راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد (IMED)

لیست مطالب

آموزش سامانه (جدید) پاسخگویی الکترونیکی (تیکت گذاری)

سامانه پاسخگویی الکترونیکی (تیکت)

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

در راستای اجرای دستورالعمل های دولت در جهت توسعه دولت الکترونیک. با توجه به وجود زیر ساخت سامانه ها و میزخدمت الکترونیک، از تاریخ 17/06/1403 پاسخگویی صرفا از طریق سامانه میز خدمت به آدرس http://khedmat.fda.gov.ir انجام پذیر می باشد و در صورت عدم پاسخگویی به تیکت پس از 72 ساعت، مدیر عامل و یا مسئول فنی میتوانند در روزهای زوج از ساعت10 الی12 بصورت حضوری در محل میز خدمت با مدیران و کارشناسان اداره کل ملاقات نمایند.

لازم به ذکر است ارسال نامه های اداری صرفاً از طریق اتوماسیون اداری (چارگون) و یا ایمیل به آدرس letter@imed.ir و دبیرخانه اداره کل از پذیرش نامه های حضوری معذور میباشد.

  • راهنمای ثبت نام مدیرعامل در سامانه
  • پیگیری درخواست‌ها و رفع مشکلات احتمالی (Ticketing)

 

سامانه تیکتینگ به آدرس khedmat.fda.gov.ir برای پاسخ‌گویی به مشکلات و هم‌چنین به عنوان جایگزین سامانه Ticketing.imed.ir راه­ اندازی گردیده است.

برای ورود به سامانه ابتدا می‌بایست ثبت نام توسط مدیرعامل شرکت صورت پذیرد.

مراحل انجام کار به صورت زیر است:

1-ورود به سامانه به آدرس fda.gov.ir

2-انتخاب سربرگ ثبت نام حقوقی و ورود اطلاعات مدیرعامل

  • نکته: کدملی، شماره موبایل و تاریخ تولد می بایست متعلق به مدیرعامل شرکت باشد و شناسه ملی شرکت به درستی تکمیل شود.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

3-در صورت صحت اطلاعات پنل کاربری ایجاد گردیده و نام کاربری و کلمه عبور برای مدیرعامل پیامک می‌گردد. برای ورود،  می‌توان از سربرگ ورود، گزینه ورود کاربران استفاده نمود.

  • نکته: علت بروز خطا در حین ثبت نام به یکی از دلایل زیر است:
    • شماره موبایل متعلق به فرد ثبت­نام کننده (مدیرعامل) نیست.
    • اطلاعات مدیرعامل در زیرسامانه اشخاص حقیقی و حقوقی سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت (TTAC) موجود نبوده و یا تایید نگردیده است.
    • قطعی لحظه­ای وب‌سرویس‌های مربوطه

لذا نیاز است در صورت مغایرت اطلاعات در زیرسامانه اشخاص حقیقی و حقوقی سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت (TTAC) ابتدا اطلاعات در سامانه ذکر شده اصلاح و به دفتر فناوری اطلاعات سازمان، اطلاع‌رسانی شود.

هم‌چنین در صورت صحت اطلاعات و عدم امکان ثبت نام، جهت بررسی به دفتر فناوری اطلاعات اطلاع‌رسانی شود

پس از ورود به پنل کاربری می بایست از منوی بالا سمت راست صفحه گزینه را انتخاب نموده گزینه امکانات عمومی، و سپس پروفایل تخصصی کاربر را انتخاب نمایید.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

در این مرحله اطلاعات مورد نیاز شرکت تکمیل گردد. هم‌چنین می­بایست یک فرد به عنوان رابط برای پیگیری تیکت­ها، معرفی و تاریخ شروع و پایان مجوز رابط برای پیگیری امور تکمیل گردد. این امکان برای سهولت کار پیگیری توسط شرکت صورت گرفته است.

نکته: مرحله بالا فقط یک بار در سامانه انجام می‌شود و فقط در صورت تغییر رابط نیاز به اصلاح اطلاعات توسط مدیرعامل است.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

راهنمای مشکل ثبت نام در سامانه خدمت

سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

به اطلاع کلیه شرکت های واردکننده، تولیدکننده، توزیع کننده و اصناف می رساند با توجه به اطلاعیه های شماره 5594 و 5583 در خصوص راه اندازی سامانه پاسخگویی الکترونیکی (تیکت) جدید و نحوه ثبت نام در سامانه مذکور، شرکت هایی که در زمان ثبت نام و یا بازیابی نام کاربری و رمز عبور با مشکل مواجه می شوند می توانند مشکل خود را با ارسال مشخصات ذیل به آدرس ایمیل Ticketproblems@imed.ir عنوان نمایند.
– شناسه ملی شرکت
– کد ملی مدیر عامل(دثبت شده در سامانه ttac.ir)
– تلفن همراه مدیر عامل(ثبت شده در سامانه ttac.ir)
– رایانامه(به جز دامنه Yahoo.com)
– الصاق عکس خطای دریافتی در هنگام ثبت نام
توجه: اطلاعات ارسالی می بایست حتما به نام مدیر عامل و ثبت شده در سامانه Ttac.ir باشد.
ضمنا با توجه به مشکلات عدم دریافت برخی از رایانامه ها، حتما مکاتبه از طریق رایانامه ای به غیر از دامنه yahoo باشد.

آموزش سامانه (قدیم) پاسخگویی الکترونیکی (تیکت گذاری)

نحوه ورود به سیستم

برای ورود به سیستم به آدرس اینترنتی  http://ticketing.imed.ir/ticket   مراجعه می نمایید.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

نام کاربری و رمز عبور تخصیص شخصی خودتان را وارد نمایید ، عبارت امنیتی که یک عدد هست را نیز وارد نموده و سپس دکمه ورود را کلیک کنید.

با تیک “مرا به خاطر بسپار” نام کاربری و رمز عبور بعد از ورود موفق به مدت یکماه در سیستم شما ذخیره می شود و در صورت مراجعه مجدد به این صفحه ، نیازی به ورود نام کاربری و رمز عبور نمی باشد.

معرفی داشبورد

داشبورد یه دید کلی از اتفاقات و فعالیت ها و گزارشات در اختیار شما قرار می دهد.

که دارای قسمت های کلی دسترسی سریع به تیکت جدید و لیست تیکت ها می باشد، در این داشبورد سه جدول به صورت کلی به شما نمایش داده می شود که در دید اول بتوانید آخرین وضعیت کاری خود را مشاهده کنید. 

  • جدول تیکت های باز منتظر پاسخ شما

در این جدول موقعی که تیکتی مستقیم به شما ارجاع شده باشد و منتظر پاسخ شما باشد ، رکوردی نمایش داده می شود .

این در صورتی است که شخص دیگری بعد از ارجاع به شما پاسخی در سیستم درج نکند.

  • جدول پیام های عمومی

در این جدول ، پیام های سراسری که شما نیز جور مخاطب آن پیام می باشید ، نمایش داده شده و شما می توانید مشاهده کنید.

  • جدول تیکت های باز

در این جدول آخرین تیکت های باز بر اساس تاریخ آخرین پاسخدهی نمایش داده می شود.

نکته ایی که در مورد این جداول وجود دارد آن است که فقط 4 رکورد آخر نمایش داده می شود و برای نمایش بقیه آن از منوی سمت راست که بعدا توضیحات بیشتر داده خواهد مراجعه نمایید.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

معرفی کلی فهرست سیستم

جهت استفاده از امکانات سیستم می توانید از فهرست های سیستم جهت دستیابی به صفحات مورد نظر اقدام نمایید توضیح هر صفحه به صورت اختصاصی داده خواهد شد.

 

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

 

داشبورد : ورود به صفحه داشبورد 

لیست تیکت ها: مشاهده تمامی تیکت ها با قابلیت جستجو براساس فیلد های متنوع تیکت جدید: ایجاد تیکت جدید 

پیام های عمومی: مشاهده جدول پیام های عمومی شامل تمامی پیام های ارسالی به شما

پروفایل: ویرایش اطلاعات ارتباطی با شما

تغییر رمز عبور: انجام ویرایش تغییر رمز عبور

خروج: خارج شدن از سیستم

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

با کلیک بر روی فلش مربوطه در گوشه سمت چپ و بالا منوی مورد نظر باز می شود که دسترسی های تغییر رمز عبور ، تنظیمات پروفایل  در آن آمده است.

تیکت جدید

برای درخواست پشتیبانی شما می بایست تیکت جدید را کلیک کرده و وارد صفحه ذیل شوید.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

لیست تیکت ها

در این قسمت تمامی تیکت هایی که شما ایجاد کرده اید و یا به شما ارجاع شده است را می توانید مشاهده کنید و بر اساس فیلد های موجود جستجو انجام دهید. و برای مشاهده تیکت بر روی دکمه مشاهده کلیک نمایید تا به صفحه مشاهده تیکت هدایت شوید.

برای هر تیکت ارسالی و ساخته شده سیستم یک کد سیستمی و یا پیگیری تولید می کند که می توانید در لیست در قسمت کد آنرا مشاهده نمایید. در لیست آخرین پاسخ و آخرین تاریخ پاسخ برای هر تیکت که نشان فعالیت آن تیکت را می دهد نمایش داده می شود و بر اساس آن چیدمان می شود.

از طریق فیلد وضعیت می توانید وضعیت تیکت های خود را فیلتر کنید و بر آن اساس بین تیک های خود تمایز ایجاد نمایید.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

مشاهده تیکت

بعد از کلیک بر روی مشاهده تیکت شما به صفحه اختصاصی تیکت مربوطه که تمامی پیام های مربوط به آن تیکت در آنجا قرار دارد هدایت می شوید.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

با توجه به تصویر بالا ، المان های موجود با شماره مشخص شده است که در ذیل به توضیح آن می پردازیم.

  • متن پیام که توسط شما و یا کارشناس پاسخ داده شده است.
  • فایل پیوست : در صورتی که پیام دارای فایل پیوست باشد این قسمت نمایش داده می شود که می توانید باکلیک بر روی آن فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • در این قسمت فردی که این پیام را نگارش کرده است نمایش داده می شود. با ذکر سمت و نام فرد. تاریخ ارسال پیام نیز در کنار آن نمایش داده می شود.
  • با نگه داشتن نشانگر موس بر روی این المان می توانید از تاریخ آن که نسبت به امروز چقدر تغییر کرده است اطلاع پیدا کنید
  • بجهت ایجاد پیام جدید بر روی این تیکت و یا پاسخ به کارشناس می توانید با فشردن این دکمه این کار را انجام دهید ، بعد از فشردن این دکمه پنجره ایی برای شما باز خواهد شد که می توانید نسبت به آن اقدام کنید که در ادامه نسبت به چگونگی آن صحبت خواهیم کرد.
  • بجهت بارگزاری مجدد این صفحه ، جهت مشاهده تغییرات می توانید این دکمه را کلیک کنید.

پاسخ به تیکت

به جهت پاسخ به تیکت ابتدا تیکت را باز کرده و بعد دکمه پاسخ را کلیک می کنید. 

 

به جهت ارسال پیام مجدد و یا پاسخ فیلد های تصویر بالا به شرح ذیل تکمیل کنید.

  • وضعیت تیکت : وضعیت تیکت دارای سه حالت باز ، خاتمه کار و بسته می باشد که باز معنی باز بودن تیکت و در دست بررسی می باشد و خاتمه کار به معنی انجام تیکت شما و خاتمه ماموریت از سمت کارشناس می باد و بسته که وضعیت بسته شدن تیکت بر اساس بسته شدن تیکت به دلیل های متفاوت می باشد

در صورتی که کارشناس تیکت را تغییر وضعیت بدهد ، شما می توانید تا تاریخ مشخصی وضعیت تیکت را تغییر دهید و نسبت به بسته شدن تیکت خود اعتراض کنید ، در صورتی که خودتان به این نتیجه رسیدید که تیکت دیگر موضوعیت طرح را ندارد می توانید نسبت به تغییر وضعیت به بسته اقدام نمایید.

توجه داشته باشید هر گونه تغییر وضعیت در تیکت ثبت شده و در پیام نمایش داده می شود.

راهنمای ارسال تیکت در سامانه آیمد

در صورتی وضعیت تیکت خاتمه کار و یا بسته تغییر نماید ، سیستم تا مدتی از قبل مشخص شده دکمه پاسخ را فعال نگه می دارد و پس از اگر وضعیت تیکت به حالت باز انتقال پیدا نکند تیکت قابل پاسخدهی نخواهد بود و با پیام روبرو مواجه خواهید شد.

  • متن پاسخ مورد نظر را در این قسمت تایپ می نمایید.
  • فایل پیوستی اگر مورد نظر شما بود می توانید از این قسمت نسبت به الصاق آن اقدام نمایید.

و در نهایت ارسال پاسخ را کلیک می نمایید.

پیام های عمومی و سراسری

در این صفحه شما لیست پیام های اختصاصی  و عمومی مورد درخواست کارشناسان و مدیران اداره کل تجهیزات پزشکی را مشاهده می نمایید و همچنین تمامی بخشنامه ها و پیام های گروهی ارسالی از سوی اداره کل در این بخش قابل مشاهده می باشد لذا چک کردن این قسمت بصورت روزانه الزامی می باشد تا از آخرین بخشنامه ها و پیام های ارسالی اداره کل آگاه شوید. 

در صفحه شما می توانید بر اساس فیلد های مشخص شده جستجو کرده و با فشرده دکمه مشاهده نسبت به مشاهده آن اقدام نمایید.

 

 

 

  • تیتر و یا عنوان پیام در این قسمت نمایش داده می شود
  • در صورتی که پیام دارای فایل پیوست و یا الصاق باشد این دکمه نمایش داده می شود و شما می توانید با کلیک بر روی آن نسبت به دانلود آن اقدان نمایید.
  • تاریخ ارسال پیام به شما می باشد.
  • در این قسمت اصل متن پیام نگارش شده به شما نمایش داده می شود.

پروفایل – مشخصات

در این صفحه شما می توانید اقدام به ثبت تغییر در اطلاعات تماس خود شوید. 

ایمیل وارد شده از سمت شما بسیار مهم بوده و امکان دارد سیستم در مواردی برای شما ایمیل ارسال کند.  

شماره همراه خود را بدرستی وارد کنید تا از اس ام اس های هشدار و اعلامی بهره مند گردید.

 

تغییر رمز عبور

جهت تغییر رمز عبور خود به سیستم ، رمز قدیم خود را وارد و بعد رمز جدید را با تکرار آن وارد می کنید.

سپس می توانید با رمز جدید وارد سامانه شوید.

امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی
  9.  و سایر امکانات کاربردی دیگر

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت