داده های موجود در زمان پردازش انجام می گیرد. | تعداد درخواستی در لیست توزیع بیش از تعداد موجود باقی مانده در این کد انبار مجازی است | 32 |
IRC های حاصل از ثبت از نوع تحقیقاتی غیر قابل فروش است. این پیغام زمانی نمایش داده می شود که در رکورد مورد نظر شرکت IRC را از این نوع ثبت انتخاب کرده است. | آی ار سی ثبت تحقیقاتی است و اجازه فروش ندارد | 33 |
شرکتهای توزیع کننده و عرضه کننده بر اساس اینكه توزیع کننده سراسری، استانی و یا عرضه کننده باشند ،در انتخاب نوع توزیع کننده محدودیت هایی دارند . به عنوان مثال یك عرضه کننده به هیچ عنوان اجازه ثبت فاکتور برای یك توزیع کننده را ندارد . این پیام زمانی نمایش داده می شود که نوع توزیع انتخابی ، برای گروه کاربری متقاضی مجاز نمی باشد .نوع توزیع مجاز برای هر گروه در فرم ثبت سند توزیع ارزی مشخص می باشد . | نوع توزیع درج شده مجاز نیست | 34 |
نمایش این پیام به دلیل این است که موجودی باقی مانده برای کد انبار مجازی مرتبط با ایتم در زمان پردازش صفر بوده است . | موجودی ای ارسی در این کد انبار مجازی شرکت، به اتمام رسیده است | 35 |
در صورتی که کد انبار مجازی متعلق به توزیع کننده /عرضه کننده صاحب فایل کاربر بارگذاری کننده فایل( نباشد این پیام نمایش داده می شود . | آی ار سی درج شده متعلق به کد انبار مجازی اظهار شده نیست | 36 |
دستورالعمل مرجوعی فقط برای اسناد تایید شده می باشد و متقاضی دریافت کننده کالا امکان ثبت مرجوعی را دارد.
لازم به ذکر است در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی مراکز درمانی و موسسات پزشکی، پس از گذشت سه ماه، درخواست به صورت خودکار تایید و کالا به انبار مجازی شرکت تامین کننده اضافه خواهد شد.
و در صورت عدم تعیین تکلیف درخواست مرجوعی ارسال شده از سوی شرکت توزیع کننده / صنف، پس از گذشت دو هفته، درخواست به صورت خودکار رد و کالا به انبار مجازی شرکت توزیع کننده / صنف بازگشت داده خواهد شد.
راهنمای زیر برای شرکت های تامین کننده، توزیع کنندگان و اصناف و مراکز درمانی و موسسات پزشکی می باشد. پس با ادامه مطلب با ما باشید….
مطالعه روال کامل و تصویری مرجوعی تجهیزات پزشکی در انبار مجازی اداره کل تجهیزات پزشکی
موضوع: تغییر وضعیت اسناد صادر شده در صورت عدم تعیین تکلیف / انبار مجازی تجهیزات و ملزومات پزشکی
تاریخ: 1403/05/31
با سلام و احترام،
با توجه به اهمیت نظارت بر شبکه توزیع قانونی کالاهای مشمول ارز یارانهای و بررسی زنجیره توزیع از تامینکننده تا مصرفکننده، و با عنایت به الزام شرکتها برای بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، حجم زیادی از کالاها از انبار مجازی شرکتهای تامینکننده خارج شده است که به دلیل عدم تعیین تکلیف از سوی متقاضیان دریافتکننده، زنجیره توزیع قطع شده و کالاها بلاتکلیف باقی ماندهاند. بنابراین، از تاریخ ابلاغ این نامه، اقدامات زیر در سامانه انبار مجازی به صورت خودکار انجام خواهد شد:
- فاکتورهای صادر شده به نام مراکز درمانی طی سه ماه باید توسط این مراکز تعیین تکلیف شوند. پس از این مدت، وضعیت به “تایید سند توزیع توسط دریافتکننده” تغییر خواهد یافت.
همچنین، اسنادی که تاکنون به نام مراکز صادر شده و تعیین تکلیف نشدهاند، از تاریخ ابلاغ این نامه، سه ماه فرصت خواهند داشت تا تعیین تکلیف شوند و پس از این مدت، وضعیت تمامی اسناد به “تایید سند توزیع توسط دریافتکننده” تغییر خواهد یافت.
- فاکتورهای صادر شده به نام شرکتهای توزیعکننده طی دو هفته باید توسط شرکتهای توزیعکننده تعیین تکلیف شوند. پس از این مدت، وضعیت به “عدم تایید سند توزیع توسط دریافتکننده” تغییر کرده و کالا به موجودی انبار تامینکننده بازگردانده میشود.
همچنین، اسنادی که تاکنون به نام شرکتهای توزیعکننده صادر شده و تعیین تکلیف نشدهاند، از تاریخ ابلاغ این نامه، سه ماه فرصت خواهند داشت تا تعیین تکلیف شوند و پس از این مدت، وضعیت تمامی اسناد به “عدم تایید سند توزیع توسط دریافتکننده” تغییر یافته و کالا به موجودی انبار تامینکننده بازگردانده خواهد شد.
در صورتی که بررسی سامانه انبار مجازی نشان دهد فاکتور یا سند فروش تکراری بارگذاری شده است، این امر به منزله ارائه سند غیرواقعی و خروج کالا از زنجیره توزیع قانونی تلقی شده و طبق ضوابط اجرایی تبصره ۴ ماده ۱۸ اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصداق عرضه کالای قاچاق بوده و قابلیت پیگیری قانونی و قضایی خواهد داشت.
جهت خالی کردن راحت انبار مجازی تجهیزات پزشکی با ما در ارتباط باشید. (09910801525)
لزوم ثبت صحیح اطلاعات ترخیص، انبار مجازی و شناسه گذاری
اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: به اطلاع تمامی شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی می رساند، با توجه به لزوم ثبت صحیح اطلاعات ترخیص، انبار مجازی و شناسه گذاری در سامانه های مربوطه، رعایت نکات ذیل ضروری می باشد:
1- در ثبت اطلاعات ترخیص در سامانه TTAC بخصوص کد IRC، تاریخ انقضا، تعداد کالا و قیمت واحد و .. دقت لازم انجام شود. موارد فوق الذکر مبنای داده موجود در انبار مجازی، شناسه گذاری و قیمت گذاری می باشد و در صورت وجود هرگونه مغایرت امکان رفع آن فرایند زمان بر و در برخی موارد غیر ممکن می باشد.
2- در صورت عدم وجود کد کوتاژ در انبار مجازی پس از گذشت ده روز از ترخیص کالای پزشکی، مراتب را از طریق سامانه khedmat.fda.gov.ir در قسمت مشکلات انبار مجازی به اداره فناوری اطلاعات تجهیزات پزشکی ارسال نماید.
3- در صورت نیاز به حذف یا ویرایش اظهارنامه گمرکی و بارگذاری مجدد آن، به جهت جلوگیری از مغایرت اطلاعات، حتما پیش از حذف، مراتب از طریق مکاتبه رسمی به اطلاع این اداره کل رسانده شود، قابل ذکر است پیش از حل مشکل از ثبت فاکتور فروش در انبار مجازی خودداری نمایید.
4- در صورت وجود استعلام اصالت از طریق بیمه برای کالا، امکان اصلاح کل کالاهای موجود در کوتاژ مربوطه وجود ندارد.
5- در صورت ثبت فاکتور فروش در انبار مجازی، امکان اصلاح کلیه کالاهای موجود در کوتاژ مربوطه وجود ندارد.
6- در صورت مغایرت داده های باقی مانده انبار، اعم از تعداد کالا در IRC و سری ساخت درانبار مجازی، می بایست که کالاهای مرجوع شده از سوی دریافت کننده مرجوعی تایید شود تا امکان اصلاح فراهم شود.
نحوه توزیع کالاهای تک نسخه ای بیمارستانی در سامانه انبار مجازی
کلیه شرکت های وارد کننده و تولید کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی
کلیه شرکت های توزیع کننده و اصناف سراسر کشور در حوزه تجهیزات پزشکی
موضوع: نحوه توزیع کالاهای تک نسخه ای بیمارستانی در سامانه انبار مجازی
پیرو نامه شماره 74704/664 مورخ 13/09/1402 در خصوص حذف نوع توزیع تک نسخه ای در سامانه انبار مجازی، با توجه به درخواست مراکز درمانی مقرر گردید مسیری برای ارائه مستقیم کالا به خود بیمار فراهم گردد که در این مسیر اصالت کالا باید توسط بیمارستان تایید شود. بدین منظور در سامانه نوع توزیعی جدیدی تحت عنوان “تک نسخه ای- بیمارستانی” پیاده سازی شده است که در آن شرکت ها می توانند تنها برای بیمارستان های دولتی و ایندکس های پیوست نامه، فاکتور به نام بیمار صادر نمایند لکن سند توزیعی را در انبار مجازی بیمارستان و در این نوع توزیعی ثبت نمایند و مراکز درمانی دولتی نیز موظف به تعیین تکلیف این اسناد در اسرع وقت می باشند.
لازم به ذکر است سندهای توزیعی که به این صورت ثبت می شوند، طی دو هفته باید از طرف مراکز درمانی دولتی تعیین تکلیف گردند، بعد از این زمان، در صورت عدم تعیین تکلیف، وضعیت به “عدم تایید سند توزیع توسط دریافت کننده” تغییر می یابد و کالا به موجودی انبار مجازی صادرکننده سند اضافه می گردد. همچنین تایید اسناد توسط مراکز درمانی دولتی به منزله استفاده کالا در آن مرکز درمانی و برای بیمار مربوطه می باشد.
نکته مهم: در این نوع سند توزیعی بارگذاری تصویر فاکتور، کارت ملی بیمار و نسخه پزشک معالج الزامی می باشد، لذا بارگذاری این اسناد در سامانه انبار مجازی، از طریق خود فرم سامانه انجام شود. (این اسناد از طریق XML بارگذاری نگردد)
اقلام مورد نظر جهت توزیع تک نسخه ای مراکز درمانی دولتی
ردیف نام کالا توضیحات 1 انواع دریچه ها و رینگ قلبی 2 دریچه تاوی و ملحقات 3 پروتزهای شانه، لگن و زانو ارتوپدی 4 محرک بی اختیاری ادرار 5 دستگاه پمپ کاشتنی درد PCA 6 پیس میکر قلبی و ملحقات 7 آی سی دی و ملحقات 8 استیمولاتور مغزی و نخاعی و اقلام مربوطه دستگاه استیمولاتور مغزی الکترود استیمولاتور مغزی پروگرمر استیمولاتور مغزی شارژر دستگاه استیمولاتور مغزی سایر قطعات یدکی استیمولاتور مغزی دستگاه استیمولاتور نخاعی الکترود استیمولاتور نخاعی پروگرمر دستگاه استیمولاتور نخاعی سایر قطعات یدکی استیمولاتور نخاعی 9 شنت مغزی 10 کتتر اندوسکوپی کتتر Stretta برای درمان رفلاکس 11 کتتر RF ابلیشن واریس CLOSUREFAST
تعهد نامه مابه التفاوت ارزی ناشی از تغییر گروه کالایی برای باز شدن دسترسی به انبار مجازی
این تعهدنامه باید به اداره پایش اداره کل تجهیزات پزشکی ارائه شود.
تعهد نامه مابه التفاوت ارزی ناشی از تغییر گروه کالایی (برای اقلامی که پس از تامین ارز تغییر اولویت ارزی شده اند.)
بدینوسیله اینجانب ……………………… مدیرعامل شرکت ………………………… با شماره شناسه ملی…………………………. و دارای حق امضای قانونی اوراق تعهدآور مطابق روزنامه رسمی کشور نظر به اینکه کالای ……………………….. با کد IRC ……………………. مربوط به ثبت سفارش …………………… پس از تامین ارز ترجیحی از نرخ 4200 تومان به 28500 تومان / نرخ تالار اول به تالار دوم تغییر اولویت داده است. لذا جهت معافیت از پرداخت مابه التفاوت ناشی از تغییر گروه کالایی موارد ذیل را به نمایندگی از شرکت تعهد می نمایم و مسئولیت هر گونه اظهار و اقدام خلاف واقع سهوی و عمدی را می پذیرم. هر زمان که خلاف واقع و نادرستی اظهارات و اقدامات به تشخیص اداره کل تجهیزات پزشکی اثبات شود، این شرکت نسبت به جبران خسارت های احتمالی اقدام نموده و به هرگونه تصمیم اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعتراض و شکایتی نخواهد داشت و کلیه مسئولیت ها و تبعات آن بر عهده شرکت میباشد.
1- فروش و توزیع کالا صرفاً به مراکز و موسسات درمانی دارای پروانه فعال از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت میپذیرد و در صورت فروش و توزیع کالا از طریق توزیعکنندگان، مسئولیت کامل توزیع تا انتهای زنجیره و تحویل به مصرفکننده بر عهده این شرکت بوده و نظارت کامل را بر توزیع کننده در رعایت ضوابط و مقررات، سهمیههای تعیین شده و قیمت فروش اعمال خواهد نمود.
2- فروش و توزیع کالا توسط این شرکت صرفا مطابق با قیمت تعیین شده در پرتال IMED.IR و ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می گیرد.
3- فروش کالا با توجه به اعلام نیاز مراکز درمانی بوده و از هرگونه فروش کالا بصورت سبدی و الزام مراکز به خرید سایر اقلامی که مورد نیاز و درخواست آنها نمی باشد، خودداری نمایم.
4- فروش و توزیع کالا به متقاضیان بصورت منطقی، متناسب و منطبق با سابقه میزان مصرف مراکز درمانی در سال های گذشته صورت گیرد و از هرگونه توزیع نامتناسب و غیرمتعارف خودداری نمایم.
5- با توجه به اینکه، میزان موجودی انبار مجازی کالاها و تطابق آن با انبار فیزیکی شرکت ها، مبنای هرگونه ارزیابی و تصمیم گیریهای اداره کل خواهد بود، کلیه اطلاعات و مستندات فروش کالاهای برخوردار از ارز رسمی را در سامانه توزیع (انبار مجازی) بارگذاری نمایم.
6- مطابق ضوابط و بخشنامه های ابلاغی قبلی، ثبت فروش و بارگذاری فوری مستندات فروش کالاهای بر پایه نرخ رسمی در سامانه توزیع (انبار مجازی) انجام شود و تاییدیه وصول مرکز درمانی یا دانشگاههای علوم پزشکی در سامانه مورد نظر نیز اخذ گردد
7- گزارش تحویل کالا را با فایل اکسل دارای اطلاعاتی نظیر شماره و تاریخ فاکتور، مشخصات کالا، تعداد و مبلغ ریالی و شماره ثبت سفارش بصورت کتبی به اداره کل اعلام نماید.
8- کلیه اقلام از ثبت سفارشات مورد اشاره که فروخته نشده طبق قیمت بر پایه نرخ رسمی در شبکه توزیع قانونی معرفی شده توزیع گردد.
9- درج لات نامبر در فاکتور مطابق ضوابط فاکتور و پیش فاکتور و ضوابط مربوطه الزامی بوده و شرکت متعهد میگردد در تمامی فاکتورهای صادره، lot number ثبت سفارش مذکور حتما درج میگردد. ضمنا مسئولیت هر گونه خلاف اظهار و خلاف انجام ضوابط و مقررات این اداره کل را میپذیرم و رعایت دیگر دستورالعملها و ضوابط مربوطه به عهده این شرکت میباشد.
10- همکاری لازم با بازرسان سازمان غذا و دارو/ دانشگاه علوم پزشکی جهت نظارت بر توزیع و انبار و اسناد مربوطه بعمل خواهد آمد.امضا و مهر مدیر عامل
امضا و مهر مسئول فنی
تعهد نامه توزیع مناسب کالا تامین شده با نرخ ارز رسمی (دلار 4200 تومانی)
با سلام
بدینوسیله اینجانب ……………………… مدیرعامل شرکت ………………………… با شماره شناسه ملی…………………………. و دارای حق امضای قانونی اوراق تعهد آور مطابق روزنامه رسمی کشور با توجه به دریافت مجوز تولید و واردات کالای ……………………………. در کشور، موارد ذیل را به نمایندگی از شرکت تعهد می نمایم و مسئولیت هر گونه اظهار و اقدام خلاف واقع سهوی و عمدی را می پذیرم. هر زمان که خلاف واقع و نادرستی اظهارات و اقدامات به تشخیص اداره کل تجهیزات پزشکی اثبات شود، این شرکت نسبت به جبران خسارت های احتمالی اقدام نموده و به هرگونه تصمیم اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعتراض و شکایتی نخواهد داشت و کلیه مسوولیت ها و تبعات آن بر عهده شرکت می باشد.
1- فروش و توزیع کالا صرفاً به مراکز و موسسات درمانی دارای پروانه فعال از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت میپذیرد و در صورت فروش و توزیع کالا از طریق توزیعکنندگان، مسئولیت کامل توزیع تا انتهای زنجیره و تحویل به مصرفکننده بر عهده این شرکت بوده و نظارت کامل را بر توزیع کننده در رعایت ضوابط و مقررات، سهمیههای تعیین شده و قیمت فروش اعمال خواهد نمود.
2- فروش و توزیع کالا توسط این شرکت صرفا مطابق با قیمت تعیین شده در پرتال IMED.IR و ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می گیرد.
3- فروش و توزیع کالا به متقاضیان توسط این شرکت بصورت منطقی، متناسب و منطبق با سابقه میزان مصرف مراکز و موسسات درمانی ثبت شده در انبار مجازی سامانه IMED.IR در دو سال گذشته صورت گرفته و از هرگونه توزیع نامتناسب و غیرمتعارف خودداری می گردد. در این راستا سابقه توزیع و فروش شرکت به موسسات پزشکی، آزمایشگاه ها و شرکت های توزیع کننده تحت پوشش دانشگاه ها/دانشکده های علوم پزشکی که از سوی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی براساس انبار مجازی احصا گردیده، مبنای توزیع بوده و شرکت متعهد می گردد توزیع و فروش در این قالب صورت گیرد. بدیهی است توزیع متناسب در مراکز تحت پوشش دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی با نظارت آن دانشگاه/دانشکده انجام گرفته و هر زمانی خلاف آن مشخص گردد، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی مطابق ضوابط و مقررات اقدام قانونی بعمل خواهد آورد.
4- فروش کالا با توجه به اعلام نیاز مراکز و موسسات درمانی بوده و این شرکت از هرگونه فروش کالا بصورت سبدی و الزام مراکز به خرید سایر اقلامی که مورد نیاز و درخواست آنها نمی باشد، خودداری می نماید.
5- با توجه به اینکه، مبنای نظارت بر توزیع، انبار مجازی بوده و همچنین میزان موجودی انبار مجازی کالاها و تطابق آن با انبار فیزیکی شرکت ها، مبنای هرگونه بازرسی، ارزیابی و تصمیم گیریهای اداره کل خواهد بود، شرکت متعهد می گردد کلیه اطلاعات و مستندات فروش کالاها را در اسرع وقت و بروز در سامانه انبار مجازی بارگذاری نموده و تایید مرکز و موسسه درمانی را پیگیری و اخذ نماید.
6-درج IRC و LOT Numberدر فاکتور مطابق ضوابط فاکتور و پیش فاکتور و ضوابط مربوطه الزامی بوده و شرکت متعهد میگردد در تمامی فاکتورهای صادره،IRC و LOT Numberثبت سفارش مذکور حتما درج میگردد.امضاء مدیر عامل و مهر شرکت
امضاء مسئول فنی و مهر شرکت
الزام بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی
خروج از بلک لیست اداره کل تجهیزات پزشکی
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به شرکت ها گفت: در صورتی که شرکت های تجهیزات پزشکی بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی بارگذاری نکنند، نامه های رفع تعهد بانکی بررسی و صادر نخواهد شد.
دکتر سعیدرضا شاهمرادی اظهار کرد: با توجه به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای مشمول ارز ترجیحی (معادل ۴۲۰۰۰ ریال و ۲۸۵۰۰۰ ریال) و الزام شرکت ها به بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، آن دسته از شرکت هایی که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کالای خود را با ارز ترجیحی نوع یک ترخیص و همچنین شرکت هایی که در سال ۱۴۰۲ کالای خود را با ارز ترجیحی نوع دو (۲۱) ترخیص و به فروش رسانیده اند، باید تمامی اسناد فروش خود را در سامانه انبار مجازی بارگذاری کنند.
وی افزود: درصورتیکه شرکتی در زمان مقرر نسبت به بارگذاری تمامی اسناد فروش خود اقدام نکند، مشمول پرداخت مابه تفاوت ارزی خواهند شد و به دلیل عدم احراز فروش کالا در شبکه قانونی قابل پیگرد قضایی نیز خواهد بود.لازم به ذکر است در صورتی که کالا در انبار واقعی شرکت موجود است باید در سامانه فورکست اظهار شود.لزوم بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی و اظهار موجودی انبار واقعی در سامانه فورکست (مشمول ارز ترجیحی نوع یک و ترجیحی نوع دو)
با توجه به اهمیت نظارت بر زنجیره توزیع کالاهای تامین شده با ارز یارانه ای و لزوم بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی و اظهار تعداد کالاهای موجود در انبار واقعی در سامانه فورکست و پیرو ابلاغیه های پیشین مجدد تاکید می شود که شرکت ها می بایست نسبت به بارگذاری تمامی اسناد فروش در سامانه انبار مجازی اقدام نموده و در صورتی که کالا در انبار واقعی شرکت موجود است باید در سامانه فورکست اظهار شود، (علی الخصوص کالاهای تامین شده با ارز ترجیحی نوع یک و ترخیص شده از ابتدای سال 1401 و کالاهای تامین شده با ارز ترجیحی نوع دو و ترخیص شده از ابتدای سال 1402) و موجودی انبار مجازی و انبار واقعی و سامانه فورکست باید باهم تطبیق داشته باشد.
لذا عواقب و مسئولیت های قانونی هر گونه مغایرت بین سامانه انبار مجازی و انبار واقعی و سامانه فورکست، بر عهده شرکت های تامین کننده بوده و همچنین اضافه می شود هر گونه ارائه خدمت در این اداره کل از جمله قرار گرفتن در لیست ارز منوط به انجام این امر می باشد.
به اطلاع تمامی شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی می رساند، با توجه به لزوم ثبت صحیح اطلاعات ترخیص، انبار مجازی و شناسه گذاری در سامانه های مربوطه، رعایت نکات ذیل ضروری می باشد:
1- در ثبت اطلاعات ترخیص در سامانه TTAC بخصوص کد IRC، تاریخ انقضا، تعداد کالا و قیمت واحد و .. دقت لازم انجام شود. موارد فوق الذکر مبنای داده موجود در انبار مجازی، شناسه گذاری و قیمت گذاری می باشد و در صورت وجود هرگونه مغایرت امکان رفع آن فرایند زمان بر و در برخی موارد غیر ممکن می باشد.
2- در صورت عدم وجود کد کوتاژ در انبار مجازی پس از گذشت ده روز از ترخیص کالای پزشکی، مراتب را از طریق سامانه khedmat.fda.gov.ir در قسمت مشکلات انبار مجازی به اداره فناوری اطلاعات تجهیزات پزشکی ارسال نماید.
3- در صورت نیاز به حذف یا ویرایش اظهارنامه گمرکی و بارگذاری مجدد آن، به جهت جلوگیری از مغایرت اطلاعات، حتما پیش از حذف، مراتب از طریق مکاتبه رسمی به اطلاع این اداره کل رسانده شود، قابل ذکر است پیش از حل مشکل از ثبت فاکتور فروش در انبار مجازی خودداری نمایید.
4- در صورت وجود استعلام اصالت از طریق بیمه برای کالا، امکان اصلاح کل کالاهای موجود در کوتاژ مربوطه وجود ندارد.
5- در صورت ثبت فاکتور فروش در انبار مجازی، امکان اصلاح کلیه کالاهای موجود در کوتاژ مربوطه وجود ندارد.
6- در صورت مغایرت داده های باقی مانده انبار، اعم از تعداد کالا در IRC و سری ساخت درانبار مجازی، می بایست که کالاهای مرجوع شده از سوی دریافت کننده مرجوعی تایید شود تا امکان اصلاح فراهم شود.
امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.
مشتمل بر:
برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.
راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC