راهنمای انبار مجازی تجهیزات پزشکی و صدور فاکتور و تائید فاکتور فروش تجهیزات پزشکی

انبار مجازی تجهیزات پزشکی،فایل xml زنجیره تامین تجهیزات پزشکی، پروتکل xml انبار مجازی تجهیزات پزشکی

لیست مطالب

راهنمای ظوابط صدور پیش فاکتور و فاکتور فروش تجهیزات پزشکی

پیش فاکتور  و فاکتور فروش تجهیزات پزشکی هر یک دارای الزاماتی است که آشنایی با آنها و مرور این موارد در ابتدای شروع کار و پیش از رفتن سراغ سایر مطالب در این گفتار خالی از لطف نخواهد بود.

در ادامه به آموزش کامل الزامات صدور فاکتور فروش تجهیزات پزشکی و روال انجام این کار خواهیم پرداخت.

ابزار لیبل پیشرو سلامت پارس

راهنمای ثبت اطلاعات توزیع کالای وارداتی (توزیع تجهیزات پزشکی وارداتی مشمول ارز نرخ رسمی) در سامانه ریجستر IMED توسط تامین کنندگان

وقتی تامین کننده (وارد کننده) تجهیزات پزشکی کالایی را با ارز دولتی وارد می کند اطلاعات اظهارنامه گمرکی و تعداد کالای وارد شده در کارتابل تامین کننده در سامانه IMED قابل مشاهده است و تامین کننده باید اطلاعات فروش هر قلم کالا را در انبار مجازی ثبت نماید تا از آمار کالای وارداتی در انبار مجازی شرکت کسر شده و به حالت توزیع شده و رفع تعهد شده درآید. این امر برای تخصیص ازر در واردات بعدی الزامی است و بدلیل چند مرحله ای بودن آن طرح فایل XML زنجیره تامین تجهیزات پزشکی ارائه و استفاده می شود که به تفصیل درباره آن خواهیم گفت.

در ادامه به راهنمای کامل ثبت فاکتور فروش تجهیزات پزشکی و روال انجام این کار خواهیم پرداخت.

راهنمای انبار مجازی تجهیزات پزشکی

راهنمای طرح فایل XML زنجیره توزیع تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی (شامل تامین کننده و توزیع کننده کالا با ارز دولتی)

در ادامه مطلب باید به این نکته توجه کنیم که برخی شرکتهای تامین کننده و توزیع کننده تجهیزات پزشکی دارای تعداد بالایی از فاکتور و فروش هستند و راه حل ثبت دستی اطلاعات فروش کالای مشمول ارز دولتی و ثبت سند فاکتور برای تعداد بالای توزیع کالا امری بسیار زمان بر و گاهی نشدنی است به این سبب طرح فایل XML زنجیره تامین تجهیزات پزشکی از طرف IMED برای رفع این پیچیدگی و کوتاه تر کردن زمان ثبت اطلاعات فاکتور فروش تجهیزات پزشکی و کسر از آمار انبار مجازی معرفی و جایگزین گردید.

فایل xml زنجیره تامین تجهیزات پزشکی، پروتکل xml انبار مجازی تجهیزات پزشکی

در این طرح اطلاعات هر نوع توزیع تجهیزات پزشکی حتی در تعداد بالا در یک فایل XML که ساختار و ظوابط مربوط به خود را دارد جمع آوری شده و بعد از تائید این فایل در سامانه به یکباره از تعداد کالای موجود در انبار مجازی تامین کننده یا توزیع کننده کاسته شده و به حالت توزیع و رفع تعهد درمی آید و به یکباره و بدون نیاز به آپلود فاکتور فروش از تعداد ترخیص شده انبار مجازی کاسته شده و تعداد توزیع شده افزوده شده و تعداد باقی مانده کم و نهایتا صفر میشود.

فایل XML زنجیره توزیع را با سفارش برونسپاری به ما و یا تهیه نرم افزار کدینگ XML زنجیره تامین می توان ساخت و در سامانه IMED بارگذاری نمود.

انبار مجازی تجهیزات پزشکی،فایل xml زنجیره تامین تجهیزات پزشکی، پروتکل xml انبار مجازی تجهیزات پزشکی

در ادامه به راهنمای کامل ثبت راحت و سریع فاکتور فروش تجهیزات پزشکی و روال انجام این کار از طریق ساختار فایل XML خواهیم پرداخت.

راهنمای ویدیویی ثبت پیش بینی تولید و تامین تجهیزات پزشکی در سامانه Forecast

ضرورت بروز رسانی و تکمیل اطلاعات تامین توسط کلیه شرکت های تامین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی اعم از تولیدکننده و واردکننده (شامل اطلاعات موجودی انبار، موجودی گمرک، میزان درحال حمل و …) در سامانه پیش بینی تامین TTAC در ابتدای هر ماه (حداکثر لغایت پنجم هر ماه)

اداره نظارت بر تامین، توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو طی اطلاعیه ای اعلام کرد:
با عنایت به اهمیت ارائه اطلاعات تامین توسط کلیه شرکتهای تامین کننده (اعم از واردکننده و تولیدکننده) بمنظور ارزیابی و برنامه ریزی های مقتضی، لازم است کلیه شرکت ها اطلاعات تامین کالا شامل موجودی انبار، موجودی گمرک، میزان درحال حمل، میزان ثبت سفارش و میزان برنامه ریزی تامین کلیه کالاهای تولیدی و وارداتی خود را در ابتدای هرماه و حداکثر تا پنجم هر ماه در سامانه پیش بینی تامین (TTAC) که در قالب فرمت Excelدر سایت مذکور قرارداده شده است بارگذاری نمایند.
بدیهی است در صورت عدم صحت و یا کامل نبودن اطلاعات ارائه شده، مسئولیت هرگونه تبعات و عواقب بعدی برعهده شرکت تامین کننده خواهد بود.
بدین منظور لازم است مدیران شرکت، پس از ورود به سامانه تیتک TTAC، وارد آیکون “پیش بینی و تعهدات تامین” شده و در قسمت فرآورده ها در سمت راست بالای صفحه، گزینه “تجهیزات” را انتخاب و ضمن تکمیل اطلاعات، تعداد کلیه محصولات را به عدد وارد نمایند و بمنظور آشنایی کامل با این روال، ویدیوی آموزش نحوه ثبت اطلاعات نیز در پیوست آورده شده و قابل بهره برداری می باشد.
شایان ذکراست در صورت عدم بارگذاری اطلاعات درخواستی بصورت کامل، مسئولیت تغییر سیاست ارزی، تعدادی و مجوزهای واردات بر عهده شرکت بوده و ارائه خدمات اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی از جمله معرفی در فهرست تخصیص ارز، اعطای سیاست تعدادی و مجوزهای لازم، ترخیص با حداقل اسناد و … برای شرکت میسر نخواهد بود.
و همچنین تاکید می گردد با توجه به اهمیت تکمیل اطلاعات توسط تولیدکنندگان به منظور ارزیابی وضعیت تولید، عدم بارگذاری اطلاعات توسط ایشان نیز بمنزله عدم تولید تلقی شده و در مدیریت واردات بمنظور تامین نیازهای کشور، اعمال خواهد شد.

در ادامه با یک آموزش ویدیویی کامل برای ثبت پیش بینی تامین تجهیزات پزشکی (Forecast) با شماییم.

تایید فاکتورهای ثبت شده در سامانه IMED توسط آزمایشگاه های تشخیص طبی

وقتی شرکت تامین کننده ای محصولی را برای آزمایشگاهی ثبت فاکتور میکند اطلاعات حواله فروش مذکور در کارتابل سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی متعلق به آزمایشگاه قابل مشاهده است و آزمایشگاه باید نسبت به تایید یا رد حواله مذکور اقدام نماید در ادامه به صورت کامل روال انجام این امر را توضیح می دهیم.

تایید فاکتورهای ثبت شده در سامانه IMED توسط دندانپزشکان

وقتی شرکت تامین کننده تجهیزات پزشکی محصولی را برای دندانپزشکی ثبت فاکتور میکند اطلاعات حواله فروش مذکور در کارتابل سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی متعلق به دندانپزشک قابل مشاهده و تایید یا رد حواله است و دندانپزشک یا مطب باید نسبت به تایید یا رد حواله مذکور اقدام نماید در ادامه به صورت کامل روال انجام این امر را توضیح می دهیم.

تایید فاکتورهای ثبت شده در سامانه IMED توسط توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی

وقتی شرکت تامین کننده تجهیزات پزشکی محصولی را برای توزیع کننده ای ثبت فاکتور میکند اطلاعات حواله فروش مذکور در کارتابل سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی متعلق به توزیع کننده قابل مشاهده و تایید یا رد حواله است و توزیع کنننده باید نسبت به تایید یا رد حواله مذکور اقدام نماید در ادامه به صورت کامل روال انجام این امر را توضیح می دهیم.

روال این کار در ویدیو زیر کاملا توضح داده شده است.

سوالات رایج درباره توزیع تجهیزات پزشکی مشمول دریافت ارز رسمی

برای انجام این کار با سرعت بسیار بالا برای تعداد زیاد فاکتور توزیع تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی باید طبق پروتکل جدید اقدام به تولید فایل XML زنجیره توزیع و بارگذاری در سامانه IMED در بخش XML زنجیره توزیع نمود. این کار هم به صورت برونسپاری به ما و هم با تهیه نرم افزار کدینگ زنجیره توزیع تجهیزات پزشکی به صورت درونسازمانی قابل انجام است.

a. قیمت های آزمایشی قابل نمایش در کارتابل توزیع کالاهای مشمول دریافت ارز رسمی، یا بر اساس سیاست دریافتی به ازای هر IRC مشخص شده یا بر اساس حداقل ثبت سفارش دو سال گذشته محاسبه شده است. b. تمامی قیمت های محاسبه شده در قسمت آرشیو کالاهای مشمول دریافت ارز و همچنین در سندهای توزیع صادره برای خریداران قابل مشاهده می باشد. c. در صورت درخواست اصلاح قیمت می توانید در سامانه ثبت جدید قیمت گذاری لینک درخواست بازنگری قیمت /خوداظهاری قیمت را انتخاب کرده و اعتراض خود را بنا بر هر IRC ثبت نمائید تا کارشناسان قیمت گذاری بررسی نمایند و سپس درصورت صحت اعتراض در سیستم اصلاح شود.

فقط برای آن دسته از کالا که برای آن ارز رسمی دریافت کردید باید سند توزیع ثبت کنید و کد IRC و مبلغ آن در ثبت سفارش مشخص می باشد. نکته : برای جلوگیری از هر گونه تداخل و بروز مشکلات بخشنامه ای مبنی بر تفکیک ثبت سفارش های با ارز رسمی و نیمایی در سایت اداره کل وجود دارد.

خیر. در قسمت سامانه توزیع ارز نرخ رسمی فقط کوتاژهایی را نمایش میدهد که کد ثبت سفارش آن ارز رسمی (بانکی ) بوده است.

در صورتیکه قبلا نمایندگی این شرکت را داشته و در زمان توزیع کالای تامین ارز شده سال 97 فعال بوده است از طریق سامانه به مدت محدودی باز خواهد شد تا مشخصات اسناد توزیع در آن ثبت شود ولی اگر هیچ سابقه نمایندگی توزیع ثبت شده ای وجود نداشته باشد توزیع قانونی نمی باشد.

مدیریت افزودن و ویرایش مراکز درمانی به دانشگاه های علوم پزشکی ناظر آن مرکز تفویض شده است. o برای افزودن نام بیمارستان، مرکز درمانی و یا موسسات پزشکی متقاضی می بایست با مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی مربوطه قسمت اداره کل تجهیزات پزشکی نسبت به اقدام نمایید. o برای افزودن نام دندانپزشکان یا مراکز دندانپزشکی می بایست کلیه فیلدهای (نام -نام خانوادگی – کد ملی -تخصص (مثال : دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی) – ایمیل – تلفن – شماره نظام پزشکی )مورد نیاز را به انجمن دندانپزشکان از طریق نامه کتبی ارایه نموده تا در سامانه افزوده شود. o برای افزودن نام آزمایشگاهها می بایست کلیه فیلدهای(نام آزمایشگاه – نوع آزمایشگاه- نام دانشگاه علوم پزشکی مرتبط- نوع وابستگی- استان – شهرستان – آدرس آزمایشگاه – تلفن – ایمیل) مورد نیاز را به مرکز تحقیقات ازمایشگاه وزارت بهداشت از طریق نامه کتبی ارایه نموده تا در سامانه افزوده شود.

در قسمت آرشیو لیست توزیع ثبت شده کالاهای مشمول نرخ ارز رسمی تمام موارد قابل نمایش و پیگیری می باشد.

کالاهایی که اشتباه درج شده است عودت نموده و در قسمت فی ریالی قیمت صحیح را ثبت نمائید.

این اطلاعات از سوی دانشگاههای علوم پزشکی به اداره کل ارایه شده است با این حال اگر نام مرکزی در سامانه وجود ندارد به دو طریق قابل افزودن در سیستم می باشد در صورتیکه مرکز درمانی در لیست وجود ندارد یا از طریق نامه مکتوب با مشخصات کامل آن مرکز به اداره کل ارسال نمایند و یا از طریق افزودن اطلاعات مرکز در سامانه توزیع کالاهای مشمول دریافت ارز مشخصات را درج نمایند و پس از استعلام از دانشگاه مرتبط با آن در لیست مراکز اضافه خواهد شد.  در سامانه توزیع با زدن کلید + ( افزودن) در کنار نام مرکز یا موسسه درخواستی نسبت به تکمیل اطلاعات آن اقدام نمایید.  بصورت مکتوب با تکمیل اطلاعات کامل همانند آدرس، کد پشتی، تلفن و نام دقیق مرکز درمانی و اینکه تحت کدام دانشگاه یا ارگان می باشد. درخواست افزودن مرکز با ارایه اطلاعات کامل از مرکز درمانی را ثبت کند آدرس تلفن و نام دقیق مرکز درمانی را اعلام نمایند تا در زمان ثبت اطلاعات صرفه جویی شود

خیر وقتی سند توزیع به هر علتی رد میشود از ابتدا شرکت باید ثبت سند را انجام دهد

تا یک هفته شرکت امکان حذف سندهای ثبت شده را دارد بعد از آن از طریق مرکز درمانی یا موسسه پزشکی مربوطه کالا را عودت دهد تا به انبار مجازی تامین کننده برگردد.

کالاهای دستگاههای سرمایه از طریق حواله اداره کل قابل توزیع می باشد و پس از اتمام حواله های اداره کل برای درج اطلاعات شرکت باز خواهد شد.

کالاهای دستگاههای سرمایه از طریق حواله اداره کل قابل توزیع می باشد و پس از اتمام حواله های اداره کل برای درج اطلاعات شرکت باز خواهد شد.

مراکز درمانی و موسسات پزشکی تا 15 روز فرصت دارند که فاکتور دریافتی را تایید و یا رد نمایند. پس از اتمام تاریخ مذکور فقط گزینه رد برای آنها فعال خواهد بود و از کارتابل انبار مجازی تامین کننده بصورت واقعای کاسته و به انبار خریدار افزوده خواهد شد.

بعد از ثبت نهایی سند توزیع کالا از تعداد کالا از انبار مجازی تامین کننده کاهش یافته و به انبار مجازی تحویل دهنده افزوده می شود مگر اینکه خریدار سند توزیع دریافتی را رد کند یا از طریق مرجوعی خود شرکت اقدام نماید که تعداد آن به کارتابل تامین کننده بازگردانده می شود.

با توجه به اینکه روال توزیع کالاهای موارد اولیه و قطعات ساخت تولیدی با محصول نهایی متفاوت می باشد، ثبت اطلاعات در این سامانه محصول نهایی وارداتی بصورت کامل نخواهد بود و وزن مواد اولیه قابل تفکیک نمی باشد لذا سامانه انبار مجازی موارد اولیه و قطعات ساخت بصورت مجزا دیده شده و ثبت اطلاعات توسط تولیدکنندگان فراهم شده است.

منبع: http://imed.ir

امتیاز

امکانات نرم افزار +TTAC: شامل گروه های استعلام دارویی و سازمانی و سفارش لیبل اصالت کالا می شود.

مشتمل بر:

  1. استعلام لیبل اصالت کالا، استعلام شناسه رهگیری لیبل اصالت، استعلام شناسه اصالت
  2. امکان سفارش لیبل اصالت کالا برای تولید و واردکنندگان اقلام سلامت محور
  3. دسترسی به استعلام های رسمی همچون: شناسه ملی و شماره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی شرکت ها و شماره پروانه بهداشتی محصولات غذایی و ….
  4. استعلام نشان تجاری یا برند، استعلام گارانتی کالا و استعلام کشور سازنده محصولات مختلف
  5. استعلام پروانه نشان استاندارد و نشان حلال
  6. استعلام کد تجاری کالا GTIN و کد جهانی مکان GLN
  7. امکان جستجوی داروهای کمیاب و شیر خشک های کمیاب
  8. جستجوی نزدیکترین داروخانه های سطح شهر، جستجوی اطلاعات دارویی تخصصی

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS کلیک نمایید.

راه های دانلود نرم افزار اندرویدی +TTAC

بارکد

لینک مستقیم

مایکت